لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

12 ورزش و تمرین یوگا برای لاغر شدن صورت

تاریخ انتشار : 1401/05/03نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 621

بهترین گزینه برای کاهش چربی صورت، تمرینات لاغری صورت هستند. یک ماه انجام منظم این تمرینات می‌تواند صورت شما را لاغر و کشیده نشان دهد. اگر صورت‌تان کمی چاق و گرد است و می‌خواهید آن را به شکلی براق‌تر و خوش‌رنگ‌تر تبدیل کنید، این تمرین‌ها را امتحان کنید. برای انجام این تمرینات صورت به‌هیچ وسیله‌ی خاصی نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تشک یوگا و 10 تا 20 دقیقه زمان در روز است. می‌توانید راحت بنشینید و 3 ست از هر تمرین را انجام دهید تا در چند روز نتایج چشمگیری را تجربه کنید.

برای راحتی شما، 12 تمرین لاغری صورت را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید هرروز در خانه انجام دهید. در ادامه نحوه‌ی انجام آن‌ها برای داشتن صورت لاغرتر آمده است.

تمرینات یوگا برای لاغری صورت

بااینکه جواب‌گرفتن از تمرینات یوگا به‌اندازه سایر روش‌های لاغری صورت سریع اتفاق نمی‌افتد، اما یک روش طبیعی‌، بدون‌درد و طولانی‌مدت است. برخی از موارد ذکرشده در زیر را حداقل به مدت سه ماه امتحان کنید تا نتایج مثبت را مشاهده کنید.

سیمها مودرا (ژست شیر)

جیوه باندا (ژست زبان قفل‌شده)

جلاندهار باندا (قفل چانه)

صورت ماهی

تکنیک دهان‌شویه

بالاکشیدن گونه

 بالاکشیدن چانه

چرخاندن گردن

کشیدن لب

رهاسازی فک

تمرکز چشم

 دمیدن هوا

بیشتر بخوانید: آیا لیفت با نخ جایگزینی برای لیفت صورت است؟

سیمها مودرا (ژست شیر)

مزایا: حرکت سیمها مودرا تمام عضلات صورت شما را تحریک و تقویت می‌کند. این تمرین یکی از بهترین آساناها برای صورت و غدد تیروئید در ناحیه گردن است.

روش انجام: روی زمین زانو بزنید و دستان خود را روی ران خود قرار دهید. فک خود را رها کنید و دهان خود را کاملاً باز کنید. زبان خود را باقدرت به سمت پایین، به سمت چانه بیرون بیاورید. در حین نفس‌کشیدن از طریق دهان، صدایی همانند صدای غرش‌ شیر را  از پایین گلوی خود به‌طور مکرر درآورید. تمرین را یکی دو بار تکرار کنید.

جیوه باندا (ژست زبان قفل‌شده)

مزایا: صورت شما را به‌خوبی تراش داده و خط فک شما را شکل می‌دهد. همچنین، موجب تقویت ماهیچه‌های صورت شما نیز می‌گردد.

روش انجام: در حالت نیلوفری (لوتوس یوگا) بنشینید. اگر نشستن در وضعیت نیلوفری به‌دلیل سفت‌بودن سطح زیر باسن یا فشار زانو برای شما مقدور نیست، حالت نشستن ضربدری را امتحان کنید. دستان خود را به‌راحتی روی پاهای خود قرار دهید. نوک زبان خود را در مقابل دیواره بالایی دهان قرار دهید، طوری‌که انگار می‌خواهید آن را به داخل دهان ببلعید.حالت  زبان خود را به‌همین شکل حفظ کرده و دهان خود را به‌آرامی و کاملاً باز کنید تا جایی‌که در گلو و گردن خود احساس کشیدگی کنید. این تمرین را  یکی دو بار تکرار کنید. هنگام استفاده از این حرکت، مثل حالت عادی از طریق بینی نفس بکشید.

جالاندار باندا (قفل چانه)

مزایا: جالاندار باندا صورت شما را شکل داده و عضلات صورت و خط فک شما را تقویت می‌کند. این یک موهبت برای افرادی است که چانه دوتایی یا غبغب دارند، زیرا انجام این حرکت در رهایی از شر آن‌ بسیار مؤثر است.

