لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 راه برای محو شدن واریس پا

تاریخ انتشار : 1401/05/27نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 253

رگ‌های واریسی متورم و بزرگ شده بسیار شایع هستند و بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن‌ها را تجربه می‌کنند. متأسفانه، این رگ‌های دردناک با گذشت زمان بهبود نمی‌یابند، اما کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود علائم آزاردهنده انجام دهید. علاوه بر درمان‌های پزشکی، برخی تغییرات در شیوه زندگی وجود دارد که می‌تواند به کاهش ظاهر رگ‌های بزرگ کمک کند.

در اینجا در بیزاپ، ما نکات و ترفندهایی را جستجو کردیم که می‌توانند به شما در تسکین احساس درد رگ‌های متورم کمک کنند.

بیشتر بخوانید:  7 تمرین ورزشی برای کاهش رگ‌ های عنکبوتی و واریسی

1. با یک بالش بین پاهای خود بخوابید

1. با یک بالش بین پاهای خود بخوابید 

اگر به پهلو می‌خوابید، قرار دادن یک بالش بزرگ بین زانوها ممکن است به کاهش علائم واریس کمک کند. علاوه بر بهبود وضعیت بدن و تسکین درد کمر، خوابیدن با بالش بین پاها می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و تورم و سوزن سوزن شدن اندام‌هایتان را از بین ببرد. هنگامی که پاهای خود را بالاتر از سطح قلب قرار می‌دهید، جریان خون تقویت شده و ممکن است به جلوگیری از بدتر شدن رگ‌های واریسی کمک شود.

2. لباس‌های گشاد را انتخاب کنید

2. لباس‌ های گشاد را انتخاب کنید 

اگرچه لباس‌های تنگ می‌توانند شما را جذاب نشان دهند، اما پوشیدن آن‌ها به‌طور مداوم به سلامت شما کمکی نمی‌کند. لباس‌های تنگی که به کمر و پاهای شما فشار می‌آورند جریان خون را محدود می‌کنند و می‌توانند سبب تشدید واریس‌های دردناک شوند.

3. پاهای خود را بالا نگه دارید

بالا گذاشتن پاهای خود، تا حدی که می‌توانید، یکی از ساده ترین و موثرترین راه‌ها برای تسکین احساس درد رگ‌های واریسی است. هنگامی که پاهای خود را بالاتر از قلب قرار می‌دهید، با این کار به برگشت جریان خون به سمت قلب کمک کرده و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنید. حتی اگر در اداره کار می‌کنید و مجبور هستید ساعت‌ها پشت میز خود بنشینید، با قرار دادن پاهای خود روی صندلی می‌توانید به کاهش تورم پاها کمک کنید.

4. کفش‌های پاشنه بلند را کنار بگذارید

در حالی که کفش‌های پاشنه بلند مورد علاقه‌تان قطعاً موردی عالی برای ظاهر شما هستند، پوشیدن آن‌ها به صورت روزانه ممکن است باعث بدتر شدن رگ‌های واریسی شما شود. به جای آن کفش‌های پاشنه کوتاه را انتخاب کنید که ممکن است به همان اندازه شیک به نظر برسند و از عضلات ساق پا بیشتر کار بکشند، که برای رگ‌های شما مفید است.

5. پله‌ها را به جای آسانسور انتخاب کنید

اگر چه زمانی که احساس خستگی می‌کنید، سوار آسانسور شدن وسوسه انگیز به نظر می‌رسد‌، اما استفاده از پله به شما کمک می‌کند کالری اضافی بسوزانید و برای رگ‌های متورم شما نیز بسیار بهتر است. همانطور که از پله‌ها بالا رفته و ساق پا را بلند می‌کنید، ماهیچه‌های پای شما منقبض می‌شوند و این امر به حرکت خون در پاهای شما کمک می‌کند.

6. حمام نمک اپسوم بگیرید

6. حمام نمک اپسوم بگیرید 

افزودن مقداری نمک اپسوم به حمام برای ماهیچه‌های خسته شما معجزه می‌کند و همچنین می‌تواند التهاب ناشی از رگ‌های واریسی را تسکین دهد. اگرچه رگ‌های عنکبوتی شما را درمان نمی‌کند، اما مصرف حمام نمک اپسوم ممکن است گردش خون را بهبود بخشیده و رگ‌های بزرگ شده را کم کند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است