لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

14 چیزی که در نگاه اول یک بازسازی آماتوری را نشان می‌ دهند

تاریخ انتشار : 1401/06/03نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 191

با شنیدن کلمه "نوسازی" بسیاری از ما دچار لرز می‌شویم. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هنگام شروع تعمیرات دیگر در خانه از خدمات متخصصان استفاده کنند. این مزایا نه‌تنها به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند، بلکه باعث حفظ روابط خوب ما با بستگان و همچنین سلول‌های عصبی ما می‌شوند. درعین‌حال، کسانی که عادت دارند همه کارها را خودشان انجام دهند، باید بدانند که جزئیاتی وجود دارد که حتی به یک طراح مبتدی هم اجازه می‌دهد بفهمد که بازسازی توسط یک غیرحرفه‌ای انجام‌شده است. ما در بیزاپ نمی‌توانیم از کنار این موضوع موردعلاقه فعلی بگذریم و فهرستی از چیزهایی که مردم به آن‌ها توجه کافی ندارند ایجاد کردیم: جزئیاتی که یک بازسازی غیرحرفه‌ای را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نوسازی کابینت فقط در 4 روز

1. طاقچه‌های پلاستیکی

1. طاقچه‌ های پلاستیکی 

طاقچه‌های پلاستیکی با گذشت زمان ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند. آن‌ها زرد می‌شوند و بر روی آن‌ها ترک، لکه و لکه‌های ریشه‌ای ایجاد می‌شود. باوجود در دسترس بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن، این نوع راه‌حل ساده و معمولی به نظر می‌رسد و گاهی اوقات می‌تواند خطرناک باشد. به‌عنوان‌مثال، آینه‌ها، بطری‌ها و شیشه‌هایی که آب روی آن‌ها باقی‌مانده است می‌توانند در هوای گرم باعث اشتعال پلاستیک شوند. بازار امروز مجموعه‌ای از گزینه‌های جایگزین را ارائه می‌دهد: از سنگ طبیعی و چوب گرفته تا آنالوگ‌های باکیفیت آن‌ها که باعث می‌شود فضای داخلی منحصربه‌فرد و غیرمعمول به نظر برسد.

2. پریزهایی که برای حمام در نظر گرفته نشده بودند

2. پریزهایی که برای حمام در نظر گرفته نشده بودند

توصیه می‌شود سوکت‌هایی را که با درب‌های محافظ مخصوص پوشانده شده‌اند، در حمام‌ها و سایر مکان‌های با رطوبت بالا نصب کنید. سوکت های به‌اصطلاح ضد آب را می‌توان در فروشگاه‌های تخصصی خریداری کرد و هزینه آن‌ها باقیمت معمولی تفاوت چندانی ندارد. حتماً به کلاس محافظت توجه کنید که روی قاب سوکت با یک علامت خاص نشان داده‌شده است: حروف IP و 2 رقم. استفاده از سوکت های حداقل سطح 4 حفاظتی در حمام‌ها توصیه می‌شود.

3. سیم‌های مخفی داغ و گیره‌های کابل

3. سیم‌ های مخفی داغ و گیره‌ های کابل 

این روش گسترده ایمن‌سازی کابل‌ها به دیوارها در نگاه اول نگرش آماتوری را نسبت به بازسازی و طراحی داخلی نشان می‌دهد. گیره‌های پلاستیکی ارزان به نظر می‌رسند و اغلب تمایل دارند از دیوار بیفتند که اگر بچه یا حیوانی در آپارتمان باشد بسیار خطرناک است. جدا از این، سوراخ‌های دیوارها را فقط می‌توان در حین بازسازی دیگری برداشت.

4. تعداد زیادی نوار برق

4. تعداد زیادی نوار برق 

تعداد زیادی نوار برق نشان می‌دهد که آپارتمان فاقد پریزهای لازم است که در آخرین بازسازی انجام‌نشده است. اغلب اوقات، آپارتمان‌های قدیمی فقط 2-3 سوکت در یک اتاق دارند که ممکن است در دنیای مدرن کافی نباشد. این درواقع یکی از اولین جنبه‌هایی است که طراحان حرفه‌ای قبل از شروع بازسازی به آن فکر می‌کنند. همه این‌ها به این دلیل است که نه‌تنها ظاهر کلی آپارتمان را خراب می‌کنند، بلکه گره می‌خورند، فضای زیر پا را اشغال می‌کنند و همچنین می‌توانند منجر به آتش‌سوزی شوند (درنتیجه استفاده نادرس).

