لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین زمان تعویض آب‌ گرمکن: مشکلات و رایج ترین راه‌ حل‌ ها

تاریخ انتشار : 1401/05/19نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 242

اکثر مردم تا وقتی آب‌گرم‌کن خراب نشده، به آن فکر نمی‌کنند. آب‌گرم‌کن جزء ضروری هر خانه است و باید در شرایط خوبی نگهداری شود تا طول عمر آن افزایش یابد. در این پست، در مورد زمان تعویض آب‌گرم‌کن و مسائل رایجی که منجر به تعویض آن می‌شود بحث خواهیم کرد. همچنین نکاتی را در مورد نحوه انتخاب بهترین آب‌گرم‌کن موردنیاز شما ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:   تعمیر ترموستات در خانه

طول عمر آب‌گرم‌کن

عمر بیشتر آب‌گرم‌کن‌ها حدود هشت تا دوازده سال است. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد آب‌گرم‌کن‌ها باید به‌خاطر بسپارید این است که برای  تضمین طول عمر بالا، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. با رعایت مراحل صحیح نگهداری آب‌گرم‌کن، می‌توانید از بسیاری از مشکلات رایج جلوگیری کرده و عمر آن را سال‌ها افزایش دهید. بااین‌حال، اگر از آب‌گرم‌کن به‌درستی نگهداری نشود، ممکن است طول عمر آن کاهش یابد. مشکلاتی وجود دارند که شما را مجبور به تعویض زودهنگام آب‌گرم‌کن می­کنند.

علائم تعویض آب‌گرم‌کن

علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد شاید زمان تعویض آب‌گرم‌کن شما فرا رسیده باشد. اگر متوجه هر یک از مشکلات زیر شدید، وقت آن است که با یک لوله‌کش تماس بگیرید تا در مورد گزینه‌های پیش روی شما صحبت کنید.

نشت آب

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که صاحبان خانه در مورد آب‌گرم‌کن خود با آن مواجه می‌شوند، نشت آب است. این مشکل ممکن است نشانه­یِ فرا رسیدنِ زمان تعویض آب‌گرم‌کن شما باشد. آب‌گرم‌کن‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که سال‌ها دوام بیاورند، اما در نهایت ممکن است فرسوده شوند و نشت کنند. اگر متوجه نشت آب شدید، ضروری است که فوراً اقدام کنید. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلات بسیار جدی تری مواجه شوید،  از جمله آسیب آب به خانه‌تان.

آب زنگ‌زده

اگر در آب‌گرم‌کن خود زنگ‌زدگی می‌بینید، زمان آن رسیده است که زودتر آن را تعویض کنید.  زنگ‌زدگی نشانه این است که مخزن داخلی در حال خوردگی است و در نهایت کل مخزن خراب می­شود. این موضوع نه تنها اسباب دردسر شماست (دیگر آب داغ نخواهید داشت) بلکه خطرناک هم است. آب‌گرم‌کن زنگ‌زده می‌تواند سموم مضر را وارد آبِ خانه شما کند. بعلاوه اگر بیش از حد دست روی دست بگذارید، تعمیرات پرهزینه و خطرناک خواهد بود.

سروصدای بلند

اینکه آب‌گرم‌کن شما سروصدا می‌کند، دلایل زیادی دارد اما رایج‌ترین آنها تشکیل رسوب است. رسوب گرفتن، مشکلی شایع در آب‌گرم‌کن‌ها است و می‌تواند باعث ایجاد صدا، کاهش راندمان و حتی خرابی شود. با گذشت زمان، مواد معدنی موجود در آب در کف مخزن ته‌نشین می‌شوند و پوسته سختی ایجاد کنند. هنگامی که آب گرم می‌شود، این پوسته ممکن است بشکند، به طرفین مخزن برخورد کند و صدای تق‌تق ایجاد کند. در صورت عدم رسیدگی، تشکیل رسوب می‌تواند منجر به خوردگی و نشتی هم بشود. اگر آب‌گرم‌کن شما سروصدا می‌کند، ضروری است که متخصص آن را بازرسی کند تا علت را مشخص کرده و راه حلی پیش روی شما قرار دهد. اغلب مواقع، سروصدای آب‌گرم‌کن نشانه این است که باید آن را تعویض کنید.

