لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش شستشو برای حفظ لطافت حوله

تاریخ انتشار : 1400/07/17نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 352

همه ما عاشق داشتن حوله‌ نرم هستیم که برای جذب کردن آب بدن، آن را بعد از حمام و دوش گرفتن دور خود بپیچیم. نرمی حوله از پوست ما محافظت کرده و آن را تسکین می‌دهد، همچنین به دلیل خاصیت جذب، رطوبت را به خود گرفته و ما می‌توانیم زودتر لباس‌هایمان را بپوشیم. متاسفانه، حتی بعد از خریدن نرم‌ترین و مخملی‌ترین حوله‌ هم ممکن است بعد از چند ماه استفاده، احساس زبری و خارش روی پوست ما ایجاد کند. چرا؟ دلیل آن تنها به نحوه شستشو و خشک کردن حوله مربوط می‌شود.

اگر کثیفی‌ها و چربی بدن، مواد شوینده و مواد معدنی موجود در آب سخت بعد از شسته شدن در بافت حوله باقی بماند، سرانجام هر حوله‌ای زبر و خارش‌دارمی‌شود. بیشتر اوقات، نرمی حوله را می‌توان به سادگی و تنها با شستن حوله و دنبال کردن چند مرحله به آن برگرداند، این کار به شما کمک خواهد کرد تا حوله را به وضعیت روز اول خود برگردانید.

مواد مورد نیاز برای نرم شدن حوله

تجهیزات

  • ماشین لباسشویی
  • خشک کن
  • توپ خشک کن (اختیاری)
  • رخت آویز خارج از خانه (اختیاری)
  • سیستم نرم کننده آب (اختیاری)

مواد

  • آب گرم
  • سرکه سفید رقیق شده
  • آمونیاک خانگی (اختیاری)

دستورالعمل حفظ لطافت حوله

1. حوله‌ها را درون ماشین لباسشویی بیاندازید

حوله و پارچه‌های حوله مانند و همرنگ را جمع کرده و آنها را در لباسشویی قرار دهید. ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید، زیرا حوله برای چرخیدن در فضای داخل ماشین لباسشویی احتیاج به تکان خوردن دارد.

2. دمای آب و تنظیمات ماشین لباسشویی را درست انتخاب کنید

جهت شستن کثیفی‌های بدن، مواد شوینده و نرم کننده جمع شده در بافت حوله که باعث به وجود آمدن این مشکل هستند، شستشو با آب گرم یا داغ را انتخاب کرده و تنظیمات عادی را به ماشین لباسشویی بدهید.

شستشوی حوله با ماشین لباسشویی

3. سرکه سفید رقیق شده را اضافه کرده و مثل همیشه حوله را بشویید

اگر مواد شوینده و نرم کننده پارچه را از قبل در خانه دارید، برای این شستشو از آنها استفاده نکنید. هیچ ماده شوینده یا نرم کننده لباسی به ماشین لباسشویی اضافه نکنید. به جای این کار، دو فنجان سرکه سفید رقیق شده به درام ماشین لباسشویی اضافه کنید. سرکه به شما کمک می‌کند تا مواد باقیمانده در حوله‌ را که باعث سفتی آنها می‌شود را از بین ببرید.

نکته: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دارای آب سخت است و از سیستم نرم‌کننده آب استفاده نمی‌کنید، به چیزی بیشتر از سرکه برای از بین بردن رسوبات معدنی جمع شده در الیاف حوله‌های خود نیاز دارید. به جای سرکه، یک فنجان آمونیاک خانگی را به آب داغ اضافه کنید. ماده دیگری اضافه نکنید. ترکیب سایر محصولات با آمونیاک می‌تواند باعث ایجاد بخارهای سمی شود.

4. خشک کن را به روشی صحیح پر کرده و تنظیمات مناسب را انتخاب کنید

هنگام خارج کردن حوله‌ها از ماشین لباسشویی، قبل از این که آنها را در خشک کن بریزید، تکانی سریع به حوله‌ها بدهید تا به پف کردن الیاف آنها کمک کنید. برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد الیاف، حرارت متوسط ​​یا تنظیم فشار دائمی را انتخاب کنید. پس از پر کردن خشک کن، در صورت داشتن مقداری توپ خشک کننده لباس، آنها را درون خشک کن بریزید. توپ‌ها در حین انجام مرحله خشک شدن، به الیاف حوله برخورد کرده و آنها را نرم و لطیف می‌کنند. در حالی که حوله‌ها را قبل از تا کردن از خشک کن بیرون می‌آورید، یک تکان خوب دیگر به آنها بدهید.

نکته: اگر ترجیح می‌دهید حوله تازه شسته شده خود را روی یک رخت آویز خارج از خانه آویزان کنید، ممکن است بعد از خشک شدن هنوز کمی احساس سفتی یا زبری روی پوستتان ایجاد کند. حوله خشک را با دستان خود و کمی سریع مشت و مال دهید تا به شل شدن الیاف قبل از تا شدن کمک کنید.

5. در صورت نیاز مراحل بالا را تکرار کنید

اگر حوله همچنان سنگین باقی مانده و به حالت نرم برنگشت، مراحل ذکر شده را دوباره تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:   راهنمای شستشوی انواع بالش در خانه (آسان و کاربردی)


8 نکته برای لطیف شدن حوله‌


  1. مقدار مواد شوینده استفاده شده در هر بار شستشو را کاهش دهید: مواد شوینده بیش از حد در الیاف حوله باقی مانده و باعث زبر شدن آنها می‌شود.
  2. دمای آب برای شستشو را افزایش دهید: آب گرم یا داغ نتایج بهتری به شما خواهند داد، مخصوصاً اگر از شوینده‌های قوی استفاده نمی‌کنید.
  3. هنگام شستن حوله، ماشین لباسشویی خود را زیاد شلوغ نکنید.
  4. نرم کننده‌های تجاری لباس را با سرکه رقیق شده جایگزین کنید تا مواد باقی مانده در حوله که خاصیت جذب آن را کم می‌کند، کاهش دهید.
  5. اگر احساس و عطر و بوی نرم کننده‌های تجاری لباس را دوست دارید، از آنها به مقدار کم استفاده کنید و ماهانه یکبار تمیز کردن عمیق را با سرکه انجام دهید تا از تجمع بیش از حد مواد در الیاف جلوگیری کنید.
  6. ماشین لباسشویی خود را، بخصوص اگر درب آن از بالا است، مرتباً تمیز کنید تا مواد شوینده و نرم کننده لباس که احتمال رشد کپک و قارچ و بوهای تند را زیاد می‌کنند، از بین ببرید. این موارد به راحتی به الیاف حوله منتقل می‌شوند.
  7. از توپ خشک کن پشمی و درجه حرارت کمتر در خشک کن استفاده کنید تا حوله‌ها نرم شوند.
  8. اگر محل زندگی شما آب سخت دارد، از یک سیستم رسوب زدای آب (نرم کننده آب) استفاده کنید.

برای پیدا کردن بهترین خدمات نظافت منزل اطراف خودت، کافیه به بیزاَپ سر بزنی!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است