لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

14 چیزی که به اتاق خواب تعلق ندارد

تاریخ انتشار : 1401/08/08نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 93

هر کسی حدود یک سوم (یا حتی بیشتر) عمر خود را در رختخواب سپری می‌کند که به همین خاطر است باید در محلی دلپذیر و خوشایند ساکن باشد. احتمالاً دچار این احساس شده‌اید زمانیکه به هتل رفتید و فکر کردید، واو! چطور آنها حتی این کار را کردند؟ ما می‌توانیم به شماکمک کنیم تا وقتی در خانه هستید همچین حسی را داشته باشید.

بیزاپ وبلاگ‌های طراحی را بررسی و راهنمای کوچکی در خصوص اشتباهات غالب را آماده کرده‌ است که در ارتباط با دکور اتاق خواب روی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 7 اشتباه بزرگ در دکوراسیون داخلی

1، رنگ های سرخابی، قرمز و سفید

 

رنگ‌ها روی خلق‌وخود و رفتار افراد تاثیر دارند. با رنگ درست، ممکن است ما را متقاعد کند تا چیزی بخریم، احساس امنیت کنیم یا احساس عصبانیت. بنابراین، رنگ‌ها در اتاق خواب به ما می‌گویند چه حسی داریم.

رنگ‌های خاموش به ما کمک می‌کنند تا احساس آرامش کنیم. هنگام انتخاب بین رنگ‌های مات و براق، بهتر است رنگ اول را انتخاب کنید.

اعتقاد بر این است که بهترین رنگ برای اتاق خواب آبی کمرنگ باشد که به شرح زیر است:

سبز

زرد کمرنگ

و نقره‌ای

بدترین انتخاب سرخابی، قرمز و سفید است.

2، تعداد زیاد بالش

 

بالش کوچک روی کاناپه یا تختخواب باعث احساس راحتی در ما می‌شود، اما در واقعیت بسیار دردسرساز هستند. فقط کافی است کمی فکر کنید: هر بار که باید به رختخواب بروید، باید تمام آنها را جمع کنید، جایی بگذارید و در صبح به زیبایی مرتب کنید؛ کار زیادی است.

برای خواب خوب، تنها یک بالش نیاز است، کافی است استراحت کنید. اگر بالش اضافی می‌خواهید، به این معناست که بالش شما اشتباه است واحتمالاً خیلی بلند نیست.

3، سبد لباسشویی

ابتدا، هر بار که انبوهی از لباس‌های کثیف را می‌بینید، مغز شما آن را به عنوان کاری در نظر می‌گیرد که باید در اسرع وقت حل کند. بنابراین، ممکن است آرامش شما را بر هم بزند. دوم اینکه لباس‌های کثیف ممکن است بوی بدی داشته باشند.

4، تشک قدیمی

اکثر افراد نمی‌دانند که تشک دوره انقضای خودش را دارد؛ معمولاً 8 تا 10 سال است. و بسیاری از افراد هم‌چنان می‌بینید 30 الی 40 سال روی یک تشک قدیمی می‌خوابند. مسئله این است که تشک قدمی باعث بروز مشکل در کمر شما می‌شود. صبح احساس درد و خستگی خواهید کرد. علاوه بر این، اگر تشک را مرتباً تمیز نکنید، پر از گرد و خاک و محل زندگی حشرات موذی خواهد شد. هر چه تشک قدیمی‌تر باشد، حشرات بیشتری در آن زندگی می‌کنند.

5، لامپ یا چراغ خواب روشن

 

یکی از بدترین ایده‌های روشن گذاشتن چراغ خواب در کنار تخت است. نور درست مقابل چشمان شما می‌تابد و مانع استراحت شما می‌شود. همچنین خواندن حین دراز کشیدن در رختخواب کار مناسبی نیست. چراغ های مناسب برای اتاق خواب 2 لامپ در کناره‌های تخت هستند.

6، تلویزیون

اکثر ما داخل اتاق خواب تلویزیون داریم که به ما اجازه می‌دهد تا فیلم یا سریال موردعلاقه خود را قبل از خوابیدن تماشا کنیم. اما تلویزیونی داخل اتاق خواب تاثیر خوبی روی خواب شما ندارد. باعث می‌شود تا بدن بدرستی نخوابد. اگر تلویزیون را در اتاق دیگری نمی‌گذارید، در شب تا دیروقت از آن استفاده نکنید.

7، پرده‌های سبک

 

بهترین گزینه برای اتاق خواب پرده‌های واقعاً سنگین است که کاملاً پنجره را بپوشاند. پرده‌های سبک و نازک اجازه می‌دهند نور به راحتی وارد اتاق شود، بنابراین خوابیدن مشکل است خصوصاً اگر دوست دارید چرت بزنید.

موقعیت پرده‌ها را فراموش نکنید. هرچه بالاتر باشند، بهتر است. در غیر این صورت، دیوارها ممکن است خیلی کوتاه به نظر برسند.

8، قرارگیری اشتباه فرش 

طراحان یک قاعده دارند: فرش بزرگ باید درست زیر تخت قرار گیرد. ایده این است که زمانیکه بیدار می‌شوید، پایتان را روی فرش بگذارید، نه روی زمین سرد که حس خوبی در صبح به شما نمی‌دهد و باعث تنظیم کل روز شما می‌شود.

9، ملافحه‌های ساخته شده از پارچه‌های ضخیم

 

اگر نمی‌خواهید ورشکسته شوید، حقیقتاً پارچه‌های ضخیم نخرید. اگر محفه‌ی با 1000 یا TC بیشتر ( تعداد نخ - معیارهای جهانی برای ضخامت پارچه) می‌بینید، به همان اندازه که می‌شود خوب است. نیاز ندارید بیشتر بپردازید. کیفیت عالی است و مهم نیست تولیدکنندگان مختلف چه می‌گویند.

10، روبالشی گلدوزی‌شده

البته گلدوزی زیباست و محل خواب را دنج می‌کند. اما بافت نرم نیست که باعث می‌شود تا خواب خوبی نداشته باشید. بعلاوه، در صبح، باید با صورتی که جای گلها رویش افتاده است بیدار شوید.

11، طرح شبیه

وقتیکه مبل را از یک مغازه، از یک سازنده خریدید و طرح یکسان دارد، یعنی صاحبخانه بدسلیقه است.

12، تخت خیلی پایین

هر چه تخت بالاتر باشد، اعتماد به نفس بیشتری دارید. علاوه بر این، اگر تخت کوتاه باشد، فضای کافی برای نگهداری اشیا در زیر آن وجود ندارد. از این فضا می‌توان برای داشتن چند کشو نهایت استفاده را کرد.

13، تخت بدون پشت سر

طراحان می‌گویند که تخت‌های بدون زیرسری مشابه به پنجره بدون قاب است. تخت اینطوری ناقص به نظر می‌رسد.

14، پتوهایی که به کف زمین می‌رسد

 

پتوی بیش از حد بلند اتاق را بزرگتر نشان نمی‌دهد، برعکس، اتاق را نامرتب نشان می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از پتویی که روی زمین کشیده شده است چندان خوشایند نیست. با استفاده از رنگ می‌توانید ظاهر را جذاب‌تر کنید. اگر رنگ دیوارها یکدست است ملحفه‌ها باید نقش‌دار باشند و بالعکس اگر دیوارها نقش و نگار زیاد دارند ملحفه‌ها باید یکدست باشند.

 


برای دسترسی به بیش از 1000 متخصص خدمات خانه و ساختمان کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است