لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

11 ترفند برای بزرگتر نشان دادن اتاق کوچک

تاریخ انتشار : 1400/11/18نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 2بازدید: 5759

اگر در حال چیدمان یک اتاق کوچک هستید، احتمالاً از کمبود جا ناراضی هستید. اما به این نکته توجه کنید که اتاق‌های کوچک هم مزایای خود را دارند؛ مثلاً تزئین، چیدمان، تمیز کردن و مرتب نگه داشتن آنها ساده‌تر است. در این مقاله به 11 روش برای بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق‌های کوچک اشاره می‌کنیم که با به کار گیری آنها می‌توانید از دیدن اتاق کوچکتان در خانه لذت ببرید!

روش اول: اتاق را شلوغ نکنید

هیچ چیز به اندازه شلوغ کردن اتاق با وسایل زیاد، باعث کوچک‌تر نشان دادن اتاق نمی‌شود؛ بنابراین سعی کنید وسایل اضافی را از اتاق خارج کنید و پشت درب، پشت میز، قفسه‌ها و چوب لباسی‌ها را خلوت کنید. با قرار دادن وسایل در کمدها، اتاق‌های دیگر یا فضایی که جلوی چشم و قابل دیدن نیست، به منظم‌تر شدن اتاق و بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کنید.

روش دوم: راه را نبندید!

فضای ورود به اتاق را خلوت کنید. وقتی فضای ورودی اتاق شلوغ باشد یا وسایلی مانند میز، صندلی یا سبد جلوی راه قرار گرفته باشند، فضا تنگ و بسته به نظر می‌رسد و هنگام رفت و آمد فرد را کلافه می‌کند. اگر اتاق دیگری دارید، میزتان را به آنجا منتقل کنید. یک روش دیگر استفاده از یک میز کوچک‌تر متناسب با اندازه اتاقتان است. همچنین میز را از جلوی درب بردارید و در محلی قرار دهید که در رفت و آمد اختلال ایجاد نمی‌کند. این موضوع نه تنها برای میز بلکه برای تمام وسایل اتاق صادق است. ورودی اتاق را تمیز و خلوت نگه دارید.

روش سوم: رنگ‌های روشن؛ بهترین انتخاب برای فضای کوچک

گرچه رنگ‌های گرم و تیره باعث دنج و صمیمی به نظر رسیدن فضا می‌شوند اما استفاده از رنگ‌های روشن انتخاب هوشمندانه‌تری برای اتاق‌های کوچک است؛ زیرا این رنگ‌ها باعث باز و دلپذیرتر به نظر رسیدن فضا می‌شوند. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به آبی روشن و سبز پاستلی اشاره کرد که علاوه بر زیبا و لطیف‌تر کردن اتاق، باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن می‌شوند.

روش چهارم: از یک طیف رنگی استفاده کنید

سعی کنید رنگ‌هایی از یک خانواده و طیف را برای اتاق خود انتخاب کنید. در این میان می‌توانید از پتوها، کاغذ دیواری، پتوی مبل یا ملحفه‌هایی با یک تم رنگی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود رنگ‌ها نسبت به یکدیگر تناژ سرد و گرم پیدا کرده و نمای بازتری به اتاق کوچک شما بدهند.

روش پنجم: رنگ دیوار و مبلمان را هماهنگ با هم انتخاب کنید

پنجمین روش برای بزرگ‌تر نشان دادن یک اتاق کوچک، هماهنگ بودن رنگ مبلمان و دیوار است. به عبارت دیگر رنگ‌های متضاد باعث تجزیه بیشتر فضا می‌شوند و حتی ممکن است فضا را کوچک‌تر از آنچه هست نشان دهند. اگر رنگی را برای مبلمان اتاق خود انتخاب کنید که با رنگ دیوار همخوانی دارد، تجزیه فضا در اتاقتان کمتر شده و اتاق بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

اتاق خواب سفید و پارکت چوبی

روش ششم: معجزه نور مناسب را فراموش نکنید!

این قانون را هیچ وقت فراموش نکنید: هر اتاقی که دارای نور کافی و مناسب باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد؛ فرقی ندارد این نور به صورت طبیعی تأمین شود یا مصنوعی.

