لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ارتباط شخصیت افراد با سبک مرتب کردن آنها

دسته بندی :روانشناسی
تاریخ انتشار : 1400/09/23نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 541

هنگامی که شخصی از شما می‌خواهد خودتان را توصیف کنید، ممکن است در مورد موها یا رنگ چشم‌هایتان، چیزهایی که به آنها خیلی علاقه دارید، کاری که انجام می‌دهید، افرادی که دوست دارید یا حتی سرگرمی‌های خود فکر کنید. اما احتمال آن خیلی کم است که در مورد عادات مرتب کردن خانه خود (حتی اگر آن را انجام نمی‌دهید) فکر کنید، مگر اینکه خودتان را یک فرد وسواسی در تمیز نگه داشتن خانه بدانید.

به هرحال، به اندازه کافی جالب است که چگونگی انتخاب شما برای مرتب کردن (یا مرتب نکردن)، چیزهای زیادی درباره شخصی که هستید و نحوه رفتار شما در زندگی را بیان می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما فردی خواهان نظم باشید یا دوست داشته باشید در هیجان، ماجراجویی و ریسک زندگی کرده و سبک زندگی سوال برانگیزی داشته باشید، در اینجا شش نوع سبک مرتب کردن و در نهایت، آنچه در مورد شخصیت شما می‌گویند، آورده شده است.

شخصیت افراد بر اساس سبک مرتب کردن آنها

1. کمال‌گرا

نکته اینجاست که کمال‌گرایی می‌تواند تاثیر بدی در زندگی شما داشته باشد. حتماً بسیاری از انواع آن را اطراف خود دیدید. اما کمال‌گرا بودن به این معنی نیست که شما خیلی آدم مقیدی هستید یا آنقدر خودتان را با فکر ایده‌آل بودن محاصره کردید که چیزهای رو‌به‌روی خود را نمی‌بینید.

شما به سادگی برای زندگی خود و رهبری آن استانداردهای بالاتری دارید.

برای شما به عنوان یک فرد کمال‌گرا، نظم و تعادل چیزهایی هستند که هم ظاهر خوب و هم احساس خوبی دارند. روی موارد نوشته شده در لیست کار خود خط می‌کشید و از آن لذت می برید و وقتی زندگی شما - وسایل، خانه، میز تحریر، اتاق و غیره – مرتب می‌شوند، به معنای واقعی کلمه احساس بهتری دارید.

شما به عنوان یک انسان برای موفقیت در همه زمینه‌های زندگی تلاش می‌کنید. تمایل به منتقد بودن دارید و گاهی بیش از حد انتقاد می‌کنید، اما از آنچه در زندگی دارید به اندازه کافی قدردانی نمی‌کنید. همچنین، به همین دلیل شما بسیار متعهد هستید که مطمئن شوید همه چیز (از جمله خودتان) به بهترین شکل ممکن خواهد بود.

2. مینیمالیست

اگر سبک مرتب کردن خانه شما مینیمالیستی باشد، همیشه به چیزهای ساده علاقه‌مند هستید. با صداقت تمام، همیشه فکر می‌کنید که افراد روند کارها را بیش از اندازه پیچیده می‌کنند. به نظر شما، مرتب کردن و سازماندهی آسان است، هر چیزی یک جایگاه اصلی برای خودش دارد و همان جایی است که قرار می‌گیرد. هر چیزی که خارج از این روتین دو مرحله‌ای قرار دارد، برای به زحمت اندختن شما بیش از حد پیچیده است.

شما به عنوان یک مینیمالیست، به مسائل ضروری اهمیت می‌دهید و با مسائل خرده ریز و پر زرق و برق، خواه برای رابطه شما باشد یا یک وسیله خانه غیرضروری، خودتان را نگران نمی‌کنید. شما بیش از هر شخص دیگری قادر هستید بدون پرت شدن حواستان به عوامل کم اهمیت، به کار خود ادامه داده و کارهای مهمتان را در اولویت قرار دهید.

سبک مرتب کردن افراد و شخصیت آنها

3. فیکسر

سبک نظم بخشیدن و سازمان دهی فیکسرها با برداشتن قدم‌های کوچک اضافی برای رسیدن از نقطه الف به نقطه ب است. جایی که یک کمال‌گرا ممکن است با سعی در عالی و بی‌نقص انجام دادن همه چیز در کل روند گم شود و یک شخص مینیمالیست ممکن است از آنچه که ضروری است نیست، عبور کند، شما تمایل دارید جایی میان این دو شخصیت قرار داشته و به قطعات ریز تشکیل دهنده کل یک تصویر نگاه کنید.

