لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش آسان تعمیر شیرآلات در خانه!

تاریخ انتشار : 1401/01/26نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 916

شیرآلات آشپزخانه به سبب استفاده­‌ی زیادی که از آن­ها می­کنیم ممکن است زودتر از بقیه­‌ی شیرآلات خانه آسیب دیده و نشتی بدهند.

درگذشته تنها کسانی که تخصص تغییر و تعمیر شیرآلات را داشتند می­توانستند از پس تعویض و بازسازی شیرآلات برآیند اما امروز و در این مقاله شما نیز همانند یک متخصص می‌توانید هر آنچه که لازم است را انجام دهید تا خودتان شیرآلات را بازسازی کنید.

در اولین قدم، چه باید کرد؟

در ابتدا دیدن علائمی از نشتی مهم است. این علائم معمولا با چکه کردن آب از بدنه­‌ی شیرآلات دیده می­شود. بسته به نوع شیرآلاتی که دارید این نکته مهم است که در تعمیر آن­ها دقت کنید. اگر بدنه را به دقت چک کردید و علائمی از نشتی ندیدید شاید قسمت­های پلاستیکی و یا واشرها دچار مشکل شده باشند. پیدا کردن والف و یا واشر و قطعه پلاستیکی آسیب دیده به مراتب از پیدا کردن نشتی بدنه آسان تر است پس جای نگرانی نیست.

گاهی حتی نشتی از آسیب شیرآلات نیست. اگر در مکان­هایی زندگی می­کنید که سختی آب بالاست این خود عاملی برای کاهش عملکرد صحیح شیرآلات می­شود.در ان شرایط تعویض شیرآلات چیزی را عوض نخواهد کرد بلکه شما باید سختی آب را با فیلتر کاهش دهید. در بسیاری از مواقع که استفاده از فیلتر هم امکان پذیر نیست لوله بازکن­هایی که جرم ناشی از آب را از بین می­برند هم می­توانند گزینه­ خوبی باشند.

 

بیشتر بخوانید: راه هایی برای پیدا کردن نشتی شیرآلات

 

برای تعمیر شیرآلات چه کنیم؟

ابتدا باید وسایل مورد نیاز را مهیا کنید:

  • آچار ال
  • پیچ گوشتی دوسو
  • پیچ گوشتی چهارسو
  • چسب تفلون
  • انبرقفلی

قدم اول: شناسایی مشکل شیرآلات

همانند شناسایی مشکل در یک اتومبیل باید بدانید دقیقا کدام قسمت دچار عیب شده است برای این کار باید ابتدا تمام قسمت­ها را باز کنیدو واشر و والف ها را چک کنید

با شناسای دقیق برند شیرآلات حتی در صورت نیاز می­توانید از متخصصانش کمک بگیرید پس خوب است برند شیرآلات را نیز بشناسید.

اگر شیرآلات را به تازگی خریده باشید احتمالا دفترچه­‌ی راهنمایی برای نصبش موجود است که در صورتی که قطعه­ای را نتوانید پیدا کنید، در آن دفترچه قطعات جایگزینی به شما معرفی شده­اند.

بازسازی و تعمیر شیرآلات

قدم دوم: چک کردن لوله شلنگ رابط

احتمالا مشکل اصلی اگر مربوط به والف و بدنه نباشد در این قسمت پیدا می­شود. به سبب دور از چشم بودن این قسمت­ها، اکثرا تا زمانیکه مشکل باعث نشتی نشود به آن­ها توجه نمی­کنیم!

تمام قسمت­ها را از هم جدا کرده( جدا کردن این قسمت­ها معمولا با انبر قفلی صورت می­گیرد) در تشت حاوی آب و سرکه قرار دهید تا جرم ها شسته شوند. زمان حداقلی برای نرم شدن جرم ها در سرکه 24 ساعت است.

قدم سوم: بررسی والف­ها

اگر مشکل به والف بستگی داشته باشد باید منبع آب را قطع کنید تا بتوانید تمام قسمت­ها را به خوبی بررسی کنید.

اما برای بررسی مواردی نظیر واشر و لوله­‌ها نیازی به قطع منبع آب نیست. برای بررسی والف ها نیز اغلب از انبر قفلی استفاده می­شود.

قدم چهارم: بررسی اجزای داخلی شیرآلات

برای بررسی اجزای داخلی که شامل لوله­‌ها و واشرها نیز می­شود نیاز است که انبر قفلی استفاده کنید تا بدنه­‌ی شیر از دسته­‌ها جدا شود. سپس با آچار الن می­توانید به بررسی جزییات پرداخته واجزای کوچک­تر را از هم جدا کنید. به یاد داشته باشید برای هر کدام از اجزا باید از آچار آلن مخصوص و متناسب با اندازه­‌ی شیرآلات استفاده کنید.

قدم پنجم: جرم زدایی داخل بدنه

ساده­ترین بخش کار تمیز کردن این قسمت است. در اثر عبور آب از داخل بدنه ممکن است بدنه به شدت جرم گرفته باشد.شستن این قسمت­ها همانند جرم زدایی­های قبلی با سرکه راحت تر از هر چیز دیگری­ست اما اگر احساس کردید بعد از نصب این شیرآلات هنوز هم آب به خوبی عبور نمی­کند (فشار آب کم است) باید از جرم زداهای شیمیایی قوی تری استفاده کنید.

قدم ششم: بررسی لوله­‌های اصلی

بعد از چک کردن تمامی قسمت­ها نوبت به اصلی ترین قسمت می­رسد در این مرحله باید آب باز باشد تا ببینید که نشتی اصلی دقیقا از کدام قسمت است و برای بررسی همان قسمت اقدام کنید.

قدم هفتم: بررسی شلنگ داخل کابینت

بعضی از شیرآلات با شلنگی داخل کابینت مرتبط است. گاهی این شلنگ­ها ممکن است دچار خرابی یا گرفتگی شده باشند برای اطمینان از سالم بودن شلنگ­ها منبع آب را باز بگذارید و به دقت به صدای عبور آب گوش دهید تا متوجه شوید که کدام قسمت دچار نشتی­ست.

نکات پایانی:

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است