روش انجام: در وضعیت نیلوفری نشسته و نفس عمیقی بکشید. دستان خود را روی زانوها قرار داده، جناغ سینه را به سمت چانه بلند کرده و هنگامی‌که جناغ سینه روی چانه قفل شد، سر را کمی به سمت جلو/پایین خم کنید. این وضعیت را حفظ کنید.

صورت ماهی

مزایا: حرکت صورت ماهی ماهیچه‌های گونه‌ شما را تقویت و کشش می‌دهد. این حرکت باعث می‌شود که گونه‌های شما کم‌تر افتاده به نظر برسند و به درخشش آن‌ها کمک می‌کند.

روش انجام: گونه‌ها و لب‌های خود را به داخل بمکید و سعی کنید که صورت شما شکل صورت ماهی را به‌خود بگیرد و با نگه‌داشتن صورت در همان حالت، سعی کنید لبخند بزنید. در گونه‌ها و فک خود احساس سوزش خواهید کرد. استراحت کنید و تمرین را مجدداً تکرار کنید.

تکنیک دهان‌شویه

مزایا: تکنیک دهان‌شویه گونه‌های شما را تقویت کرده و تمرین مناسبی برای رهایی از شر چانه‌های دوتایی یا غبغب است.

روش انجام: دهان خود را با هوا پر کنید. هوای دهان خود را از یک لپ به لپی دیگر منتقل کنید، دقیقاً مانند شستن دهان با دهان‌شویه. این روش را برای چند دقیقه ادامه دهید، استراحت کنید و مجدداً چند بار تکرار کنید.

بالا‌کشیدن گونه

مزایا: حرکت بالاکشیدن گونه برای گونه‌های شما عالی است. چربی موجود در آن‌ها را کاهش داده و عضلات صورت شما را تقویت می‌کند تا جوان‌تر به نظر برسید.

روش انجام: راحت بنشینید و تا جایی‌که می‌توانید لبخند بزنید. حالا انگشت اشاره و وسط هر دو دستتان را روی هر دو گونه قرار دهید. با کمک انگشتان، گونه‌های خود را به سمت چشمان خود بالا بکشید و برای چند ثانیه نگه دارید. سپس استراحت کنید. بهتر است برای کسب نتایج بهتر تمرین را یکی دو بار تکرار کنید.

بالاکشیدن چانه

مزایا: با انجام حرکت لیفت یا بالاکشیدن چانه از شر چانه دوتایی یا غبغب خلاص می‌شوید. همچنین این حرکت موجب کشش فک، گلو و گردن شما می‌شود.

روش انجام: در حالت ایستاده و یا نشسته، سر خود را به سمت بالا و به سمت سقف خم کنید و با چشمانتان مسیر مستقیم روبری‌تان  را دنبال کنید. لب‌هایتان را سفت کرده و به سمت جلو بیرون بیاورید، انگار می‌خواهید سقف را ببوسید. آن را چند ثانیه در همین حالت نگه دارید و سپس رها کنید.همین کار را چند بار تکرار کنید.

چرخاندن گردن

مزایا: چرخاندن گردن مؤثرترین راه برای خلاص شدن از شر غبغب است.این حرکت عضلات چانه، خط فک و گردن شما را تقویت می‌کند. همچنین، موجب سفت‌شدن پوست گردن شده و افتادگی و چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

روش انجام: در حالت نشسته سر خود را روبه‌جلو نگه دارید. اکنون سر خود را به سمت یک طرف در راستای چانه خم کرده و سر خود را به‌صورت دورانی بچرخانید. در حین انجام این کار، ستون فقرات خود را صاف و شانه‌ها را پایین نگه دارید. حرکات دایره‌ای را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت برای چند دقیقه انجام دهید، مطمئن شوید که شانه‌ها و کتف‌ها به سمت گوش‌ها بالا نمی‌روند.

کشیدن لب

مزایا: کشیدن لب ماهیچه‌های صورت شما را تقویت کرده و خط فک برجسته‌ای را برای شما هدیه می‌دهد. انجام این تمرین باعث می‌شود جوا‌ن‌تر به نظر برسید.