اگر می‌خواهید اتاق کوچکتان بزرگ‌تر به نظر برسد اما اتاق دارای پرده‌های ضخیم و سنگین است، بهتر است هرچه سریع‌تر از شر آنها خلاص شوید! این پرده‌ها جلوی ورود نور را گرفته و باعث کوچک و دلگیر به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند. همچنین می‌توانید با اضافه کردن لامپ‌های بیشتر یا لامپ‌هایی که نور و قدرت تابش بیشتری دارند و یا با نصب روشنایی توکار، اتاقتان را بزرگ‌تر نشان دهید.

بیشتر بخوانید:  12 ترکیب رنگ با بنفش برای دکوراسیون خانه

روش هفتم: از وسایل شیشه‌ای و لوسیت استفاده کنید

استفاده از وسایل شفاف مثل میزهای شیشه‌ای یا از جنس لوسیت، باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد. یکی از دلایلی که در حمام‌های کوچک از شیشه‌های مات استفاده می‌شود یا دیواره آن را کاملاً شیشه‌ای درست می‌کنند، همین مسئله است. با این روش اتاق شما همان اندازه قبلی است اما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. با استفاده از میزهای شیشه‌ای یا لوسیت که دارای پایه چوبی هستند می‌توانید اتاق بزرگ‌تری داشته باشید. اگر به دنبال گزینه‌ای ایده‌آل هستید، میزی با پایه شیشه‌ای یا جنس شفاف انتخاب کنید.

روش هشتم: قابلیت بازتاب را دست کم نگیرید

استفاده از سطوح بازتابنده مانند آینه بزرگ دیواری یا یک آینه بزرگ ایستاده، به بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق شما کمک زیادی خواهد کرد. در حقیقت با قرار دادن یک آینه در اتاق شما جلوه و بزرگنمایی بیشتری همراه با زیبایی بیشتر خواهید داشت. روی میز کنار تخت خوابتان می‌توانید یک آینه گرد کوچک قرار دهید یا از سینی‌هایی که کف آنها آینه است استفاده کنید.

مبل نارنجی در سالن پذیرایی

روش نهم:  از وسایل بزرگ نترسید!

بهتر است به جای استفاده از چند میز و صندلی کوچک که باعث نامنظم و شلوغ به نظر رسیدن فضا می‌شوند، از یک مبلمان کاربردی بزرگ‌تر استفاده کنید و به این ترتیب فضای اتاقتان را مرتب‌تر، زیباتر و بزرگ‌تر نشان دهید. استفاده از وسایل کوچک به شرطی مناسب است که کاملاً مینیمال و در تعداد کم استفاده شوند در غیر این صورت هیچ تأثیر مثبتی در فضای اتاق شما نخواهند داشت.

روش دهم: طرح‌های شلوغ را کنار بگذارید

برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاقتان، بهتر است طرح‌های چهارخانه، راه‌ راه یا پارچه‌های طرح‌دار را کنار بگذارید و از پارچه‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. استفاده از این پارچه‌ها چه برای مبلمان، چه برای تخت خواب، پرده و ... باعث بزرگ به نظر رسیدن اتاق می‌شود. برای انتخاب این پارچه‌ها ترجیحاً رنگ‌های روشن و خنثی را انتخاب کنید. همان طور که قبلاً هم اشاره کردیم، رنگ‌های پاستلی مانند سبز پاستلی، آبی روشن یا صورتی خیلی روشن، گزینه‌های مناسبی هستند.

روش یازدهم: از پرده‌های شفاف و نازک استفاده کنید

استفاده از پرده‌های شفاف و نازک به نور اجازه عبور می‌دهد و فضای اتاق را خفه و دلگیر نمی‌کند. بهترین انتخاب برای اتاق‌های کوچک، پرده‌های حریر ساده و شفاف هستند اما اگر از پارچه‌های طرح‌دار خوشتان می‌آید می‌توانید پرده‌هایی با طرح گلدار ظریف یا راه‌ راه ساده و نازک را انتخاب کنید. از انتخاب پرده‌هایی که طرح‌ها و گل‌های درشت دارند بپرهیزید. این پارچه‌ها هر چند نازک باشند، می‌توانند فضای اتاق را کوچک و تنگ نشان دهند. همچنین از پرده‌هایی که دارای طرح راه‌ راه یا چهارخانه ضخیم و پهن هستند بپرهیزید.


بهترین طراحان داخلی را در بیزاَپ پیدا کنید - قیمت بگیرید و مقایسه کنید


 

نظرات
تصویر کاربر
faraz
عالی
تصویر کاربر
محمدداودی
بسیار خوب
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است