لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 نکته شگفت‌انگیز که بدن و ذهن شما را بهبود می‌بخشد!

تاریخ انتشار : 1401/06/19نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 94

امروزه علم پذیرفته است که ذهن ما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت جسمانی ما دارد حتی اگر در گذشته عجیب به نظر می‌رسید. بدن و ذهن ما بسیار به هم متصل هستند و واقعاً شگفت‌انگیز است که چگونه فرآیندهای مختلف در ما می‌توانند توسط هر یک از آن‌ها کنترل و تحریک شوند. ما در بیزاپ در مورد اکتشافات جدید بسیار کنجکاو هستیم و نکات مفیدی را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا با چیزها و موقعیت‌های مختلفی که برای شما اتفاق می‌افتد مقابله کنید.

مطلب پیشنهادی: نقش تمیز بودن خانه در داشتن ذهن آرام

1. از دست غیر غالب خود برای کمتر خوردن استفاده کنید

1. از دست غیر غالب خود برای کمتر خوردن استفاده کنید

اگر عاشق تنقلات هستید و گاهی حتی نمی‌توانید خوردن آن را متوقف کنید یک راه جالب برای کنترل این موضوع وجود دارد. به دست غیر غالب خود تغییر جهت دهید و محققان می‌گویند کمتر غذا خواهید خورد.

2. برای دندان‌درد روی دست خود یخ بمالید

2. برای دندان‌درد روی دست خود یخ بمالید

این یکی ممکن است غیرقابل‌باور به نظر برسد، اما یک تحقیق نشان داده است ماساژ یخ بین انگشت شست و انگشت اشاره دست در همان سمت دندان‌درد، درد دندان شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

3. بعد از مطالعه درست بخوابید تا بهتر یاد بگیرید
این آزمایش نشان داد که واقعاً جواب می‌دهد، اگر بلافاصله پس از یادگیری چیزی جدید بخوابید، بهتر از زمانی که برای مدت طولانی بیدار بمانید، آن را به خاطرخواهید آورد.

4. آدامس بجوید تا تمرکز کنید
محققان پیشنهاد می‌کنند که جویدن آدامس به شما کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری روی کارهایی که نیاز به تمرکز مداوم دارند، مانند مطالعه، متمرکز بمانید.

5. یک مداد در دهان می‌تواند خلق‌وخوی شما را تقویت کند

5. یک مداد در دهان می‌تواند خلق‌وخوی شما را تقویت کند

اگر استرس دارید یا حال شما بد است، این را امتحان کنید. یک پروژه تحقیقاتی روانشناسی نشان داد که نگه‌داشتن چوب غذاخوری در دهان، به‌نحوی‌که باعث ایجاد لبخند شود، درواقع شما را شادتر می‌کند.

6. قبل از امتحان احساسات خود را یادداشت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید
محققان دانشگاه شیکاگو معتقدند این ترفند می‌تواند کارساز باشد. برای گرفتن نمره بهتر، فقط قبل از امتحان در مورد اضطراب و نگرانی خود بنویسید.

7. برای بهتر شنیدن با گوش راست خود گوش کنید
سروصدای پس‌زمینه روزمره و وقفه‌های دائمی واقعاً می‌تواند بر توانایی شما برای درک کامل آنچه می‌شنوید تأثیر بگذارد. بااین‌حال، یک مطالعه می‌گوید که هم کودکان و هم بزرگ‌سالان بهتر با گوش راست خود می‌شنوند.

8. با تنظیم زمان صرف غذا، بر بی‌خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما غلبه کنید
همه ما حداقل یک بار جت لگ را تجربه کرده‌ایم؛ اما تحقیقات راهی را برای فرار از آن پیشنهاد می‌کنند فقط زمان غذا خوردن خود را بدون توجه به منطقه زمانی که به آن سفر می‌کنید تنظیم کنید، مانند خوردن در ساعت معین هرروز.

9. پروژه‌های بزرگ را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید تا بهره‌وری بیشتری داشته باشید
متخصصان بر این باورند که اگر آن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید، هر کاری می‌تواند بسیار قابل‌کنترل باشد. سپس باید به ترتیب منطقی تکمیل آن قسمت‌ها فکر کنید و یک جدول زمانی برای انجام آن‌ها ایجاد کنید.

10. روز خود را با سخت‌ترین کار شروع کنید تا بهتر عمل کنید
ما تمایل داریم باکارهای ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر شروع کنیم، بااین‌حال، این کار به طرز بدی بر بهره‌وری ما تأثیر می‌گذارد. در عوض، یک مطالعه نشان می‌دهد که باید برعکس عمل کنیم ابتدا سخت‌ترین کار را انجام دهید و عملکرد شما در طول روز بهتر خواهد شد. از کدام نکات و ترفندهای غیرمعمول برای آسان کردن زندگی خود استفاده می‌کنید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید!


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است