لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین روش پخت نان چالا؛ فوری، ساده و خوشمزه

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/05/19نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 221

وقتشه از مهارت‌های بافت خود در تهیه این نوع نان به خوبی استفاده کنید! نان چالا نان غنی‌شده با تخم مرغ است که به طور سنتی پخته می‌شود و به زیباترین شکل ارائه می‌شود. مشابه نان بنچیک، این نان کمی شیرین و داخلش بسیار نرم است. باقیمانده نان برش عالی از نان تست فرانسوی است. مانند اکثر نان‌ها، نان چالا بهترین نان روز است، اما به محض اینکه نان کاملاً سرد شد،  باقیمانده آن را می‌توان داخل پلاستیکی گذاشت و در دمای اتاق نگهداری کرد. ازآنجاییکه این نان نرم است و برشته نیست، به راحتی می‌توانید داخل پلاستیک بسته‌بندی کنید. توصیه می‌کنیم هر نان کراستی مانند خمیر ترش را در یک کیسه کاغذی نگهداری کنید!

اگر مشکلی در استفاده از لبنیات ندارید، می‌توانید در این دستور از روغن غلیظ‌تری استفاده کنید!

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه نان موزی خانگی ساده، خوشمزه و مقوی

اگر مخلوط‌کن ایستاده ندارید، مشکلی نیست! می‌توانید خمیر را با دست درست کنید، فقط حواستان باشد خمیر باید چسبناک باشد. هنگام ورز دادن، روی میز به اندازه کافی آرد بپاشید و دستان خود را خیس کنید تا خمیر به دستتان نچسبد. هنگام ورز دادن بیش از حد آرد نپاشید و برای بلندکردن و تا کردن خمیر از یک سوهان نیمکتی استفاده کنید.

بازدهی: 12 نفر

زمان آماده‌سازی: 10 دقیقه

کل زمان: 3 ساعت 30 دقیقه

مواد لازم برای خمیر:

1/2c آب ولرم

(0.25 اونس) بسته مخمر خشک فعال

1/3c به علاوه 1 قاشق چایخوری شکر دانه ریز

41/3c آرد همه منظوره

2 قاشق چایخوری نمک

1/4c روغن سبزیجات

3 عدد تخم مرغ بزرگ

مواد لازم برای زرده تخم مرغ

1 عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق آب

1 قاشق شکر ریزدانه

دانه خشخاش یا دانه کنجد (اختیاری)

دستور پخت:

1. در یک کاسه کوچک یا پیمانه، آب ولرم، مخمر و 1 قاشق چایخوری شکر را با هم مخلوط کنید. بگذارید حدود 5 دقیقه بماند تا کف کند.

2. داخل کاسه همزن، آرد، 3/1 فنجان شکر باقیمانده و نمک را اضافه کنید و خوب آنها را با هم مخلوط کنید. ترکیب مخمر، روغن و تخم مرغ را اضافه کنید و با سرعت متوسط مواد را هم بزنید تا خمیر نرمی شکل بگیرد و اجازه دهید خمیر حدود 10 الی 15 دقیقه داخل کاسه بماند. خمیر هم‌چنان کمی چسبناک است.

3. خمیر را داخل کاسه چرب قرار دهید و بگذارید باد کند، روی آن را با چیزی بپوشانید تا اینکه حدود 1.30 الی 2 ساعت کاملاً پُف کند.

4. سطح کار را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را از روی سطحی که آرد ریخته بودید بردارید و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. هر تکه را به 20 طناب بلند با عرض 1 سانت رول کنید. طناب‌ها را داخل ورقه پخت آماده شده بگذارید و قسمت‌های بالای آن را به هم بچسبانید و زیر آن را جمع کنید. در صورت نیاز، کمی دستتان را مرطوب کنید تا بهتر بتوانید این قسمت‌ها را به هم بچسبانید.

5. خمیر را به صورت یک طناب طولانی ببافید. پایین خمیر را به هم بچسبایند و زیر هم قرار دهید. روی خمیر بافته شده را با پارچه تمیز بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت یک ساعت در بیرون بماند تا بیشتر پُف کند.

6. اجاق را در دمای 350 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. تخم مرغ، آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی خمیر با یک برس بمالید. اگر دوست داشتید، می‌توانید کمی دانه خشخاش یا دانه کنجد روی خمیر بپاشید.

7. به مدت 25 دقیقه بگذارید نان بپزد تا طلایی شود. قبل از برش بگذارید نان کاملاً سرد شود و بعد با خیال راحت نان را برش کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است