لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ده راه خلاصی از افتادگی پوست صورت و گردن

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/07/19نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 197

طبق آمار منتشرشده توسط انجمن بین‌المللی جراحی پلاستیک زیبایی، در سال 2017، 17 میلیون زن به دنبال روش‌های جراحی و غیر جراحی زیبایی بوده‌اند. حتی اگر بوتاکس می‌تواند راه آسانی باشد، به‌خصوص زمانی که فردی توانایی مالی این کار را داشته باشد، راه‌های طبیعی زیادی وجود دارد که به‌طور گسترده‌ای برای خلاص شدن از شر افتادگی پوست شناخته‌شده نیست. عمدتاً به این دلیل که به زمان و گذاشتن وقت نیاز دارد؛ اما وقتی این نکات را امتحان کنید، نه‌تنها از شر افتادگی پوست خلاص می‌شوید، بلکه سلامت کلی شما نیز بهبود می‌یابد، در بیزاپ 10 راه طبیعی برای خلاص شدن از شر افتادگی پوست در هر سنی و جلوگیری از آن در آینده بدون توسل به جراحی زیبایی یا سوزن پیدا کردیم.

مطلب پیشنهادی:  8 ماساژ ضد چروک صورت

1. قند خود را محدود کنید

1. قند خود را محدود کنید

ما بیشتر و بیشتر به اثرات منفی شکر بر سلامت کلی ما پی می‌بریم و وقتی نوبت به پوست ما می‌رسد، بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. مصرف منظم قند فرآیندی را در سیستم گوارش ما به نام گلیکاسیون شروع می‌کند که منجر به AGEs می‌شود. این AGE ها کلاژنی را که بدن شما تولید می‌کند (که پروتئینی است که پوست ما را سفت نگه می‌دارد) را حتی سریع‌تر ازآنچه باید می‌شکند، می‌شکند و از تکثیر منظم آن به همان اندازه که لازم است جلوگیری می‌کند. این امر باعث افتادگی پوست و ظاهر شدن چین‌وچروک می‌شود. وقتی قند را حذف می‌کنید، تولید کلاژن دوباره متعادل می‌شود و پوست و بدن شما قوی و هیدراته می‌شوند. حداکثر مقدار قند موردنیاز بدن بدون آسیب رساندن به‌سلامتی 6 قاشق غذاخوری در روز است؛ اما به خاطر داشته باشید که تقریباً تمام غذاهایی که می‌خوریم ممکن است حاوی قند باشند، بنابراین ضروری است از مصرف آن با قهوه یا چای صبحگاهی خودداری کنید.

2. روغن نارگیل را امتحان کنید

2. روغن نارگیل را امتحان کنید

روغن نارگیل بهترین مرطوب‌کننده است. به دلیل قوام آن، استفاده از آن بر روی پوست، منافذ و چین‌وچروک‌هایی را که ممکن است شروع به‌ظاهر شدن کنند پر می‌کند و پوست را صاف و هیدراته نگه می‌دارد که بسیار مهم است. علاوه بر این، اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم، برخلاف تمام مرطوب‌کننده های مبتنی بر آب، می‌توانند به پوست نفوذ کنند و می‌توانند از پروتئین‌های طبیعی پوست شما محافظت کنند. طبق مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت انجام‌شده است، روغن نارگیل می‌تواند به‌طور مؤثر پوست‌های خشک، زبر، خارش و پوسته‌پوسته را درمان کند. می‌توانید مقدار کمی روغن نارگیل را صبح به پوست بمالید و شب‌ها درست قبل از خواب مقدار آن را دو برابر کنید. ضروری است که به دنبال روغن نارگیل ارگانیک باشید که به‌هیچ‌وجه بوداده نشده یا تغییر داده نشده است! فراموش نکنید که آن را روی گردن خود نیز بمالید زیرا گاهی اوقات مرطوب کردن ناحیه گردن خود را نادیده می‌گیریم.

3. آنتی‌اکسیدان‌ها را دو برابر کنید

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن انسان است و بیشتر در معرض اکسیداسیون قرار دارد، به این معنی که پوست شما فقط با انجام کارهای روزمره آسیب می‌بیند. غذاهایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند می‌توانند به مبارزه با آسیب‌هایی که استرس اکسیداتیو به پوست شما وارد کرده است کمک کنند. حتی اگر ممکن است مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که غنی از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به احیای پوست شما کمک کند، وقتی صحبت از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شود بهترین کار این است که از درون بدن شروع شود. به‌جای خرج کردن مقدار زیادی پول برای یک مرطوب‌کننده گران‌قیمت، شروع به خوردن غذاهایی کنید که پوست شما را به حالت اولیه بازگرداند و علائم پیری را کاهش دهد. سعی کنید مقدار زیادی زغال‌اخته، انگور، توت‌فرنگی، شاه‌توت، لوبیا قرمز، اسفناج و کلم پیچ بخورید.