5. سقف سفید ناهموار

5. سقف سفید ناهموار 

زمان‌هایی که همه سقف‌هایشان را سفید می‌کردند دیگر گذشته است. امروزه راه‌های زیادی برای تزئین آن‌ها وجود دارد، از سقف‌های کاذب و کشسان گرفته تا تزئین آن‌ها با گچ تخته. آن‌ها برای پنهان کردن سطوح ناهموار، سیم‌کشی، لوله‌ها و اتصالات در محل اتصال صفحات عالی هستند. از آزمایش کردن نترسید زیرا جدا از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی، یک سقف به‌درستی انتخاب‌شده می‌تواند به گسترش فضا و ایجاد احساس دلپذیری در آن کمک کند.

6. کف‌پوش مشمع کف اتاق

6. کف‌ پوش مشمع کف اتاق 

این نوع کف‌پوش گسترده تنها 2 مزیت دارد؛ مقرون‌به‌صرفه بودن و نصب آسان. بااین‌حال، ظاهر آن‌ها غیرقابل‌ارائه است، آن‌ها بادوام نیستند و بسیار لغزنده هستند (خطر آسیب را افزایش می‌دهد) و این همه مزایای این راه‌حل ارزان‌قیمت را از بین می‌برد. امکان استفاده از آن به‌عنوان یک گزینه موقت وجود دارد، اما بهتر است انواع دیگر کف‌پوش‌ها مانند لمینت، پارکت یا کاشی و سرامیک را به‌عنوان یک گزینه موقت در نظر بگیرید. علاوه بر این، کف‌پوش‌های خود تراز و چوب‌پنبه‌ای در حال حاضر در بین طراحان و مشتریان آن‌ها محبوب شده‌اند.

7. یک منبع نور واحد در یک اتاق

7. یک منبع نور واحد در یک اتاق 

بسیاری از طراحان مخالف وجود یک منبع نور واحد در سقف هستند. نور زیادی ارائه نمی‌دهد، اتاق ازنظر بصری کوچک‌تر به نظر می‌رسد، درحالی‌که سقف خسته‌کننده به نظر می‌رسد. علاوه بر این، آپارتمان‌های استاندارد دارای چندین منطقه (برای استراحت، خواب و کار) در یک اتاق هستند. به همین دلیل است که منابع نور اضافی مانند دیوارکوب‌ها، چراغ‌های زمینی و چراغ‌های رومیزی یک هوی و هوس نیستند، بلکه نشانگر کیفیت زندگی ما هستند.

8. سخت‌افزار درب ارزان

8. سخت‌ افزار درب ارزان 

بهتر است به‌جای درب گران‌قیمت با دستگیره ارزان و لولاهای جیر، به سراغ درب‌های مقرون‌به‌صرفه با سخت‌افزار گران‌قیمت و کیفیت خوب بروید. این سخت‌افزار در است که ظاهر کلی درب را تعیین می‌کند و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. لولاها، دستگیره‌ها و قفل‌های بی‌کیفیت ارزان‌قیمت را هدر می‌دهند، به این معنی که قطعاً نباید سعی کنید در آن‌ها صرفه‌جویی کنید.

9. بالکن‌های تزئین شده با تخته چوبی

9. بالکن‌ های تزئین شده با تخته چوبی 

تخته چوبی یکی از پرطرفدارترین متریال ها برای تزیین بالکن بوده است. کسانی که دوست دارند تعمیرات را به‌تنهایی انجام دهند، در دسترس بودن، دوام، کیفیت عایق حرارتی و سهولت نصب آن را دوست داشتند. امروزه این راه‌حل طراحی کمی قدیمی به نظر می‌رسد و بیشتر برای سبک روستایی مناسب است. علاوه بر این، این ماده به‌مرورزمان ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهد، رنگ را از دست می‌دهد، خشک می‌شود و ترک می‌خورد.