نکته منفی این است که ممکن است گاهی با کاری که می‌توانید (و باید انجام دهید) در ابتدا تنها برای درست کردن چیزها و نه کاملاً درست انجام دادن آنها، حواس شما پرت شود و در تلاش برای کمک کردن، چشم انداز خود به آن مسئله را از دست می‌دهید.

در زندگی، شما همان شخصی هستید که دیگران می‌توانند به او تکیه کنند یا کسی هستید که دیگران برای حل مشکلات به او اعتماد می‌کنند. شما تمایل دارید که با انواع پروژه‌ها محاصره شوید؛ هم به معنای واقعی و هم به معنای استعاری و گاهی اوقات در تلاش برای درست کردن امور، بیش از حد تلاش می‌کنید. به عنوان یک نکته مثبت، مردم قطعاً از شما به عنوان فردی با قلبی بزرگ یاد می‌کنند.

4. طبیعت‌گرا

سبک سازماندهی فرد طبیعت‌گرا، دقیقاً همان گونه است که به نظر می‌رسد؛ تمرکز بر طبیعت و چیزهای طبیعی. این امر در مرتب کردن و سازماندهی به این معنا است که شما همیشه گیاهان، فضای سبز، انرژی آرامش بخش و کارآمدی محیط را در اولویت قرار می‌دهید.

بدون شک، کارآمدی برای شما در درجه اول قرار خواهد داشت و هنگام مرتب کردن فضای اطراف خود، همیشه گزینه‌ای را که منطقی و برای معاشرت کردن مناسب است، در اولویت قرار می‌دهید.

در زندگی به عنوان یک فرد طبیعت‌گرا، بر نظم امور متمرکز هستید. شما بسیار منطقی هستید و اغلب خودتان را در حالی می‌یابید که غرق طبیعت شده و برای احساس راحتی و تعادل بر پایداری آن متکی می‌شوید. افرادی که نزدیک به شما هستند، تمرکز شما را بر دنیا تحسین کرده و هنگامی که کنار شما هستند، احساس حضور در لحظه و در ارتباط بودن با هدف خود را دارند.

سبک مرتب کردن افراد

5. سازمان دهنده بی‌نظم

همانطور که از اسم آن پیداست، افرادی هستید که خیلی به نظم اهمیت نداده و چیزها را به امید اینکه در جای مناسبی فرود بیایند، به هر طرف پرتاب می‌کنید؛ هم در زندگی و هم در خانه! شخصیت شما لزوماً شلخته نیست اما قطعاً تمرکز کمتری روی درست بودن چیزها دارید و بیشتر تمایل دارید چیزی که به شما داده شده را بپذیرید.

به عنوان یک مرتب کننده بی‌نظم، تمایل طبیعی و وجودی شما به راحت کردن مسائل است و اجازه می‌دهید زمان آن را در دست بگیرد. شما اغب برای راهنمایی گرفتن و تاثیرگذاری به دیگران وابسته هستید و شخصیتتان معمولاً ترکیبی از افراد نزدیک به شماست. معمولا آسان‌گیرترین فرد در میان دوستان و خانواه خود هستید و قطعاً شما همان شخصی هستید که با کمال میل و آرامش با موج‌های زندگی همراه می‌شوید؛ حتی بدترین آنها!

6. سازمان دهنده داخلی

شما به عنوان یک سازمان دهنده داخلی، به طور پنهانی در نظم و کمال وسواس دارید اما همیشه این ویژگی خود را به اطرافیانتان نشان نمی‌دهید. شما از آن دسته افرادی هستید که اغلب به چند جهت کشیده می‌شوید؛ شاید به دلیل برنامه‌های زیاد یا حیطه علایق گسترده باشد. این امر باعث می‌شود که به جای اینکه توجه لازم هر مسئله را به آن بدهید، چه در مرتب کردن خانه و چه در زندگی روزمره، به سرعت آنها را انجام دهید.

سبک نظم و مرتب کردن شما بیشتر متمایل به «قرار دادن همه چیز در کمد» است! اما اگر وقتش را داشته باشید، همیشه در مورد کاری که انجام می‌دهید، هدفمند رفتار می‌کنید. همچنین، این امر هنگامی در زندگی روزانه شما منعکس می‌شود که اغلب نیازهای خود را برای گذارندن زمان هدفمند کنار دیگران کنار می‌گذارید.

شما همان دوست همیشه پرمشغله هستید، اما دوستانی هستند که نوع شخصیت شما را یعنی «تسلیم نشو و ادامه بده» و اینکه همیشه می‌دانید برای تشویق کردن دیگران چه بگویید، دوست دارند.

بیشتر بخوانید: آیا خیال‌پردازی بیش از حد نشانه بیماری روانی است؟


بهترین روانشناس‌ها رو در بیزاَپ پیدا کن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است