لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

12 چیز ساده برای تبدیل آپارتمان معمولی به مکانی مجلل

تاریخ انتشار : 1401/06/03نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 206

ایجاد نظم و آرامش در خانه‌هایمان که به‌وفور روی جلد مجلات نشان داده‌شده است، آسان نیست. اگرچه ما اطراف خود را با چیزهای زیبا و شیک احاطه کرده‌ایم، اغلب اوقات درنهایت احساس می‌کنیم که چیزی اشتباه است و آپارتمان بیشتر شبیه یک فضای ذخیره‌سازی یا مغازه‌ای است که زیر برف اجناس مختلف پر شده است. بیزاپ متوجه شد که کدام اشتباهات در طراحی آپارتمان مانع از شبیه به بهشت شدن آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: به مبلمان قدیمی ظاهری تازه ببخشید

1. قفسه باز با شلوغی

 

قفسه‌های باز مکان مناسبی برای نگهداری کتاب‌ها و وسایل مختلف دکوری کوچک هستند. اگرچه باید در نظر داشته باشیم که این قفسه‌ها نباید با چیزهای زیادی پر شوند. سبکی در فضای داخلی زمانی ظاهر می‌شود که قفسه‌ها "نفس می‌کشند" و زمانی که وسایل روی آن‌ها طوری قرار می‌گیرند که فضایی بین آن‌ها وجود دارد.

2. کتاب‌های قدیمی

 

تقریباً همه سعی می‌کنند هر کتابی را که در خانه دارند نشان دهند، اما این یک اشتباه بزرگ است. اول‌ازهمه، کتاب‌های با جلد نرم نباید در معرض دید قرار گیرند. دوم اینکه باید به فکر خلاص شدن از شر کتاب‌های فرسوده باشید. برای اینکه قفسه‌های کتاب به همان زیبایی که در مجلات به نظر می‌رسند، به نظر برسند، مطمئن شوید که کتاب‌ها را خیلی نزدیک به هم قرار ندهید یا تمام فضای خالی را با آن‌ها اشغال نکنید. ارزش این را دارد که 2-3 دسته کوچک کتاب را در یک قفسه بگذارید و فضای خالی برای عناصر تزئینی مختلف بین آن‌ها بگذارید. قفسه زمانی پر در نظر گرفته می‌شود که 80 درصد فضای آن را اشغال کرده باشید.

3. کوسن‌ها

 

کوسن‌های تزئینی یک عنصر تزئینی ظریف هستند، اما فقط در مواردی که تعداد آن‌ها بسیار کم است. فرض کنید مقدار مناسب 2-3 کوسن برای هر انتهای کاناپه است. درعین‌حال، اگر انبوهی از کوسن‌ها را روی مبلمان خود قرار دهید و آن‌ها را در یک ردیف مرتب کنید، ظاهر کلی عجیب‌وغریب خواهد بود.

4. مبلمان واقع در امتداد دیوارها

 

هنگامی‌که هر قطعه مبلمان در امتداد دیوارها قرار می‌گیرد، فضای اتاق ازنظر بصری منقبض می‌شود و احساس به‌هم‌ریختگی ظاهر می‌شود. برای اینکه خانه‌تان مرتب به نظر برسد، بهتر است از این شیوه کلاسیک چیدن مبلمان دور شوید. به‌عنوان‌مثال، یک میز در اتاق ناهارخوری یا در اتاق نشیمن زمانی بهتر به نظر می‌رسد که در مرکز یک اتاق قرار گیرد، نه در یک‌گوشه.

5. عکس در قاب و نقاشی

 

عکس‌های متعدد در قاب‌های مختلف هر احساس راحتی را از بین می‌برند زیرا اتاق را نامرتب جلوه می‌دهند. نمایش چندین فریم مشابه ممکن است ایده خوبی باشد، اما بقیه باید در یک آلبوم عکس پنهان شوند. علاوه بر این، آن‌ها نیز باید معقولانه قرار گیرند به‌عنوان‌مثال، ترکیب عکس‌های واقع بر روی دیوار روی یک تکه مبلمان بسیار زیبا به نظر می‌رسد. یک قانون دیگر وجود دارد: تمام نقاشی‌ها و عکس‌های موجود در اتاق باید در یک مکان قرار گیرند. اگر 2 قطعه را در ورودی آویزان کنید و 4 عکس دیگر را روی میز قرار دهید، به نظر نامرتب می‌رسد. اگر فضای داخلی روشنی دارید، آویزان کردن عکس‌های سیاه‌وسفید نیز می‌تواند ایده خوبی باشد، آن‌ها دکوراسیون اصلی اتاق را منحرف نمی‌کنند.

6. سیم‌ها

 

اگر تمام سیم‌ها (از تلویزیون، کابل‌های شبکه، توسعه‌دهنده‌ها و دستگاه‌های شارژ) را پنهان کنید، از اینکه آپارتمان شما چقدر تمیزتر به نظر می‌رسد شگفت‌زده خواهید شد. در ابتدا، باید تمام مبلمان را جابجا کنید و سیم‌ها را با دقت بازکنید. پس‌ازآن، باید آن‌ها را مرتب کنید و آن‌ها را با گیره‌های مخصوص یا نوارچسب محکم کنید. بهتر است برای هر سیم از یک عنصر محافظ رنگی متفاوت استفاده کنید.

