لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

مناسب‌ ترین زمان جدا کردن بچه گربه از مادر

تاریخ انتشار : 1400/09/23نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 1بازدید: 931

هنگامی که صحبت از آوردن حیوان خانگی، به خصوص گربه، می‌شود اغلب افراد ترجیح می‌دهند گربه‌های جوان و ترجیحاً تازه متولد شده را به خانه بیاورند. اگرچه ممکن است این امر عادی باشد، اما قرار دادن یک بچه گربه در یک خانه جدید و در سن بسیار کم می‌تواند برای او مضر باشد. بنابراین مناسب‌ترین زمان جدا کردن بچه گربه از مادر چه زمانی است؟

زمان مناسب از شیر گرفتن بچه‌گربه‌ها

گربه‌های مادر معمولاً از یک ماهگی بچه‌گربه‌های خود را از شیر می‌گیرند. البته این به آن معنا نیست حالا زمانی است که بچه‌گربه‌ها می‌توانند مستقل باشند و از مادر جدا شوند. دومین ماه زندگی آنها هنوز پر از موارد ضروری برای یک بچه گربه در حال رشد است، حتی اگر دائماً شیر مادرش را مصرف نکند.

روند از شیر گرفتن معمولاً حدود یک ماه دیگر ادامه دارد؛ تا اینکه بچه‌گربه‌ها از سن هشت الی 10 هفتگی کاملاً از شیر گرفته شوند. در این مدت، بچه‌گربه‌ها هنوز هم گاهی اوقات از مادرشان شیر می‌گیرند اما شروع به خوردن غذای مایع مخصوص بچه گربه هم می‌کنند. در طی دوره چهار تا شش هفته که از شیر گرفتن اتفاق می‌افتد، بچه گربه شیر مادر خود را کمتر و کمتر مصرف می‌کند. عادت دادن یک بچه گربه به خوردن غذای خشک ممکن است مدتی طول بکشد؛ بنابراین نباید در این کار عجله کرد یا بچه گربه را مجبور به مصرف غذای خشک کرد.

بچه گربه تازه متولد شده

اگر گربه مادر در دسترس نباشد چه می‌شود؟

اگر گربه مادر از زایمان جان سالم به در نبرد، از سلامتی کافی برای مراقبت از بچه‌گربه‌ها برخوردار نباشد یا اگر یک بچه گربه رها شده باشد، بچه‌گربه‌ها هنوز هم می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز خود را همراه با زندگی سالم به کمک انسان‌ها تجربه کنند. همچنین می‌توانید از برخی پناهگاه‌ها یا کلینیک‌ها کمک بگیرید که از فرمول جایگزین شیر مادر برای تغذیه بچه‌گربه‌ها با استفاده از بطری یا گربه شیرده پرورشی استفاده می‌کنند.

گرچه بچه‌گربه‌ها در این مکان‌ها با بطری تغذیه می‌شوند اما در مقایسه با زمانی که توسط انسان مراقبت می‌شوند، مراقبت‌های بهتری دریافت می‌کنند. گربه‌ها مهارت‌های مهمی می‌آموزند که ما نمی‌توانیم آنها را تقلید کنیم یا به آنها آموزش دهیم. بچه‌گربه‌هایی که از بطری تغذیه می‌کنند، یک مسئولیت طولانی مدت هستند؛ بنابراین اگر بچه گربه‌ای را تغذیه می‌کنید که از بطری تغذیه می‌کند و هیچ گربه مادری ندارد، آماده باشید تا آنها را همیشه تغذیه و تمیز کنید.

بچه گربه در دست انسان

چه اتفاقی می‌افتد اگر بچه گربه خیلی زود از مادر جدا شود؟

اگر بچه گربه خیلی زود از مادرش گرفته شود و به خانه جدیدی فرستاده شود، می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی او داشته باشد. چند هفته اول زندگی بچه گربه برای سلامتی و رشد بدن آن ضروری است. آغوز و مواد مغذی موجود در شیر مادر، عامل رشد استخوان‌های قوی، سلامت چشم و رشد کامل اعضای بدن است؛ بنابراین اگر بچه گربه خیلی زود از شیر گرفته شود، احتمال دارد بعداً مشکلات سلامتی بیشتری پیدا کند. بچه گربه‌ای که خیلی زود از مادرش گرفته شده باشد، ممکن است در اوایل زندگی به مکمل‌های غذایی و سایر مراقبت‌های دامپزشکی نیاز داشته باشد.

علاوه بر نگرانی‌های بهداشتی، در بچه‌گربه‌هایی که خیلی زود در زندگی از مادران خود جدا شده‌اند، مشکلات رفتاری نیز ممکن است به وجود آید. گربه‌های مادر درس‌های مادام‌العمر به بچه‌گربه‌های خود می‌آموزند و حضور آنها برای بچه گربه آرامش بخش است. بچه‌گربه‌هایی که مادر خود را خیلی زود ترک کرده‌اند، ممکن است در نظافت خود مشکل داشته باشند، ندانند که چگونه فضولات خود را در دفن کنند، بیش از حد بازی کنند، ندانند چگونه غذا شکار کنند، یا مشکلات رفتاری دیگری داشته باشند.

بچه گربه‌ای که خیلی زود از مادرش جدا می‌شود، ممکن است در تطبیق با خانه جدید خود و شما مشکل داشته باشد. بزرگ شدن با یک مادر بخش مهمی از زندگی گربه‌ها است. بدون معاشرت مناسب در سنین جوانی، بچه گربه ممکن است هرچه بزرگ‌تر می‌شود، رفتاری  تهاجمی، پرخاشگر یا حتی ترسو پیدا کند. همچنین ممکن است بلد نباشد چگونه به درستی با گربه‌های دیگر ارتباط برقرار کند. شما باید زمان قابل توجهی را صرف کار با بچه گربه‌ای کنید که وقت کافی را با مادرش نگذرانده است. این کار به او کمک می‌کند تا با خانه جدید خود سازگار شود و رفتارهای مناسب را بیاموزد.

گرفتن بچه گربه در دست

زمان ایده‌آل برای به خانه آوردن یک بچه گربه

در حالت ایده‌آل، بچه‌گربه‌ها باید از سن 12 هفتگی به خانه جدید خود بروند. در حالی که برخی از بچه‌گربه‌ها می‌توانند زودتر به خانه بروند؛ هرچه بیشتر تا 12 یا 13 هفتگی گربه صبر کنید، وضعیت بچه گربه بهتر خواهد بود. شانس گربه شما برای داشتن وضعیت مطلوب سلامتی، اجتماعی بودن، پیدا کردن مهارت‌های لازم و رشد مناسب به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و اجازه می‌دهد او وقت بیشتری را با مادرش بگذراند.

بیشتر بخوانید: آموزش اصلاح رفتار بد در بچه گربه‌ها
 


بهترین و نزدیکترین پت شاپ  رو در بیزاَپ پیدا کن.


 

نظرات
تصویر کاربر
ضحا
این مطلب عالی ، و بسیار آموزنده بود، ممنون از کسی که این مطلب رو راجب حیوون های ناز و زیبا ما نوشت چون یه کسی بود یه سگ ۴۰ روزه داشت میخواست از مادر جداش کنه ، آخه بعضیها نمیدونن 🙏🙏🙏🙀🙀🙀
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است