لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ورزش کردن در چه زمانی از روز مفیدتر است؟

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/04/07نویسنده: محمد اوجاقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 509

تحقیقات نشان می‌دهد که یک تغییر کوچک در برنامه صبحگاهی می‌تواند روز شما را بسیار پربارتر از حد معمول کند. شاید به چشم نیاید، اما با یک عادت ساده مانند پیاده روی ساده در ساعات اولیه صبح قبل از خوردن صبحانه می‌توانید روزتان را با انرژی زیادی شروع کنید.

بیزآپ در حال بررسی این استدلال جدید است و مزایا‌‌‌هایی را که می‌توانید با تمرین صبحگاهی، قبل از صبحانه به دست آورید، فهرست می‌کند.

بیشتر بخوانید:  کاهش وزن بدون رژیم و ورزش

پیاده‌روی تند صبحگاهی قدرت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد

پیاده‌ روی تند صبحگاهی قدرت تصمیم‌ گیری را بالا می‌ برد 

مطالعات انجام شده در سال 2019 نشان می‌دهد که 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در صبح، مانند پیاده روی تند، عملکردهای شناختی را بهبود می‌بخشد. اساساً‌، ورزش صبحگاهی شما را باهوش‌تر می‌کند، زیرا باعث می‌شود بهتر تصمیم بگیرید، برخلاف بی‌تحرکی که ممکن است شما را خسته کند و قدرت تصمیم‌گیری را کاهش دهد.

به کاهش وزن سریع کمک می‌کند

به کاهش وزن سریع کمک می‌ کند 

مطالعه‌ای در سال 2017 توسط دانشگاه باث انگلستان انجام شد و به این نتیجه رسیدند که مردان چاق که یک ساعت قبل از غذا راه می‌رفتند، ژن‌های ذخیره‌شده چربی‌سوزی خود را بهتر از کسانی که بعد از غذا راه می‌رفتند، فعال می‌کردند. یک مطالعه جدیدتر در سال 2020 نیز نتایج مشابهی داشت. کسانی‌که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند، در مقایسه با سایر افراد دو برابر چربی سوزی کرده بودند.

کیفیت خواب را بهتر می‌کند

کیفیت خواب را بهتر می‌ کند 

تحقیقات نشان داده است افرادی که از مشکلات خواب رنج می‌برند با ورزش صبحگاهی خواب راحت‌تری دارند چون‌که‌ قرارگرفتن در معرض نور آفتاب در صبح، ساعت بدن شما را تنظیم می‌کند و آن را برای خواب شبانه آماده می‌کند. علاوه بر این، نه تنها برای استخوان‌های شما مفید است، بلکه تولید ملاتونین، هورمون خواب را نیز سرکوب می‌کند و منجر به بیداری بیشتر در روز می‌شود.

می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد

می‌ تواند خطر بیماری‌ های قلبی را کاهش دهد 

تحقیقات نشان می‌دهد که 30 دقیقه پیاده‌روی در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را 35 الی 40 درصد کاهش می‌دهد. گردش خون بهتر، کاهش فشار خون و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت از مزایای دیگر است. یک پیاده‌روی 20 دقیقه‌ای، در هر زمانی از روز، خطر مرگ را تا 30 درصد و بیشتر کاهش می‌دهد.

به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند

به افزایش بهره‌ وری کمک می‌ کند 

پیاده‌روی تند و هوای تازه موتور بهره‌وری شما را روشن می‌کند و باعث می‌شود ایده‌‌‌های جدیدی به ذهنتان برسد.

انرژی‌های ذخیره شده را می‌سوزاند

انرژی‌ های ذخیره شده را می‌ سوزاند 

صبح با معده خالی پیاده‌روی‌کنید. به خاطر اینکه صبح،‌‌‌‌‌ بعد از یک خواب خوب، سطح قند خون پایین است. ذخایرگلیکوژن، کربوهیدرات‌های ذخیره شده‌در‌کبد و ماهیچه‌ها که به عنوان سوخت در حین ورزش استفاده می‌شوند، نیز کم است. بنابراین وقتی صبح ها بدون خوردن چیزی ورزش می‌کنید، بدن ابتدا گلیکوژن ذخیره شده را می‌سوزاند. سپس، پس از اتمام، شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌کند و این دقیقاً چیزی است که به شما کمک می‌کند اضافه وزن خود را کاهش دهید و در عوض توده عضلانی به دست آورید.

باعث چربی‌سوزی مداوم می‌شود

باعث چربی‌ سوزی مداوم می‌ شود

به یاد داشته باشید، زمانی که با معده خالی ورزش می‌کنید، تمرینات هوازی سبک یا متوسط ​​ انجام دهید، مانند پیاده‌روی تند. اگر بیش از حد ورزش کنید، سطح انرژی کاهش یافته می‌تواند باعث سرگیجه شما شود. قبل از ورزش آب بنوشید زیرا صبح‌ها بدن شدیدا به آب نیاز دارد. آب نوشیدن قبل و بعد تمرین می‌تواند به دفع سموم کمک کند. بهتر است بعد از ورزش به مدت30 دقیقه چیزی نخورید چرا که بدن در این مدت در حال چربی‌سوزی است.

 


نزدیکترین و بهترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است