لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 کار کوچکی که زندگیتان را متحول می کند

تاریخ انتشار : 1401/04/18نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 710

در ابتدا، اصطلاح «ترفندهای روزمره» مختص کارهایی بود که متخصصان فناوری اطلاعات برای آسان‌تر و سریع‌تر کردن کارشان، انجام می‌دادند. امروزه، این تعریف گسترش‌یافته است و شامل ترفندها و روش‌های شگفت‌انگیزی می‌شود که بهره‌وری و کارایی را تقریباً در همه جنبه‌های زندگی افزایش می‌دهند. این ترفندها به نکات، تکنیک‌ها و میان‌برهای هوشمندانه‌ای تبدیل شده‌اند که کارهای کوچک روزمره را بسیار آسان‌تر می‌کنند و به ما اجازه می‌دهند با تلاش کمتر راه‌حل‌هایی را برای رایج‌ترین مشکلات خود پیش‌بینی کنیم.

در وب‌سایت بیزاپ، به ترفندهایی اشاره می‌کنیم که کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد، راندمان کار را سرعت می‌بخشد و  به ما کمک می‌کند تا همه‌ی کارها را با شادی و هنرمندانه انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:   تاثیر نظافت در ذهن آرام

1. یک‌تکه کوچک پارچه با رنگ روشن به چمدان خود ببندید

1. یک‌ تکه کوچک پارچه با رنگ روشن به چمدان خود ببندید

گاهی اوقات مجبوریم در تسمه‌گردان فرودگاه، وقت زیادی را صرف پیدا کردن چمدان خود کنیم. بسیاری از کیف‌ها یکسان به نظر می‌رسند. بستن پارچه‌ای با رنگ روشن روی یکی از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در زمانِ پیدا کردن چمدان متعلق به شما می‌شود.

2. تمیز کردن صفحه‌کلید

تمیز کردن گردوغبار از صفحه‌کلید بسیار آسان است. به این منظور، فقط باید یک برس قدیمی از کیف لوازم آرایشی خود را «قربانی» کنید. مردان می‌توانند از مسواک ساده استفاده کنند. فقط مطمئن شوید که برس شما، موهای نرمی دارد. بعلاوه بهتر است به‌آرامی عمل تمیزکردن را انجام دهید.

3. ازبین‌بردن بوی نامطبوع کفش

کافی است مقداری چای کیسه‌ای را در کفش‌های خود قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. این راه‌حل،  از تمامی اسپری‌های بوگیر کفش، بسیار ارزان‌تر است. علاوه بر این، این اسپری‌ها زود تمام می‌شوند. در عوض، ارزان‌ترین چای نیز، همان کارآمدی را دارد.

4. چگونه از سررفتن قابلمه جلوگیری کنیم

4. چگونه از سررفتن قابلمه جلوگیری کنیم 

برای جلوگیری از فوران قابلمه هنگام آشپزی، کافی است یک قاشق چوبی را روی قابلمه قرار دهید. برای جلوگیری از پاشیدن غذا از زیر درب تابه یا ماهیتابه، از خلال دندان چوبی استفاده کنید.

5. در نهایت چگونه میخ را به دیوار بکوبیم؟

5. در نهایت چگونه میخ را به دیوار بکوبیم؟ 

این فعالیت پرماجرا، رکورددار آسیب‌های فیزیکی است. اما خوشبختانه همیشه یک راه‌حل وجود دارد. سعی کنید میخ را با گیره لباس بگیرید تا مطمئن شوید انگشتانتان از «نقطه ضربه» فاصله زیادی دارند. به فرزندانتان بیاموزید که همین کار را انجام دهند.