10. قرنیزهای پلاستیکی متناسب با رنگ کف

10. قرنیزهای پلاستیکی متناسب با رنگ کف 

طراحان انتخاب قرنیزها را بسیار مهم می‌دانند. همه به این دلیل است که این عنصر است که به پنهان کردن کابل‌ها و اتصالات بین دیوار و کف کمک می‌کند، عیوب بصری اتاق را اصلاح می‌کند و فضای اتاق را هماهنگ می‌کند. اکثر افرادی که تعمیرات را انجام می‌دهند قرنیزهایی را انتخاب می‌کنند که مطابق با رنگ کف باشد و حتی فکر نمی‌کنند که اگر با رنگ درها (یا به عبارت دقیق‌تر قالب‌گیری درب) مطابقت داشته باشند، درواقع خیلی بهتر به نظر می‌رسند. سنتی‌ترین راه‌حل‌ها در بین حرفه‌ای‌ها درها، قالب‌ها و قرنیزها به رنگ سفید هستند، اگرچه به‌طورکلی رنگ آن‌چنان مهم نیست.

11. میله‌های پرده لاغر

11. میله‌ های پرده لاغر 

پرده‌های لاغر ساده، راحت برای استفاده و نوعی محلول نامرئی برای آویزان کردن پرده‌ها در نظر گرفته می‌شوند. بااین‌حال، در واقعیت، تارها تمایل به افتادگی دارند، فلز تیره می‌شود و قلاب‌ها به‌مرورزمان خورده می‌شوند. همچنین می‌توانید پرده‌ها و پرده‌های متراکم را فراموش کنید زیرا فقط می‌توان پرده‌های سبک‌وزن را روی این سازه‌ها آویزان کرد.

12. تابلوهای برق

12. تابلوهای برق 

ورودی کارت ویزیت هر خانه‌ای است. چیزهای فراوان روی چوب‌لباسی، یک تابلو برق بزرگ در جلوی در و کفش‌هایی که به‌طور آشفته در آستانه در قرارگرفته‌اند، زیبایی را اضافه نمی‌کنند و فقط احساس آشفتگی ایجاد می‌کنند. حتی اگر تمام سیستم‌های ذخیره‌سازی به‌خوبی طراحی شده باشند و فضای داخلی کلی نزدیک به عالی خوانده شود، یک تابلوی الکتریکی پلاستیکی که به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده است، ناخوشایند است. چگونه مسئله را حل می‌کنید؟ به‌عنوان‌مثال، می‌توانید آن را پشت درهای بسته کمد خود که در ورودی قرار دارد پنهان کنید (البته نباید مستقیماً با لباس شما تماس داشته باشد). می‌توانید آن را با رنگ دیگری رنگ‌آمیزی کنید، آن را با چیزی بپوشانید که با رنگ دیوارها مطابقت داشته باشد، پانلی را نصب کنید که به‌عنوان قفسه عمل می‌کند، یا آن را به‌عنوان جاکلیدی مبدل کنید.

13. وسایل برقی که نباید در کنار هم نگهداری شوند

13. وسایل برقی که نباید در کنار هم نگهداری شوند

هنگام ایجاد یک آشپزخانه‌ ایده آل، مهم است که نه‌تنها لوازم‌خانگی باکیفیت بالا را انتخاب کنید، بلکه به‌درستی برای قرار دادن بهینه و راحت آن‌ها در اتاق نیز برنامه‌ریزی کنید. این بدان معنی است که بدانید کدام وسایل را می‌توان در کنار یکدیگر استفاده کرد و کدام را مطلقاً نمی‌توان. تعداد لازم پریز همچنین از شما در برابر وسایل همسایه اشتباه و خطر افزایش بار مدار الکتریکی محافظت می‌کند.

14. لوله‌های در معرض دید

14. لوله‌ های در معرض دید 

لوله‌های آب و فاضلاب در توالت چیزهایی نیستند که انسان بخواهد هرروز ببیند. ظاهر آن‌ها می‌تواند حتی بهترین فضای داخلی را خراب کند و به همین دلیل است که قبل از شروع بازسازی حمام خود، باید به‌طور کامل به نحوه پنهان کردن آن‌ها فکر کنید. روش‌های امروزی پنهان کردن لوله‌ها به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را بدون هیچ مشکلی تعمیر یا تغییر دهید. در صورت لزوم و برای دسترسی به لوله‌ها نیازی به خراب کردن کل ساختمان نخواهید داشت. به نظر شما چه چیزی را فراموش کردیم که در این لیست قرار دهیم؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است