لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دیدنی­ ترین خانه‌های درختی جهان!

تاریخ انتشار : 1401/05/13نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 218

مهم نیست چند سال دارید، گذراندن شب بالای درختان، دورنمایی هیجان‌­انگیز است. با محبوب‌تر شدن  طبیعت‌گردی در تعطیلات، فهرستی از هشت خانه درختی فوق‌العاده زیبا از سرتاسر جهان را گردآوری کرده‌ایم تا به فهرست آرزوهای سفر شما اضافه کنیم. از اقامت‌های مجلل با جکوزی و شمع گرفته تا ساخت‌وسازهای ساده در طبیعت بکر که چیزی جز پشه‌بند بین شما و آسمان پرستاره وجود ندارد. خانه‌های درختی، گوشه‌ای از بهشت  هستند که می‌توانید در آنها حس آرامش را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای سفر به ایتالیا

هتل درخت – هارادس، سوئد

هتل درخت هارادس سوئد

«هتل درخت» اقامتگاهی مدرن است که از تاج‌پوش سرسبز جنگل هارادس (سقف متشکل از تاج درختان جنگلی) سوئد آویزان شده است. این مکان عالی تلاقی بین معماری معاصر و تجربه‌ای خیال‌بافانه و مفرح است که  فضایی دنج برای لذت بردن  در میان درختان را فراهم می‌سازد، درحالی‌که تنها ۵۰ کیلومتر با مدار قطب شمال فاصله دارد.

این هتل که توسط  یک کارآفرین به «نام کنت لیندوال» طراحی شده است شامل چهارخانه جنگلی است که هر کدام به‌صورت سفارشی توسط معماران مختلف طراحی شده‌اند. انتخاب با شماست که در کدام خانه درختی اقامت کنید: اتاقکی آیینه‌ای، آشیانه پرنده استتار شده، کابین چوبی یا بشقاب پرنده ماورایی. این اقامتگاه‌های سازگار با محیط‌زیست دارای سونا، جکوزی و استخر شنا نیز هستند.

اقامتگاه درختی تسالا – هارکرویل، آفریقای جنوبی

اقامتگاه درختی تسالا هارکرویل آفریقای جنوبی

این اقامتگاه در نواحی  پارک ملی آفریقای جنوبی (گاردن روت) واقع شده است. بهشتی ​​خصوصی و آرامش‌بخش که می‌توان پس از گذراندن روز در سواحل ناهموار پارک، دریاچه‌های باستانی و جنگل‌های همیشه سبز به آن بازگشت.

این اقامتگاه ساده و دلپذیر، برای زوج‌هایی که به دنبال یک استراحت رمانتیک و محیطی با آرامش هستند عالی است. با یک لیوان لیموناد در استخر بی‌نهایت (استخری است که در آن آب بیش از یک یا چند لبه جریان دارد و یک اثر بصری از آب بدون مرز ایجاد می‌کند) استراحت کنید و از رفتن خورشید آن‌سویِ کوه‌های سرسبز لذت ببرید

منطقه حفاظت شده خصوصی لئوپارد هیلز – منطقه حفاظت شده سابی ساند، آفریقای جنوبی

منطقه حفاظت شده خصوصی لئوپارد هیلز منطقه حفاظت شده سابی ساند آفریقای جنوبی

منطقه حفاظت شده سابی ساند، یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن «پنج بزرگ» (شیر، فیل، بوفالو کیپ، پلنگ و کرگدن) است. سافاری‌ها در اینجا فراوان هستند و با گردش‌های روزانه گردشگران را در امتداد جاده‌های خاکی وسوسه می‌کنند. هم‌زمان شکارچیان برتر طبیعت آزادانه در دوردست پرسه می‌زنند. برای گذراندن شب در این منطقه تفریحی، فقط به «منطقه حفاظت شده و خصوصی لئوپارد هیلز» بروید.

این ملک شگفت‌انگیز که بر فراز بوشولد آفریقای جنوبی  (بوشولد: مناطق جنگلی مخلوط که بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متر بالای سطح دریا قرار دارند) قرار دارد. بعلاوه این مکان دارای ایوان‌های خصوصی با استخرهای مشرف به منطقه حفاظت‌شده است. اتاق‌های مهمان‌ دلباز، با درختان سر به فلک کشیده پوشانده شده‌اند و ازاین‌رو  دارای حریم خصوصی فراوانی هستند. شب به شما امکان می‌دهد نگاهی اجمالی به حیوانات شب‌زی داشته باشید که دقیقاً تا اطراف ملک پرسه می‌زنند. بعلاوه تماشای ستارگان اینجا تجربه­ای خارق­العاده است.

کمپ چادری چهارفصل - چیانگ رای، تایلند

کمپ چادری چهارفصل چیانگ رای تایلند

تایلند تجربه‌ای متفاوت و پر از تناقض است، از یک سو شهرهای شلوغ و از سویی دیگر سواحل عالی و جنگل‌های آرام. اگر وارد جنگل‌های بکر استوایی نشوید، بخصوص چیانگ رای، سفر شما به این کشور ناقص است. «چیانگ رای» شمالی‌ترین شهر بزرگ تایلند است و فراتر از جنگل‌های دورافتاده لائوس و میانمار قرار دارد.

