لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تکنیک‌ های کاربردی نرفتن سگ روی مبل

تاریخ انتشار : 1400/10/21نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 654

این که آیا سگ خود را روی مبلمان می‌گذارید یا خیر یک موضوع مهم و بحث برانگیز است. برخی از افراد علاقه زیادی به موضع گیری در مورد حیوان خانگی خود دارند؛ بنابراین در مورد اجازه دادن یا ندادن به حیوان خانگی خود در ارتباط با نشستن بر روی مبلمان یا دیگر وسایل خانه شما تصمیم می‌گیرید.

آیا باید برای حیوان خانگی خود در مورد نشستن بر روی مبلمان محدودیت تعیین کنید؟

وقتی صحبت از چنین موضوعی به میان می‌آید که آیا نشستن سگ روی مبلمان را مهم بدانید یا خیر، یک مسئله با ترجیح شخصی است. بسیاری از سگ‌ها و صاحبان آن‌ها علاقه به بازی روی مبل دارند یا به طور کلی مشکلی با نشستن سگشان روی مبل ندارند.

البته، اگر سگ‌ شما از نژادهای کوچک است، دچار آرتریت کمر است یا اگر مبلمان خاص یا زیادی دارید، ممکن است او به صورت تصادفی بیفتد یا حتی در هنگام پریدن به بالا آسیب ببیند.

در بیشتر موارد، افراد ترجیح می‌دهند سگ را از مبلمان خود دور کنند؛ زیرا مانع کثیف شدن کاناپه با خز، گل و سایر موارد می‌شود. یا شاید شما دارای چند نوع حیوان خانگی هستید و در صورت استفاده همه‌ی آن‌ها از مبلمان خود، کنترل کردن آن‌ها برایتان سخت باشد. در صورت داشتن مشکلات مربوط به حفاظت از وسایل خانه، صاحبان می‌توانند سگ خود را از مبلمان دور نگه دارند. این یک رفتار پیچیده و غریزی است که در آن سگ از اسباب بازی، تخت خواب، غذا یا حتی یک مکان راحت برای خوابیدن روی مبل یا صندلی محافظت می‌کند. اگر سگ شما محافظ وسایل است، دور نگه داشتن آن‌ها از مبلمان می‌تواند به مدیریت این رفتار در حین آموزش کمک کند.

نشستن سگ روی مبل

نحوه جلوگیری از نشستن سگ روی مبلمان

اگر تصمیم بر اجازه ندادن به او برای نشستن بر روی کاناپه گرفته‌اید، راه حل فهمیدن این که موضوع برای او هم قابل درک است یا نه، چیست؟

ثبات و پیگیری در تصمیم

مهم‌ترین سلاح ثبات است! گاهی با اجازه دادن به او جهت نشستن روی کاناپه و سپس عدم اجازه دادن به او در مواقع دیگر، توله سگ خود را گیج کرده و او را برای شکست و درک این موضوع آماده می‌کنید. این ثبات نیز باید توسط همه اعضای خانواده و کسانی که با شما رفت و آمد می‌کنند اعمال شود. هیچ‌‍‌کس نباید سگ شما را به نشستن بر روی مبل دعوت کند.

برای حیوان خانگی خود تخت مخصوص تهیه کنید!

بیشتر سگ‌ها به سبب علاقه داشتن و وقت گذراندن، نشستن بر روی مبلمان در کنار شما را ترجیح می‌دهند؛ زیرا با شما بودن احساس راحتی و امنیت را به آن‌ها منتقل می‌کند. به عنوان جایگزینی برای کاناپه و مبلمان دیگر، یک تخت دنج کوچک در نزدیکی کاناپه خود قرار دهید. این تختخواب را به مکانی مفرح، ایمن و با ارزش برای آن‌ها تبدیل کنید. استفاده از اسباب بازی‌های مورد علاقه او مانند ظرف پر از غذا یا غذاهای پازلی دیگر در تخت خواب، او را برای مستقر شدن در آنجا تشویق می‌کند.

آموزش دادن فرمان "به تخت خواب خود برو"

آموزش دادن فرمان "به تخت خواب برو" می‌تواند به شما کمک کند در حالی که به او آموزش می‌دهید که از مبلمان دور بماند، به او در ازای ساکت ماندن و رفتن به تخت خواب پاداش مثبت مانند غذاهای مورد علاقه‌اش را بدهید. به این روش او را تشویق کنید تا از مبلمان شما دور شود.

به طور متقابل، سگ را که به سمت مبل شما می‌رود با عبارت "به تخت خود برگرد" و پاداش مثبت هماهنگ کنید. اگر او با نشانه‌های شما آشنا شده باشد، حتی اگر سعی بر نگه داشتن آن‌ها در کنار خودتان بر روی کاناپه کنید، با خوشحالی از آنجا خارج می‌شود؛ زیرا می‌داند اگر این کار را انجام دهد اتفاق خوبی رخ می‌دهد و پاداش خود را دریافت می‌کند.

مسدود کردن دسترسی به مبلمان

مدیریت بخش مهمی از هر برنامه آموزشی است. غیرقابل دسترس بودن مبلمان برای سگ می‌تواند به شما کمک کند از غیر قابل کنترل بودن مواقعی که قادر به نظارت نیستید، جلوگیری کنید. با چرخاندن بالشتک‌ها به صورت عمودی یا قرار دادن یک شیء روی مبلمان مانند سطل وارونه، می‌توانید دسترسی او را به مبلمان خود مسدود کنید.

خوابیدن سگ روی مبل

بیشتر بخوانید: دانستنی‌های جالب درباره رفتارهای عجیب سگ

از بد اخلاقی با سگ خود دوری کنید

گاهی اوقات تنبیه سگ برای رفتار اشتباهش مشکلی ایجاد نمی‌کند یا حتی صدای بلند برای پرت‌کردن حواس او جهت پایین آمدن از مبلمان توصیه می‌شود. با این حال، اگر از تکنیک‌های آموزشی و مدیریتی که در بالا توضیح داده شد استفاده می‌کنید، نیازی به ابزارهای منفی مانند این موارد نیست.

برای برخی از سگ‌ها و حیوانات خانگی، این روش‌ها همچنین ممکن است باعث ایجاد عواقب و عوارض بدتر شوند ، مانند ترس عمومی از کلیه مبلمان‌ها، مواردی به حصیر شباهت دارند (مانند تخت یا پتوی سگ) و هرگونه صدای بلندی که برای آن‌ها یادآور این آموزش و تربیت‌ها شود؛ بنابراین در رفتار خود با آن‌ها مخصوصا اگر از نژاد خاصی هستند، دقت کنید یا از دامپزشک مخصوص آن‌ها کمک بگیرید.

اجازه دادن به سگ برای نشستن بر روی کاناپه یا وسایل هیچ اشکالی ندارد، اما اگر ترجیح می‌دهید او را از این کار باز دارید، ثابت قدم بودن و پاداش دادن به رفتار جایگزین مورد نظر شما کلید موفقیت است. برای راهنمایی‌ها و یاد گرفتن تکنیک‌های بیشتر، با یک مربی سگ معتبر مشورت کنید.


بهترین و نزدیکترین کلینیک دامپزشکان را در بیزاَپ پیدا کنید.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است