لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چرا گربه ها عاشق جعبه هستند؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/01/17نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 1200

این که گربه‎‌ها عاشق جعبه هستند، یک موضوع ثابت شده است. در واقع، اکثر کسانی ‌که گربه دارند حداقل یک کارتون را برایش خریده‌اند که حتی گربه‌شان آن را به جای تختی گران و قیمتی برگزیده‌ است. چرا گربه‌ها به جعبه‌ها علاقه دارند؟ دلایل می‌تواند چند وجهی باشد، اما اساساً این یک مکان امن و دنج برای استراحت حیوان خانگی شما است.

چگونه گربه‌ها جعبه‌ها را تشخیص می‌دهند؟

گربه‌ها به طور طبیعی کنجکاو هستند. هنگامی که وسیله یا شئ جدیدی در محیط زندگی آن‌ها ظاهر می‌شود، آن را بررسی می‌کنند تا تعیین کنند که آیا این یک اسباب بازی یا یک غذا است. گربه‌ها، شکارچیان شناخته شده و ماهری هستند. جعبه یک فضای محصور و محدود است که گربه شما ممکن است آن را به عنوان مکانی عالی برای مخفی شدن و در کمین گرفتن شکار ببیند.

برخی از مردم فراموش می‌کنند که اگرچه گربه‌ها شکارچی هستند، آن‌ها طعمه‌ی بسیاری از حیوانات وحشی نیز هستند. یک جعبه محصور همچنین ممکن است یک مکان امن برای گربه شما فراهم کند. در واقع، جعبه‌ها ممکن است باعث شود حیوان شما آنقدر احساس امنیت کند که در هنگام استرس یا تغییرات محیطی در خانه‌اش در داخل جعبه پنهان شود. پنهان شدن، یک مکانیسم مقابله‌ای برای گربه‌هایی است که با استرس‌های محیطی مختلف سر و کار دارند.

برخی از صاحبان گربه ممکن است این را بخوانند و تعجب کنند که اگر گربه در فضای بسته‌ای زندگی می‌کند که بسیار شبیه جعبه است، چرا او از قرار گرفتن داخل جعبه حمل متنفر است؟ متأسفانه، گربه شما معنی جعبه حمل را یاد گرفته است. وقتی آن‌ها در خانه هستند، رفتن در جای مخصوص به این معنی است که آن‌ها به جایی می‌روند که سرگرم‌کننده است و احساس خوبی دارند، اما وقتی داخل جهبه حمل قرار می‌گیرند خیلی زود متوجه می‌شوند که دارند به جایی می‌روند که غریبه‌ است. همچنین به همین دلیل است که وقتی در مطب دامپزشک هستید، تنها کاری که گربه شما می‌خواهد انجام دهد این است که از باکس حمل بیرون بیاید. وقتی آن‌ها در دامپزشکی هستند، رفتن به جعبه حمل به این معنی است که آن‌ها به خانه بازمی‌گردند. با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند گربه خود را راحت‌تر به تخت مخصوص او بفرستید.

علاقه گربه به جعبه

جذابیت جعبه‌ها

گربه‌ها همه چیز را در مورد بافت خوراکی‌ها می‌دانند. به همین دلیل است که گاهی اوقات تغییر رژیم غذایی برای گربه‌ای که فقط به یک غذا عادت کرده دشوار است و به همین دلیل است که انواع بافت‌های کنسرو مخصوص گربه وجود دارد تا گربه‌ها فقط به یک نوع غذا عادت نکنند. شاید ببینید که گربه‌ی شما در جعبه اش مشغول تراشیدن دیواره‌هاست که اینکار او به این دلیل است که خراشیدن مقوا برای اکثر گربه‌ها جالب است.

مقوا همچنین عایق است. گربه‌ها دمای محیط را بسیار خوب احساس می‌کنند. بدیهی است که این مقدار کمی گرم‌تر از خانه‌ی اکثر مردم است. جعبه‌های مقوایی ممکن است برای گربه شما مکانی گرم باشد.

چگونه می‌توان عادت‌های مثبت را با کمک جعبه‌ها پرورش داد؟

اگر گربه شما دوست دارد در جعبه بخوابد، کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا او را ایمن و راحت نگه دارید. پتوهای نرم و تعدادی از اسباب بازی‌های مورد علاقه او را در جعبه قرار دهید. پتوهای آن‌ها را با یک عطر آرام بخش اسپری کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. گربه‌ها دوست دارند نزدیک خانواده‌ خود استراحت کنند؛ بنابراین جعبه را در محلی از خانه که معمولاً در آنجا می‌روید مانند فضای نشیمن یا اتاق خواب، قرار دهید.

نکات ایمنی

مواردی وجود دارد که باید قبل از قرار دادن گربه داخل جعبه مقوایی رعایت کنید:

منگنه‌هایی که ممکن است در مقوا باشند را بردارید. این‌ها ممکن است به طور ناخواسته گربه شما را اذیت کنند یا باعث ایجاد زخم و خراشیدگی شود که ممکن است عفونی شده و مشکل‌ساز شود.

هر ریسمان یا بندی را که ممکن است برای بستن جعبه استفاده شده باشد، بردارید؛ زیرا خطر وجود جسم خارجی برای گربه‌ها خوشایند نیست.

جعبه را روی یک سطح محکم مانند زمین بگذارید و آن را روی بزرگ‌ترین طرف آن قرار دهید تا کمتر مستعد واژگونی شود.

اگر جعبه‌هایی برای جابه‌جایی دارید، قبل از اینکه آن را ببندید مطمئن شوید که گربه‌تان مخفیانه داخل جعبه‌ای نرفته است.

برای اکثر گربه‌ها، وسواس جعبه رفتاری کاملا طبیعی است. با او همراه با ملایمت رفتار کنید و اگر تخت یا جای مخصوص خود را دوست نداشت جعبه را در کنارش قرار دهید. کم کم او به جای خوابش هم عادت می‌کند اما هرگز او را اجبار نکنید که کاری را که دوست ندارد انجام دهد.

مطالب مرتبط:  غذاهایی که نباید به گربه خود بدهید!


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است