7. مبلمان عظیم

 

هنگام انتخاب مبلمان، باید از اندازه یک اتاق خاص استفاده کرد. وسایلی که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک هستند فضای دنج را از بین می‌برند و باعث می‌شوند آپارتمان شما خیلی به‌هم‌ریخته یا خیلی خالی به نظر برسد. نکته خوب این است که اغلب اوقات، برای ایجاد نظم بصری فقط باید چند صندلی بزرگ یا چند میز مینیاتوری را از اتاق جدا کنید.

8. پرده‌های حجیم روی پنجره‌ها

 

یک قانون وجود دارد که می‌گوید نباید بیش از 2 پرده روی یک پنجره وجود داشته باشد. بیایید بگوییم که این می‌تواند به معنای یکپارچه توری سبک و 2 پرده حجیم‌تر در طرفین باشد. داشتن عنصر سوم، مانند پرده‌های سنگین که از بالا آویزان شده‌اند، از ورود نور خورشید به اتاق جلوگیری می‌کند و پنجره را بیش‌ازحد عظیم نشان می‌دهد. حتی شلوغ‌ترین آپارتمان‌ها نیز اگر در معرض نور خورشید باشند، بسیار بهتر به نظر می‌رسند.

9. دکور تیره

 

رنگ‌های سفید و پاستلی همیشه زیباتر از رنگ‌های تیره به نظر می‌رسند. هر اتاقی با وفور مبلمان کسل‌کننده و تاریک کثیف‌تر ازآنچه هست به نظر می‌رسد. این ادراک ناشی از ناخودآگاه ما است، هر چه اتاقی سفیدتر به نظر ما تمیزتر است و بالعکس. البته این بدان معنا نیست که باید عجله کنیم و تمام دیوارهای خانه را سفید کنیم و بلافاصله مبلمانی به رنگ پاستلی بخریم؛ اما افزودن سبک‌های روشن به یک اتاق تاریک ایده خوبی است.

10. روشنایی ناکافی

 

سایه‌های مختلف، گوشه‌های بدون نور و سایه‌ها احساس آشفتگی را به اتاق اضافه می‌کنند. اگر اتاق فاقد نور طبیعی است، به نور مصنوعی نیاز خواهید داشت. چندین ترفند طراحی مفید وجود دارد: سقف را سفیدرنگ کنید، اتاق نه‌تنها تمیزتر بلکه ازنظر بصری بزرگ‌تر نیز به نظر می‌رسد. از دیوارها و سقف به‌عنوان بازتابنده استفاده کنید. برای این کار لامپ‌ها را نزدیک به این سطوح قرار دهید تا نور به سمت آن‌ها هدایت شود. 1 یا 2 آینه بزرگ با قاب نازک آویزان کنید، آن‌ها همچنین نور را منعکس می‌کنند و به لطف قاب خود سنگین به نظر نمی‌رسند.

11. طرح‌ها

 

ترکیب طرح‌های متعدد در طراحی قطعاً ایده خوبی نیست. این روند که در دهه 90 رایج بود، در حال حاضر منسوخ شده است زیرا طرح‌های بیش‌ازحد در یک مکان باعث ایجاد احساس آشفتگی می‌شود. گاهی اوقات برای خلاص شدن از شر این، شما فقط نیاز به جایگزینی 2 کوسن براق روشن با چند تک‌رنگ دارید. خودتان آن را امتحان کنید و خواهید دید که اتاق شما چقدر تغییر خواهد کرد.

12. وسایل با ارتفاع کم

12. وسایل با ارتفاع کم 

یک اتاق بزرگ به‌طور پیش‌فرض کمتر از یک اتاق کوچک است. برای اینکه اتاق بزرگ به نظر برسد، مبلمانی که در امتداد دیوارها یا روی دیوارها قرار دارند (مانند کابینت آشپزخانه) باید تا سقف بالا بروند. در غیر این صورت، دیوار کمی بریده‌شده و ازنظر بصری کوتاه به نظر می‌رسد. همچنین باید به پرده‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. طراحان توصیه می‌کنند که آن‌ها را تا حد ممکن بلند، بلند و پهن کنید. به همین دلیل است که بهتر است آن‌ها را لزوماً فقط در امتداد کانتور باز شدن پنجره قرار ندهید، بلکه حتی چندین سانت فراتر از آن قرار دهید. این توهم یک پنجره بزرگ را ایجاد می‌کند که درنهایت اتاق را بزرگ‌تر و تمیزتر نشان می‌دهد. آیا تابه‌حال با این موضوع مواجه شده‌اید که باوجود تمیز کردن مرتب آپارتمان خود، خانه‌ای همیشه درهم‌وبرهم داشته باشید؟ چگونه با این موضوع کنار می‌آیید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است