لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

15 روش ایجاد کمد ورودی در خانه‌ های کوچک

تاریخ انتشار : 1400/10/27نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 1126

اگر خانه شما جاکفشی و کمد ورودی یا مادروم (محلی برای در آوردن کفش و لباس) ندارد، این راه‌حل‌های هوشمندانه می‌توانند در ایجاد کمد ورودی برای خانه به شما کمک کند. کت، کفش، عینک آفتابی و کلیدهای شما همه لایق داشتن جایی مناسب، نزدیک در ورودی هستند! در صورتی که خانه شما فضای کافی برای طراحی جاکفشی و کمد ورودی ندارد، درست کردن فضایی عمق‌دار داخل دیوار می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد. داشتن فضایی کوچک برای قرار دادن وسایل، باعث می‌شود که بیش از نیاز خود وسیله در آن نگه ندارید. از روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، ایده بگیرید تا یک مادروم یا کمد ورودی کم‌جا برای خانه‌تان درست کنید.


15 ایده کمد ورودی کم‌جا برای خانه‌های کوچک


1. جاکفشی و جا لباسی چسبیده به دیوار برای ورودی

ایده این کمد ورودی از فضای بیرون می‌آید: در واقع باکس استفاده شده در آن برای کاشت گیاهان جهت قرار دادن پایین پنجره استفاده می‌شود. در این روش این باکس‌ها تبدیل به فضایی هوشمندانه می‌شوند که برای استفاده روزمره از شلف‌های دیواری مفید و بادوام‎‌تر هستند. حالا دیگر باکس‌ها می‌توانند وسایل شما را در خود جای داده و آنها را دسته‌بندی و مرتب کنند.

برای به حداکثر رساندن فضای عمودی، ابتدا یک باکس را برای کفش‌ها، کمی بالاتر از قرنیز نصب کنید. سپس آینه را در ارتفاعی راحت برای اندختن نگاهی سریع در آن آویزان کنید. باکس دیگر را زیر آینه قرار دهید. فضای باقی مانده را به جا لباسی جهت نگه داشتن وسایل حیوان خانگی یا کت اختصاص دهید.

آینه و شلف و جاکفشی

2. جاکفشی و جا لباسی دست‌ساز برای ورودی

بخش وسیعی از دیوار خانه خود را به عنوان کمد استفاده کرده و از مزایای یک طاقچه مفید بهره‌مند شوید. این کمد ورودی کشیده و کم‌عمق، که خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید، بدون اینکه سر راه باشد، فضایی عالی برای نظم دادن به وسایل شماست. از یک تخته سه ‌لایه، تقریباً به اندازه سه متر استفاده کنید که دو کمد به عمق 40 سانتی‌متر را بهم وصل می‌کند، از یک ردیف گیره آویز لباس نیز استفاده کنید. عمق تخته سه لایه بالا باید به اندازه کمد‌ها باشد تا گیره‌های آویز لباس به راحتی قابل دسترس باشند. استفاده از آثار هنری و وسایل دکوری باعث می‌شوند که این کمد دست سازِ شما مانند وسایل اتاق نشیمن به نظر برسد. لبه‌های تیز کناره‌ها را گرد کنید تا از برخورد انگشتان پا به آن جلوگیری کنید.

ایده کمد لباس برای ورودی

3. جاکفشی و جا لباسی دیواری کوچک

راحتی، یکی از مشخصه‌های اصلی این کمد ورودی کوچک است. یک شلف دیواری با قلاب می‌تواند کلید، عینک آفتابی و دیگر وسایلی را که هنگام بیرون رفتن آنها را سریع برمی‌دارید، در خود جای دهد. در عین حال آینه به کار رفته در آن به شما اجازه می‌دهد تا در ثانیه‌های آخر، قبل از بیرون رفتن از خانه، نگاهی دیگر به خودتان بیندازید. حتماً از یک شلف باریک استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است در، هنگام باز شدن به آن برخورد کند.