با اقامت در کمپ چادری چهارفصل، ماجراجویی خود را در چیانگ رای به حد اعلا برسانید. اجازه ندهید کلمه "چادر" شما را مردد کند. در اینجا، تختخواب‌های سلطنتی از جنس چوب ماهون و وان‌های روباز، رو به چشم‌اندازی رؤیایی از رودخانه‌های سفالی پر از گرداب، جنگل‌های استوایی و کوه‌های مه‌آلود هستند. این تجربه، لذت‌بخش‌ترین تجربه شما از خانه‌های درختی خواهد بود.

استراحتگاه خانه درختی – چاندواجی، هند

استراحتگاه خانه درختی چاندواجی هند

قلعه‌های باستانی و ساختمان‌های صورتی پرجنب‌وجوش جیپور هرساله هزاران بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند. اما تنها یک ساعت با ماشین دورتر از شهر، شهر خواب‌آلود چاندواجی را خواهید دید که دره سرسبز «سیاری» را در خود جای‌داده است.

می‌توانید در این استراحتگاه درختی که پناهگاهی مجلل در بالای درختان است، خود را با نعمت استوایی احاطه کنید. با صدای جیرجیر پرندگان از خواب بیدار شوید و حیات‌وحش را از پنجره خود ببینید، این چشم­انداز ایده‌آل است. در اینجا، سیاحت در طبیعت تنها با لحظات سکون و آرامش قطع می‌شود. در ایوان بنشینید و از مناظر ستارگان رشته‌کوه آراوالی در هنگام غروب لذت ببرید، بدون اینکه صدای دیگری به جز لالایی جیرجیرک‌ها و سیکاداها وجود داشته باشد.

خانه درختی - پورتو ویجو، کاستاریکا

خانه درختی پورتو ویجو کاستاریکا

بهترین تجربه پرهیجان خود را از طبیعت بکر در اقامتگاه خانه درختی  کاستاریکا داشته باشید. این سازه چوبی دلباز در پس‌زمینه جنگل محو می‌شود و آن را به پناهگاهی مجلل تبدیل می‌کند. فضاهای مشترک این اقامتگاه، رو به خنکای طبیعی نسیم باز می­شوند اما خانه‌های ویلایی خصوصی، کولرگازی دارند و مجهز به تخت‌های سایبان و تمامی وسایل آسایشی هستند.

پس از غوطه‌ور شدن طولانی در جکوزیِ فضای باز، شرکت در کلاس یوگا یا استراحت در ننو (تخت آویزی که معمولاً به ۲ درخت وصل می‌شود)، وقت آن است که به ساحل بروید. تنها چند دقیقه پیاده‌روی لازم است تا به امواج آبی و باشکوه کارائیب برسید.

آبگرم و هتل هویلو - پورتو فوی، شیلی

آبگرم و هتل هویلو پورتو فوی شیلی

همانند پری‌های جنگلی به اقامتگاهی رؤیایی در عمق جنگل‌های هویلو در شیلی پناه ببرید. در این منطقه زیستی حفاظت‌شده، هتل و آبگرم «هویلو هویلو نوتوفاگوس» قرار دارد، پناهگاهی مرتفع که در اطراف یک درخت بلوط باستانی ساخته شده است. رؤیای دوران کودکی در اینجا با تجملات در سطح جهانی محقق می‌شود، با استخرهای به رنگ آبی نیلگون که در اطراف بوته‌ها می‌چرخند، با صندلی‌های آفتاب‌گیر مجلل و مجموعه کاملی از آبگرم‌های درمانی که در دسترس مهمانان است. از مسیرهای قدیمی خارج شوید و جنگل انبوه را کاوش کنید. «هویلو هویلو» منزلگاه چشمه‌های آب گرم و آتشفشان‌ها است و یک آبشار هفت طبقه درست آن‌سوی پنهگاه پوشیده از درخت شما وجود دارد.

خانه درختی - ایکیتوس، پرو

خانه درختی ایکیتوس پرو

خانه درختی پرو به شما این امکان را می‌دهد تا طعم مهم‌ترین جنگل بارانی زمین، آمازون را بچشید، بدون اینکه ذره‌ای از آسایشتان به هم بخورد. غرق در فضایی لوکس و رام نشده، این هتل تمام حواس پنج‌گانه شما را غلغلک می‌کند.   هنگام عبور از پل به سمت اقامتگاه خصوصی خود که در بالای مرز پوشش جنگل پنهان شده است، حیات‌وحش را در بالا و پایین خود ببینید. با صدای آواز پرندگان، گاکوهای (نوعی مارمولک) تیزرو و میمون‌های کنجکاو، نزدیک پنجره خود بیدار شوید، اینجا فاصله خیلی کمی بین شما و طبیعت وجود دارد و خدمات بی‌نظیر است، با رفت‌وآمد رایگان از فرودگاه، و گشت‌وگذار با قایق و راهنما که به شما امکان می‌دهد در رودخانه فوق‌العاده زیبای اوکایالی بگردید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است