لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بعد از خوردن غذای چرب چه کنیم؟

تاریخ انتشار : 1401/02/07نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 299

مهم نیست که چقدر مراقب سلامتی خود هستید، گاهی اوقات تسلیم هوس و خوردن غذاهایی مانند شیرینی، سیب زمینی سرخ کرده، برگر و پیتزا می‌شوید. این غذاها مملو از چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده هستند که باعث افزایش وزن، افزایش سطح کلسترول، فشار خون، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و همچنین بیماری قلبی می‌شوند. از این رو، مهم است که در مصرف غذاهای ناسالم یا سرخ شده زیاده روی نکنید. با این حال، اگر غذاهای چرب یا روغنی زیادی مصرف کرده‌اید، دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل رساندن اثرات مضر آن تا حدی رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید.

7 راه برای سبک شدن بعد از خوردن غذای چرب

1- آب ولرم بنوشید

نوشیدن آب ولرم بعد از مصرف غذای روغنی به تسکین و فعال شدن سیستم گوارش شما کمک می‌کند. آب به عنوان یک حامل برای مواد مغذی و مواد زائد عمل می‌کند. نوشیدن آب داغ به تجزیه مواد مغذی به شکل قابل هضم آن‌ها کمک می‌کند. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، روده کوچک آب را از غذا برای هضم جذب می‌کند که منجر به کم آبی بدن و یبوست می‌شود.

2- یک نوشیدنی سم زدا بنوشید

نوشیدنی‌های سم زدا به دفع سمومی که پس از مصرف غذاهای روغنی در بدن شما انباشته می‌شوند، کمک می‌کند. برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌های سم‌زدایی یا نوشیدنی‌هایی از این نوع به ترشح سموم و کاهش وزن کمک می‌کنند. با این حال، این مطالعات قطعی نیستند. یک مطالعه بر روی زنان کره‌ای نشان داد که نوشیدن آب لیمو یا پیروی از رژیم سم‌زدایی لیمو باعث کاهش چربی بدن و بهبود مقاومت به انسولین می‌شود. می‌توانید این دستورالعمل‌های نوشیدنی سم‌زدایی خانگی را امتحان کنید تا به شما کمک کند بعد از مصرف غذاهای روغنی احساس بهتری داشته باشید.

3- پیاده روی کنید

پیاده روی به مدت 30 دقیقه بعد از یک وعده غذایی سنگین به بهبود هضم کمک می‌کند. این باعث حرکت بهتر معده، کمک به هضم غذا و همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کند؛ بنابراین، 30 دقیقه بعد از خوردن غذای چرب به یک پیاده روی آهسته بروید.

پیاده روی

4- برای وعده غذایی بعدی خود برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی خود از قبل به شما کمک می‌کند تا از مصرف بی رویه غذاهای ناسالم و روغنی اجتناب کنید. صبحانه را حذف نکنید. یک صبحانه سالم و مقوی بخورید تا در طول روز انرژی داشته باشید. سبزیجات و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید، با نوشیدن آب و آب میوه کافی بدن خود را هیدراته مگه دارید و حتما بعد از صرف ناهار چرب و سنگین، شام سبک بخورید.

5- پروبیوتیک مصرف کنید

مصرف منظم پروبیوتیک‌ها به تعادل سلامت گوارش و بهبود فلور روده و همچنین ایمنی بدن کمک می‌کند. می‌توانید یک کاسه ماست ملس یا کشک میل کنید.

6- میوه‌ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید

مصرف میوه‌ها و سبزیجات به تأمین ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر کافی برای انجام فرآیندهای مختلف به بدن شما کمک می‌کند. خوردن غذاهای روغنی که فاقد فیبر و ریزمغذی‌های ضروری هستند و دارای چربی‌های اشباع و ترانس بالایی هستند ممکن است منجر به یبوست شود. یک کاسه میوه با آجیل به عنوان میان‌وعده صبحگاهی میل کنید. وعده غذایی خود را با یک کاسه سالاد و سبزیجات تازه شروع کنید تا به تأمین مواد مغذی ضروری بدن ادامه دهید.

7- خوب بخوابید

خوابیدن به تقویت خلق و خوی شما کمک می‌کند، بدن از حالت خماری و خستگی خلاص می‌شود و ذهن، جسم و روح شما را آرام می‌کند. از این رو استراحت کنید و در ساعات مناسب و مفید بخوابید و از خوردن احساسی (از عصبانیت یا خوشحالی) بپرهیزید.

استراحت و خوابیدن

کارهایی که نباید بعد از خوردن غذای چرب انجام دهید

1- از خوردن غذاهای سرد خودداری کنید

خوردن غذاهای سرد مانند بستنی پس از مصرف غذاهای روغنی اثرات نامطلوبی بر کبد، معده و روده دارد و غذای روغنی به سختی هضم می‌شود. ممکن است دچار نفخ و سوء هاضمه شوید؛ بنابراین از مصرف غذاهای سرد پس از وعده‌های غذایی سنگین خودداری کنید.

2- بلافاصله بعد از غذا به رخت‌خواب نروید

هرگز بعد از یک وعده غذایی سنگین مستقیم به رختخواب نروید. همیشه بین شام و زمان خواب خود 2 تا 3 ساعت فاصله بگذارید. خوابیدن بلافاصله بعد از غذا هضم آن را سخت می‌کند و باعث نفخ و افزایش رسوب چربی می‌شود.

نتیجه

با دقت غذا بخورید و میل به زیاده‌روی را کنترل کنید. پیروی از این نکات اساسی بعد از خوردن غذاهای چرب، کلید تناسب اندام و سالم ماندن است. یک بار در هفته یک غذای سنگین میل کنید تا هوس خود را برطرف کنید و برای بقیه روزها یک وعده غذایی متعادل و سالم داشته باشید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است