4. صورت خود را بشویید

همه ما مقصر بوده‌ایم که با آرایش بخوابیم، زیرا برای پاک کردن آن خیلی خسته یا تنبل بودیم؛ اما مهم است که صبح و شب چند دقیقه اضافی برای شستن صورت خود اختصاص دهید، مخصوصاً در مورد پاک کردن آرایش. هنگامی‌که آرایش روی پوست اعمال می‌شود، به‌آرامی از طریق منافذ جذب می‌شود و ازآنجاکه تقریباً تمام محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی هستند، استرس اکسیداتیو را که سلول‌های پوست به‌طور روزانه با آن مواجه می‌شوند، اضافه کرده و به آن کمک می‌کند. مهم است که از یک پاک‌کننده مبتنی بر آب استفاده کنید و سپس مقداری آب سرد به آن اضافه کنید تا به بسته شدن منافذ پوست کمک کنید. عصرها از اسکراب صورت استفاده نکنید، فقط یک یا دو بار در هفته از اسکراب استفاده کنید تا از تحریک پوست خود جلوگیری کنید و سلول‌های پوست خود را مجبور به برداشتن در مواقع ضروری نکنید. بعدازاینکه صورت خود را تمیز کردید، کمی روغن نارگیل را به‌عنوان مرطوب‌کننده بمالید.

5. بتاکاروتن و ویتامین آ

5. بتاکاروتن و ویتامین آ

ترکیبی از بتاکاروتن که در بسیاری از غذاها وجود دارد و ویتامین آ می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کرده و آن را ترمیم کند، به همین دلیل است که ما اغلب آن را به‌عنوان ماده اصلی بسیاری از مرطوب‌کننده ها و ضد آفتاب‌های ضد پیری پوست می‌بینیم. ثابت‌شده است که بتاکاروتن از آسیب رساندن و پیری پوست به نور فرابنفش خورشید جلوگیری می‌کند و ویتامین آ باعث تحریک تولید کلاژن و فیبرهای الاستیک در پوست می‌شود. هر دو بتا کاروتن و ویتامین آ در غذاهایی مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین، کلم پیچ، اسفناج، طالبی و زردآلو وجود دارند. مقدار توصیه‌شده روزانه ویتامین آ و بتاکاروتن 30 میلی‌گرم است.

6. آب خیار را بمالید

6. آب خیار را بمالید

با افزایش سن، اجزای پوست مانند کلاژن که باعث استحکام می‌شود و الاستین که خاصیت ارتجاعی ایجاد می‌کند، هرسال پس از 20 سالگی 1 درصد کمتر تولید می‌شوند! سپس پوست به‌آرامی شروع به نازک شدن و افتادگی در نواحی مانند صورت، گردن و سینه می‌کند؛ بنابراین مراقبت از آن نواحی بیشتر از سایر قسمت‌های بدن با ماسک‌های معمولی حیاتی است. خیار و آب خیار در مراقبت از پوست معجزه می‌کنند. آن‌ها ازلحاظ مقدار مواد معدنی که یک جزء ضروری برای بافت سالم پوست است و اسید اسکوربیک فراوان هستند که می‌تواند از احتباس آب در پوست جلوگیری کند. هنگامی‌که خیار به‌صورت موضعی استفاده شود، می‌تواند سموم را از منافذ پوست خارج کند و کلاژن زیر پوست را سفت کند. نحوه استفاده: یک عدد خیار بگیرید، پوست آن را بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. 10 تا 20 ثانیه آن را آسیاب کنید تا آبکی شود. پس‌ازآن، آن را در یک صافی قرار دهید و آب آن را جدا کنید. صورت خود را همان‌طور که معمولاً در شب انجام می‌دهید با یک پاک‌کننده بدون روغن بشویید. آب آن را روی یک پد پنبه‌ای بکشید و آن را روی صورت، گردن و سینه خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند تا خشک شود. صورت خود را با آب سرد بشویید و خشک‌کنید. این روند را دو بار در هفته تکرار کنید.