6. خوردن پاپ‌کورن برای پایین نگه‌داشتن کالری

شاید اولین واکنشتان این باشد: «چی؟؟؟» «غذای ناسالم؟» بله! و زمان آن فرارسیده است که نسبت به‌جایگاه آن در یک رژیم غذایی سالم و متعادل تجدیدنظر شود. طبق گفته محققان، یک فنجان پاپ‌کورن ساده حاوی 32 کالری است. پاپ‌کورن، یک غذای سبوس‌دار است که چربی و شکر کمی دارد (فقط 0.7 گرم در هر فنجان)، و بدون گلوتن است.

فقط باید نگران خوردن پاپ‌کورن فروخته شده در سینما باشیم. در سینما کره و نمک زیادی به آن اضافه می‌کنند که به شکل قابل‌توجهی میزان کالری را افزایش می‌دهد. همچنین معمولا از روغن نارگیل، سویا، یا روغن کانولا برای بو دادن آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین، در عوض پاپ‌کورن خود را با مایکروویو درست کنید.

7. چگونه یک صندلی اداری چرخان شکسته را تعمیر کنیم

7. چگونه یک صندلی اداری چرخان شکسته را تعمیر کنیم 

اغلب، چرخ‌های کوچک صندلی شکسته می‌شوند و هیچ مغازه‌ای وجود ندارد که قطعات یدکی بفروشد یا مکانی برای تعمیر آن‌ها ندارد. به‌جای خرید یک صندلی جدید، چسب نواری و یک بطری آب بردارید و آن را در جای چرخ خراب بپیچید. صرفاً از بطری باز نشده آب گازدار استفاده کنید، تا محکم باشد و زیر بارِ وزنتان چروک نشود.

8. چگونه دستان خود را از روغن داغ در امان نگه دارید

8. چگونه دستان خود را از روغن داغ در امان نگه دارید 

یک دستکش آشپزخانه در این مورد کارساز است. اما اگر دستکش ندارید یا به طبیعت‌گردی رفته‌اید، موقتاً از یک بطری پلاستیکی که تهش بریده شده، استفاده کنید.

9. چگونه نان داغ را از توستر بیرون بیاوریم

9. چگونه نان داغ را از توستر بیرون بیاوریم 

برای این کار فقط از ۲ چوب بستنی استفاده کنید. آنها را با کِش کنار هم قرار دهید آن را بشویید و در جایی نگه دارید تا در موقع نیاز برای برداشتن هر نوع غذای داغی استفاده کنید.

10. چگونه از لیز خوردن چوب‌رختی جلوگیری کنیم؟

 10. چگونه از لیز خوردن چوب‌ رختی جلوگیری کنیم؟

راه‌حل ساده این معضل، کارابین (یک حلقه فلزی با یک دهانه فنردار که برای اتصال سریع و برگشت‌پذیر دهانه، مورداستفاده قرار می‌گیرد) است، اما اکثریت افراد آن را ندارد؛ بنابراین سعی کنید به‌جای آن از نوارچسب یا گیره کلاسور استفاده کنید.

11. یک روش دیگر برای خوردن چیپس

بهتر است یک جفت چاپستیک (چوب غذاخوری) در خانه‌تان داشته باشید. به این شکل، می‌توانید چیپس خود را شیک میل کنید. علاوه بر این، اگر این کار را در دفتر کاری انجام دهید، دست‌هایتان را تمیز نگه می‌دارید و از پرخوری چیپس جلوگیری می‌کنید

12. خارج کردن اجسام کوچک از مکان‌های دور از دسترس

 

گاهی اوقات ممکن است برخی از جواهرات یا اشیا با ارزش در جایی پشت صندلی یا میز بیفتند. در این صورت، کافی است یک جوراب روی لوله جاروبرقی خود قرار دهید و با خیالی آسوده آن شی را در بیاورید.

به چه نکات مفید دیگری در طول زندگی و تجربه خود دست یافته اید؟ لطفاً در قسمت پایین، نظرات خود را با همه به اشتراک بگذارید. شاید روزی نظر شما به بخشی از مجموعه جدید ترفندهای روزمره ‌ما تبدیل شود.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است