لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 مورد از بی مصرف ترین پاسپورت های دنیا

دسته بندی :گردشگری
تاریخ انتشار : 1401/06/24نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 92

ایران، عراق، سوریه و لیبی برخی از بدترین پاسپورت‌ها هستند که مطابق با شاخص سالانه شرکت قانون وجود دارند.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری قبل از سفر که حتما باید بدانید

اگر پاسپورت آلمان دارید، دنیا در دست شماست، اما فکر نکنید که عراقی‌ها همراه با چندین همسایه منطقه ای خود می‌توانند بدون ویزا رویای سفر به اکثر نقاط کره زمین را در سر بپرورانند. مطابق با گزارش سالانه ونزدی در خصوص بی‌فایده‌ترین پاسپورت‌های دنیا، نیمی از آنها متعلق به ملت و کشورهای خاورمیانه است. درحالیکه دارندگان پاسپورت غربی تا حدزیادی آزادند تا به لطف پاسپورت‌شان به سراسر دنیا سفر کنند، بسیاری از شهروندان عربی، آسیاسی و کشورهای آفریقایی مطابق با شاخص محدودیت‌های ویزا 2016 چنین شانسی را ندارند.

پس از افغانستان و پاکستان، پاسپورت عراق سومین پاسپورت بدی است که برای عراقی‌های محدودیت‌های مسافرتی و دسترسی بد به دیگر کشورها برای آنها وجود دارد. همراه با عراق، سوریه، لیبی و ایران و فلسطین نیز در این فهرست قرار دارند. یمن پس از این کشورهاست. شرکت قانونی هنلی و پارتنر که شاخص سالانه برای 11 سال گذشته را تولید کرده است، اطلاعاتی درباره توسعه سیاستهای ویزا از 218 کشور برای ایجاد فهرست جمع‌آوری کرد، چندین کشور در بیش از یک مکان در این فهرست با 104 مکان برابر هستند.

نیازهای ویزا به روابط هر کشور با کشور دیگر بستگی دارد. مشکل یا راحتی دسترسی یا نیاز نداشتن به کشوری به چند عامل از جمله روابط دیپلماتیک، ریسک‌های امنیتی و مقررات ویزای دوجانبه بستگی دارد. بدترین پاسپورت امسال متعلق به کشور افغانستان است که تنها شهروندانش می‌توانند بدون ویزا به 25 کشور در دنیا سفر کنند. کشور برتری که امکان دسترسی بدون ویزا به 177 کشور از 218 کشور را برای شهروندان خود فراهم کرده است، بار دیگر آلمان است که سال گذشته نیز در رتبه اول قرار گرفت.

انگلستان، همرابه با فنلاند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در رتبه سوم بهترین پاسپورت قرار دارند که شهروندانشان بدون ویزا می‌توانند به 177 کشور سفر کنند. معمولاً، هنلی و شرکا در وب‌سایت خود گفتند که حرکت قابل توجهی در سراسر جهان وجود دارد و تنها 21 کشور از 199 کشور فهرست شده در همان رتبه باقی مانده‌اند.

«با این حال، هیچ کشوری بیش از سه رتبه سقوط نکرده است، که نشان می‌دهد به طور کلی دسترسی بدون ویزا در سراسر جهان در حال بهبود است».

این شرکت نیز نتیجه گرفت که علیرغم اینکه دنیا دارد سیال‌تر و مستقل‌تر می‌شود، همچنان اختلافات زیادی در سطح آزادی سفر بین کشورها وجود دارد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است