7. جوش‌شیرین و روغن نارگیل را مخلوط‌کنید

هم روغن نارگیل و هم جوش‌شیرین فواید ضد پیری عالی دارند. جوش‌شیرین یک ماده طبیعی است که برای لایه‌برداری پوست و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست، کوچک کردن منافذ بزرگ و ترویج تولید کلاژن هنگام ماساژ در پوست استفاده می‌شود. روغن نارگیل همان‌طور که در بالا توضیح دادیم برای مرطوب کردن پوست، نفوذ در پوست و درمان افتادگی و چین‌وچروک‌هایی که به‌مرورزمان ظاهر می‌شوند، عالی است. با ترکیب این دو باهم می‌توانید پوست خود را لایه‌برداری کنید، آن را مرطوب کنید و ماساژ دهید که جریان خون را در زیر پوست افزایش می‌دهد و باعث تولید کلاژن می‌شود. نحوه استفاده: 4/1 شیشه را با روغن نارگیل پرکنید (یک شیشه درب دار را انتخاب کنید تا بتوانید آن را برای استفاده بعدی نگهداری کنید). 3 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری شود. صبح، 1 قاشق چای‌خوری از خمیر را بردارید و آن را به مدت 1 تا 2 دقیقه روی تمام صورت و گردن خود ماساژ دهید (از ناحیه ظریف دور چشم خودداری کنید). بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید و خشک‌کنید! این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

8. سفیده تخم‌مرغ و عسل را مخلوط‌کنید

سفیده تخم‌مرغ و عسل در صورت استفاده موضعی فواید سلامتی بی‌شماری برای پوست دارند و اکنون شواهد علمی می‌توانند آن را ثابت کنند. طبق مطالعه‌ای از مرکز تحقیقات علم و تکنولوژی آگوکامپو رن، ثابت‌شده است که سفیده تخم‌مرغ چین‌وچروک‌ها، خطوط ریز را کاهش می‌دهد و از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. آن‌ها طی تحقیقات خود از مرغ‌ها تخم‌مرغ گرفتند و مواد تشکیل‌دهنده سفیده تخم‌مرغ را شکستند. با انجام این کار، آن‌ها 69 پروتئین اصلی را پیدا کردند که در صورت استفاده موضعی، پوست را احیا و سفت می‌کنند. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند آلودگی‌ها را از بین ببرد و به پوست نفوذ کند. علاوه بر این، مانند گلیسیرین، مرطوب‌کننده است، به این معنی که پوست را مرطوب می‌کند و آب را از محیط جذب می‌کند. ترکیب این مواد باهم تبدیل به یک درمان قوی پوست می‌شوند. نحوه استفاده: ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ را از زرده در ظرفی جدا کنید. 2 قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری شود. روی پوست، صورت و گردن بمالید (از ناحیه ظریف چشم خودداری کنید). بگذارید 20 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید و خشک‌کنید! هفته‌ای یک‌بار تکرار کنید.

9. تمرین "قاشق"

این تمرین برای بالا بردن استخوان گونه، کاهش چین های بینی، بهبود گردش خون و سفت کردن و تقویت عضلات گردن ایده آل است. نحوه اجرا: یک قاشق غذاخوری تمیز بردارید، لب‌هایتان را ببندید و آن را بین آن‌ها در وسط قرار دهید. با استفاده از فک، قاشق غذاخوری را بالا بیاورید. لبخند بزنید و آن را به مدت 5 تا 10 ثانیه در جای خود نگه‌دارید. گونه‌های خود را برای یک استراحت کوچک (10 ثانیه) شل کنید. 10 بار تکرار کنید. این تمرین را هرروز صبح بعد از بیدار شدن از خواب و هر شب درست قبل از خواب انجام دهید.

10. تمرین لیفت چشم

این تمرین برای بلند کردن پوست اطراف چشم و استخوان گونه ایده آل است. می‌تواند پوست دور چشم و پیشانی را جوان کرده و خطوط ریز را از بین ببرد. علاوه بر این، این کار باعث تقویت عضلات اطراف چشم و پیشانی می‌شود. نحوه اجرا: هر دو انگشت اشاره و وسط خود را در وضعیت قیچی قرار دهید. آن‌ها را در کنار چشمان خود قرار دهید (یکی بالای ابروها و یکی بالای استخوان گونه) و به مدت 20 ثانیه به‌طور مکرر شروع به چشمک زدن کنید. برای چند ثانیه چشمان خود را استراحت دهید. 10 بار تکرار کنید. این تمرین را هرروز صبح و بعد از بیدار شدن و هر شب درست قبل از خواب انجام دهید! مهم است که به خاطر داشته باشید که سفت کردن پوست افتاده به زمان و تلاش نیاز دارد، اما طبیعت همیشه روند کندتر و درعین‌حال مؤثرتری دارد و گاهی اوقات جراحی زیبایی راه‌حل آن نیست. خودت را دوست داشته باش، چه جوان‌تر به نظر بیای، چه پیرتر! آیا برای از بین بردن افتادگی پوست، هیچ‌یک از این روش‌ها را امتحان کرده‌اید؟ چه چیزی برای شما بهترین نتیجه را داده است؟ لطفاً تجربه خود را در نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است