روش انجام: در حالت نشسته و یا ایستاده، سر خود را روبه‌جلو و صاف نگه دارید. لب پایین خود را تا جایی‌که می‌توانید با فشار دادن فک پایین خود به بیرون بکشید. در حین انجام این کار باید کشش را در عضلات چانه و خط فک خود احساس کنید. چند ثانیه در آن حالت بمانید، استراحت کنید و مجدداً تکرار کنید.

رهاسازی فک

مزایا: آزادسازی فک به داشتن گونه‌های تیز و جذاب و خط فک برجسته کمک کرده و غبغب شما را کاهش می‌دهد. انجام این حرکت موجب کشش ماهیچه‌های اطراف لب‌ها، فک‌ها و گونه‌های شما می‌شود.

روش انجام: راحت بنشینید و فک خود را طوری حرکت دهید که انگار با دهان بسته غذا می‌خورید. در حین انجام این کار خوب نفس بکشید. پس‌ازآن، دهان خود را تا حد امکان باز کنید و زبان خود را روی دندان‌های پایینی خود قرار داده و  آن را برای چند ثانیه نگه‌‌دارید. این حرکت را چند بار به‌صورت کششی تکرار کنید.

تمرکز چشم

مزایا: ابروهای شما را صاف می‌کند.

روش انجام: چشمان خود را کاملاً باز کنید. دقت کنید که ابروهایتان چروک نباشد. در همین حالت بمانید و روی نقطه‌ای  دور تمرکز کنید. حدود 10 ثانیه وضعیت خود را حفظ کنید و بعداً استراحت کنید. چهار بار این حرکت را تکرار کنید.

فوت‌کردن هوا

مزایا: عضلات صورت و گردن را تقویت می‌کند. همچنین، به کاهش غبغب کمک کرده و به شما یک لیفت صورت طبیعی و ظاهری لاغرتر می‌بخشد.

روش انجام: ستون فقرات خود را صاف نگه داشته و سر خود را به عقب خم کنید. مطمئن شوید که چشمان شما به سمت سقف است و می‌توانید آن را ببینید. لب‌های خود را بیرون کشیده و هوا را فوت کنید. این کار را 10 ثانیه ادامه داده و سپس استراحت کنید. این حرکت را 10 مرتبه انجام دهید.

درست مانند آساناهای یوگا برای تقویت قسمت‌های مرکزی بدن، تنه و قسمت‌های پایین بدن، چند آسانا نیز می‌تواند به تقویت عضلات صورت شما کمک کند. این آساناها به‌هیچ نوع تجهیزات خاصی نیاز نداشته و به‌راحتی در هر مکانی قابل انجام هستند. رهاکردن فک، بلندکردن گونه‌ها و چانه، چرخاندن گردن، کشیدن لب و تمرکز چشم چند راه و تکنیک ساده برای لاغرکردن و لطیف‌کردن صورت شما به روشی سالم هستند. فقط 20 تا 30 دقیقه تمرین به‌صورت روزانه ‌تمام چیزی است که برای مشاهده نتایج باورنکردنی ظرف چند روز نیاز دارید.

سؤالات متداول

آیا می‌توانم بیش از یک‌بار در روز یوگای صورت انجام دهم؟

متخصصان یوگا انجام یوگای صورت را بیش از یک‌بار در روز توصیه نمی‌کنند، زیرا هیچ مزیت اضافی برای تقویت صورت نخواهد داشت. مانند سایر ورزش‌ها، انجام یوگای صورت نیز باید به‌طور منظم و در حد اعتدال انجام شوند تا  نتایج مطلوبی را به همراه داشته‌باشد. زیاده‌روی در یوگای صورت ممکن است عضلات صورت را منقبض‌کرده و باعث احساس درد شود. یک برنامه روزانه 10 تا 15 دقیقه‌ای برای بالا و پایین صورت برای داشتن صورتی انعطاف‌پذیر، سالم و درخشان کافی است. همچنین، تمرین منظم این حرکات روی پوست شما تأثیر مثبتی گذاشته و با شل‌کردن ماهیچه‌های صورت شما به آن‌ها شکل عالی می‌دهد. یوگای صورت معمولاً در یک هفته نتایج مثبتی را نشان می‌دهد.

