لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

یک گربه بالغ چقدر آب باید بنوشد؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/06/27نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 99

گربه‌ها برای سلامتی مطلوب هرروز به آب آشامیدنی تازه نیاز دارند. آب برای کمک به کلیه‌ها در دفع سموم از خون ضروری است. خواه به دلیل بیماری یا کمبود مایعات، کم‌آبی در گربه‌ها خطرناک است و در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به مرگ شود. گربه‌های مبتلابه نارسایی کلیه، خواه نارسایی حاد یا مزمن کلیه، اغلب به مایعات اضافی به‌صورت داخل وریدی یا قطره‌ای زیر جلدی داده می‌شوند. درمان دوم اغلب در خانه انجام می‌شود و یادگیری و انجام آن نسبتاً آسان است. در بیشتر گربه‌ها، بهبود پس‌ازاین درمان‌ها قابل‌توجه و قابل‌مشاهده است.

بیشتر بخوانید: بیماری های شایع بچه گربه ها

مصرف بیش‌ازحد آب

نوشیدن بیش‌ازحد آب می‌تواند علامت قرمز پرکاری تیروئید یا دیابت گربه باشد درحالی‌که گربه‌ها ممکن است به‌طور غریزی در هوای گرم بیشتر بنوشند، مانند همه عادات گربه‌ها، مهم است که بدانیم یک گربه به‌طورمعمول چقدر می‌نوشد. اگر به‌طور ناگهانی شروع به مصرف مقادیر زیادی آب کردند و علائم دیگری نیز نشان داد، مشاوره فوری دامپزشکی توصیه می‌شود.

نیاز آب به رژیم غذایی بستگی دارد

بافت بدن گربه‌ها از حدود 67 درصد آب تشکیل‌شده است. به‌طور تصادفی، این تقریباً درصد آب موجود در طعمه‌ای است که آن‌ها در طبیعت می‌گیرند و می‌خورند. در مقابل، غذای خشک گربه حاوی بین 6 تا 10 درصد آب است و غذای کنسرو شده برای گربه حداقل 75 درصد رطوبت دارد که آن را منبع خوبی از آب می‌کند. گربه در یک رژیم غذایی خشک آب بیشتری نسبت به یک گربه در رژیم غذایی انحصاری خام یا کنسرو شده نیاز دارد. به همین ترتیب، گربه‌ای که از ترکیبی از غذای خشک و کنسرو شده گربه استفاده می‌کند نیز به آب آشامیدنی بیشتری نیاز دارد. دکتر جنیفر کوتس، در مقاله‌ای برای PetMd.com، فرمولی را ایجاد کرد که نشان می‌دهد یک گربه بالغ 10 پوندی که رژیم غذایی خشک دارد، به حدود یک فنجان آب در روز نیاز دارد. همان گربه‌ای که رژیم غذایی کنسرو شده دارد به حدود یک‌سوم فنجان آب روزانه نیاز دارد.

توصیه‌ها

آب تازه و تمیز را همیشه در دسترس همه گربه‌ها، صرف‌نظر از رژیم غذایی، ترجیحاً با آب‌پاش‌کن خودکار قرار دهید. مراقب علائم کم‌آبی باشید. یک آزمایش خوب این است که پوست شل شده در پشت گردن را بالا بکشید. اگر به سمت عقب برود، گربه به‌اندازه کافی هیدراته شده است. سعی کنید به غذای کنسروی گربه خود آب اضافه کنید یا یک یا دوتکه یخ به آب آشامیدنی آن‌ها اضافه کنید تا جالب‌تر شود. اگر پوست گردن به‌طور محسوسی عقب‌نشینی نکرد و گربه علائم دیگری از بیماری را نشان داد، فوراً با دامپزشک خود تماس بگیرید. عادات نوشیدنی گربه خود را بشناسید. اگر به‌طور ناگهانی از آب خارج شدند یا شروع به نوشیدن مقادیر بیش‌ازحد به‌طور منظم کردند، با دامپزشک خود تماس بگیرید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است