کهنگی و افزایش قبوض

اگر متوجه افزایش قبوض انرژی خود شده‌اید، می‌تواند نشانه آن باشد که آب‌گرم‌کن شما دیگر مانند گذشته کارآمد نیست، به‌خصوص اگر  آب‌گرم‌کن قدیمی داشته باشید. در واقع، یکی از رایج‌ترین دلایل تعویض آب‌گرم‌کن این است که به‌اندازه گذشته کارآمد نیست. اگر صورت‌حساب‌های انرژی شما به طور پیوسته در حال افزایش‌یافته است و میزان استفاده شما تغییر نکرده است، باید بررسی کنید که آیا آب‌گرم‌کن مقصر است یا خیر.

تعمیر یا تعویض آب‌گرم‌کن

آب‌گرم‌کن یکی از لوازم مهم لوله‌کشی در خانه شما است. هنگامی که خراب می‌شود، باید بهترین تصمیم را بگیرید و اینجاست که اکثر مردم گیج می‌شوند. بااین‌حال، در نظر گرفتن عوامل زیر مهم است:

سن آب‌گرم‌کن شما:  اگر  عمر معمولیِ آب‌گرم‌کن شما گذشته است، احتمالاً زمان آن رسیده که به فکر تعویض آن باشید. آب‌گرم‌کن قدیمی، با مشکلات رایجی مانند نشت آب یا حتی خرابی، کهنگی خود را نشان می‌دهد.

وخامتِ مشکل به وجود آمده:  اگر مشکل یک تعمیر ساده است، مثلاً تعویض قطعه معیوب، منطقی تر است که فقط آب‌گرم‌کن را تعمیر کنید. بااین‌حال، اگر مشکل جدی‌تر باشد، مثل خوردگی مخزن، احتمالاً زمان تعویض کل آب‌گرم‌کن فرا رسیده است.

هزینه تعمیرات: در برخی موارد، تعمیر آب‌گرم‌کن می‌تواند گران‌تر از تعویض آن باشد. اگر تعمیرات اساسی هستند، یا اگر مهارت‌های فنی لازم برای انجام آنها را ندارید، بهتر است آب‌گرم‌کن را تعویض کنید. علاوه بر این، به­تدریج ممکن است مشکلات جدیدی در آب‌گرم‌کن ظاهر شود؛ بنابراین، در دراز مدت، احتمالاً تعمیر بهترین گزینه نباشد.

تعویض آب‌گرم‌کن: انتخاب‌ها

هنگامی که تصمیم به تعویض آب‌گرم‌کن گرفتید، باید نوع مناسبی برای خانه خود  انتخاب کنید. انواع مختلفی از آب‌گرم‌کن در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بهره‌وری انرژی:  یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام تعویض آب‌گرم‌کن باید در نظر گرفت، بهره‌وری انرژی است. آب‌گرم‌کن‌های قدیمی نسبت به مدل‌های جدید کارایی بسیار کمتری دارند، بنابراین مهم است آب‌گرم‌کنی انتخاب کنید که باعث صرفه‌جویی انرژی می‌شوند.

ظرفیت:  زمانِ تعویض آب‌گرم‌کن، یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر بگیرید ظرفیت آن است. یکی از مشکلات رایج، نداشتن آب گرم کافی برای نیازهای شما است که مأیوس‌کننده و ناخوشایند است. با متخصص مشورت کنید تا آب‌گرم‌کن با ظرفیت مناسب برای خانه خود تأمین کنید.

ابعاد:  آب‌گرم‌کن‌ها اَشکال و اندازه‌های مختلفی دارند، بنابراین مهم است آب­گرم­کنی انتخاب کنید که به‌راحتی در خانه شما جا شود. اگر فضای کوچکی دارید، بهتر است آب‌گرم‌کن کوچکتری انتخاب کنید. بسیاری از مردم، آب‌گرم‌کن‌های بدون مخزن  را انتخاب می‌کنند زیرا فضایی کمی از خانه شما را اشغال می‌کنند. بااین‌حال، ممکن است نصب این نوع آب‌گرم‌کن  گران‌تر باشد و برای خانه‌های بزرگ‌تر بهترین انتخاب نباشد.

ممکن است تعویض آب‌گرم‌کن پرزحمت باشد اما ارزشش را دارد. اگر با هر یک از مشکلات رایجی که در مورد آن صحبت کردیم مواجه هستید یا اگر عمر آب‌گرم‌کن گذشته است، احتمالاً زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.


بهترین و نزدیکترین خدمات آبگرمکن و پکیج و رادیاتور در تهران  را در بیزاَپ پیدا کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است