یوگای صورت چه تأثیری روی پوست من دارد؟

یوگای صورت تأثیر مثبتی بر پوست شما می‌گذارد. حرکت منظم صورت در طول یوگا، هیپودرم، درم و اپیدرم که همان لایه‌های تحتانی، میانی و فوقانی پوست هستند را تحریک می‌کند. اگر این تمرینات طبق توصیه انجام شود، جریان خون را افزایش داده و درنتیجه سلول‌های صورت را تغذیه و به آن‌ها اکسیژن لازم را می‌رساند. با جلسات منظم یوگا صورت، سموم موجود در منافذ پوست صورت شما از بین رفته و پوست صورت شما مرطوب و درخشان می‌شود. یوگا همچنین تولید الاستین و کلاژن را تحریک می‌کند که به تقویت صورت شما کمک می‌کند. انجام تمرینات یوگای صورت آسان، بی‌ضرر و مؤثراند.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج روش یوگای صورت را ببینید؟

اگر یوگای صورت به‌طور منظم به مدت 10 تا 15 دقیقه روی هر یک از قسمت‌های بالا و پایین صورت انجام شود، بعد از یک هفته نتایج اولیه قابل‌مشاهده خواهند بود. بعداز هر جلسه احساس خواهید کرد که عضلات صورت‌تان شل می‌شوند. اگر برای چند هفته به یوگای صورت ادامه دهید، نشانه‌هایی از پوست سالم و ماهیچه‌های فشرده را نه‌تنها در صورت بلکه در گردن نیز مشاهده خواهید کرد. اگر به مدت چهارماه این برنامه را انجام دهید، خطوط و لکه‌های ظریف روی پوست صورت‌تان شروع به ناپدیدشدن می‌کنند. بسیاری با انجام این تمرینات تجربیات خوبی از داشتن حس جوان‌بودن را داشته‌اند.

من جراحی زیبایی/پلاستیک انجام داده‌ام، آیا هنوز هم می‌توانم یوگای صورت انجام دهم؟

آره! یوگای صورت را می‌توان حتی پس از جراحی زیبایی یا پلاستیک هم انجام داد. این تمرین بی‌ضرر است و حتی آسیب‌های پوستی ناشی از جراحی را نیز بهبود می‌بخشد. بااین‌حال، توصیه می‌کنیم قبل از شروع رژیم یوگای صورت، نظر پزشک خود را در این مورد بپرسید، هرچند هیچ شکایتی تا به امروز در مورد نتایج منفی این تمرینات برای کسانی‌که عمل جراحی زیبایی انجام داده‌اند، گزارش نشده است. یوگای صورت، درخشش طبیعی پوست شما را بازگردانده و آن را سالم و انعطاف‌پذیرتر می‌کند. انجام منظم این تمرین نیاز به جراحی‌های زیبایی در آینده را از بین می‌برد. گاهی‌اوقات، خود جراحان زیبایی نوعی ورزش صورت را پس از جراحی توصیه می‌کنند، و خوب، چه گزینه‌ای بهتر از یوگای صورت می‌تواند باشد؟

آیا جنبه‌های ایمنی خاصی وجود دارند که باید در نظر بگیرم؟

یوگا، به هر شکلی که باشد، تا زمانی که به‌روش درست آن انجام شود، کاملاً بی‌خطر است. آنچه مهم است این است که دستورالعمل‌ها را به‌دقت دنبال کنید و فقط آنچه را که توصیه شده انجام دهید. هسته اصلی یوگا در تکمیل تکنیک‌های تنفس نهفته است. بنابراین، یک مربی شخصی یوگا همیشه گزینه بهتری نسبت به یادگیری یوگا به‌صورت آنلاین یا از یک فرد آموزش ندیده است. بسیار مهم است که مربی یوگا خود را از قبل در مورد مشکلات پوستی، درد مفاصل و سایر مشکلات سلامتی خود مطلع کنید. اگر با مشکلات شدید سلامتی یا مشکلات پوستی مواجه هستید، قبل‌از شروع جلسه یوگای صورت با پزشک خود مشورت کنید.

تمرینات یوگا برای لاغری صورت

تمرینات یوگا برای لاغری صورت

تمرینات یوگا برای لاغری صورت

تمرینات یوگا برای لاغری صورت

تمرینات یوگا برای لاغری صورت


بهترین و نزدیکترین باشگاه یوگا در شیراز را در بیزاَپ جستوجو کنید!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است