لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

12 ترفند هوشمندانه تمیز کردن خانه

تاریخ انتشار : 1401/02/16نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 511

تمیزکاری زمان می‌برد؟ احساس می‌کنید هر چقدر تمیز می‌کنید باز هم کافی نیست؟ شاید باید با ما همراه باشید تا با این 20 ترفند کمکتان کنیم تا در عرض چند ساعت خانه‌ای به تمیزی روز اول داشته باشید!

استفاده از سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن فر

این شاید کم هزینه‌ترین ولی موثرترین راهکار برای تمیز کردن چربی‌های فر باشد. چند قطره سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید و سپس فر را با آن تمیز کنید تا تاثیر آن را به خوبی ببینید.

جوش شیرین و سرکه

 لیمو، تمیزکننده‌ی فوری لکه‌های آب از شیرآلات

نصف یک لیمو را به شیرآلاتی که لکه دارند بمالید چند دقیقه صبر کنید سپس با آب گرم آبکشی کرده و خشک کنید.شیرآلات برق می‌زنند!

لیمو ترش

پاک کردن جای لیوان از روی سطح چوبی با سشوار!

اگر لکه تازه باشد ابتدا باید آن را با سشوار گرم کنید و بعد با پنبه‌ی آغشته به روغن زیتون آن را به آرامی از سطح پاک کنید

جوش شیرین و سرکه راهی برای تمیز کردن اتو

این ترفند قدیمی که شاید فراموشش کرده باشید! یاد آوری می‌کنیم میزان جوش شیرین باید از سرکه بیشتر باشد تا مواد به راحتی سطح اتو را اسکراب کنند (سایش دهند).

بیشتر بخوانید: ۱۰ کاری که هرگز نباید برای تمیز کردن خانه تان انجام دهید!

استفاده از آمونیاک برای پنجره‌های گاز

شاید تا قبل از این ترفند تمیز کردن پنجره‌های گاز واقعا طاقت فرسا بوده ولی باید بدانید هیچ چیز بهتر از آمونیاک چدن را تمیز نمی‌کند! از شوینده‌ی حاوی آمونیاک استفاده کنید و از شر چربی‌ها خلاص شوید.

تمیزکردن لکه‌ی چربی با گچ

گچ را روی لکه‌ی چربی بکشید و بعد از چند دقیقه به طور معمول پارچه را بشویید. اگر لکه خیلی قدیمی نباشد با این روش به سرعت پاک می‌شود.

گچ

نمک و گریپ فروت! یک ترکیب جادویی

به دنبال یک تمیز کردن طبیعی برای حمام خود هستید؟ مقداری نمک را روی گریپ فروت بریزید سپس از گریپ فروت شور برای تمیز کردن وان استفاده کنید! هنگامی که کاملا تمیز شد، وان را با آب گرم شستشو دهید و از بوی دوست داشتنی گریپ فروت و تمیزی وان لذت ببرید.

گریپ فروت

پاک کردن مبل مخملی با جوش شیرین!

تمام سطح مبل را با جوش شیرین بپوشانید چند ساعت به آن زمان بدهید سپس با جارو برقی مبل را تمیز کنید.

تمیزی صفحه‌ی تلویزیون با ورق کاپ کیک!

کاغذ کاپ کیک تمام گرد و غبار را به خوبی به خود جذب می‌کند! شاید نمی‌دانستید ولی این ترفند حتی جای لکه‌ی انگشت را پاک می‌کند!

تمیزی چرم با روغن زیتون!

هر خط و خشی روی چرم با روغن زیتون تمیز می‌شود کافی‌ست مقداری سطح چرم را با روغن زیتون چرب کنید یک ساعت صبر کنید و بعد با یک دستمال تمیز روغن را پاک کنید.(اما به یاد داشته باشید این خط و خش‌ها نباید چرم را زخمی کرده باشند.)

تمیز کردن کف قابلمه‌ها

مقداری نمک ترجیحا دانه درشت برای تمیزکردن کف قابلمه‌ها کافی‌ست. نمک باعث زدودن چربی بیش از اندازه شده و به راحتی سطح را تمیز می‌کند.

رفع بوی غذاها از ماکروفر

کافی‌ست مقداری لیمو را در لیوان آبی قرار داده و داخل ماکروفر بگذارید. این ترکیب بوی بد غذاها را جذب کرده و باعث تمیز شدن فضای ماکروفر می‌شود.

غذا در کاکروفر


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است