بیشتر بخوانید8 ترکیب رنگ جذاب با قهوه‌ای برای دکور خانه
 

ایده کمد دیواری برای خانه کوچک و کم جا

4. کمد ورودی دست‌ساز

برای خانواده‌های شلوغ و بزرگ یکی از اصلی‌ترین نیازها، به موقع بیرون رفتن از خانه است. این مادروم دست‌ساز با استفاده افقی از قفسه‌هایِ کتاب، فضایی جداگانه و منحصر به فرد را به همه اعضای خانواده اختصاص می‌دهد. سبدهای قابل دسترسی برای بچه‌ها و گیره‌های آویز، لباس، کفش، کوله پشتی و سایر وسایل روزمره را در خود جای داده است. بالشتک وصل شده به بالای قفسه‌های پایین، آن را تبدیل به فضایی مناسب برای نشستن و کفش پوشیدن می‌کند.

جاکفشی و جا لباسی ورودی

5. جاکفشی و جا لباسی کنج خانه

این جاکفشی و جا لباسی که در گوشه خانه تعبیه شده است، راحت است اما نزدیک درب ورودی نیست. یک جا لباسی کوچک فضایی را برای قرار دادن کلید، عینک آفتابی، دستکش و دیگر وسایل شما فراهم می‌کند، این در حالی است که می‌توان از روی آن برای وسایل دکوری و قرار دادن گلدان استفاده کرد. قرار دادن یک جا چتری حتی در روزهای بارانی نیز فضای ورودی خانه شما را مرتب نگه می‌دارد.

ایده کمد و جاکفشی برای خانه کوچک

6. ایده برای کمد در ورودی خانه

یک کمد نظم دهنده به وسایل شما می‌تواند در ورودی خانه شما بیش از تنها یک کارآیی داشته باشد. گیره‌های آویز لباس در ارتفاع‌های مختلف می‌توانند کت، کوله پشتی و کیف‌های شما را نگه دارد. این در حالی است که طبقه‌های پایین‌تر جایی برای گذاشتن کفش‌های شما خواهند بود. کاغذ دیواری طرح‌دار و یک فرش راه راه به کمد شما زیبایی و عمق می‌دهد. به علاوه، بر خلاف یک ورودی واقعی، بعد از این که مهمان‌ها وارد خانه شدند، می‌توانید درب این کمد را ببندید.

کمد ورودی کم جا

7. راه‌حل برای ورودی آشپزخانه

اگر درب خانه شما مستقیماً در خود آشپزخانه باز می‌شود، یک میز جزیرهِ مانند به آن اضافه کنید. این میزِ تطبیق‌پذیر، وسایل آشپزی اضافه را در خود جای داده و می‌توان از آن به عنوان میزی برای درست یا سرو کردن غذا استفاده کرد. یک گیره ساده پشتِ درِ چنین آشپزخانه‌هایی جایی مناسب برای پیشبند، پلاستیک‌های خرید با قابلیت استفاده مجدد و کیف خواهد بود. استفاده از پوستری بزرگ در ورودی آشپزخانه تغییر بزرگی در آن ایجاد می‌کند.

میزکار- جزیزه

8. کنسول ورودی

برای درست کردن ورودی در خانه خود یک کنسول کوچک و باریک را روبروی دیوار نزدیک به در خانه بگذارید. این ورودی الهام‌بخش، زیبایی خود را از یک دیوار نصفه و بدقواره گرفته است، می‌توانید آن را با استفاده از میز دارای رنگ روشن و براق، گل‌های تازه و پوسترهای انگیزشی، ساده نگه دارید. نیمه بالایی دیوار با سطحی مانند تخته سیاه برای نوشتن جملات با گچ پوشانده شده است. در حالی که فرشِ شورون کثیفی و غبار را به خود جذب می‌کند بهتر است یک سطل قدیمی را برای قرار دادن کفش‌های کثیف درون آن زیر کنسول بگذارید.

طراحی ورودی خانه

9. ورودی رنگارنگ

برای داشتن مجموعه‌ای از رنگ‌های شاد درست پشت در خانه خود، می‌توانید میز ورودی خانه خود را با وسایل دکوری رنگانگ تزئین کنید. این میز با کنده‌کاری‌های پیچیده و دو آباژور نارنجی رنگ براق و وسایل تزئینی با رنگ فیروزه‌ای تزیین شده است. کتاب‌های انباشته شده در پایین آن، که موارد استفاده از این میز را در اتاق نشمین بیشتر می‌کند، جلوه‌ی بیشتری به آن داده است.

10. ورودی مخصوص حیوانات خانگی

تمام وسایل ضروری حیوان خانگی خود را در یک مکان نگه دارید. دوست پشمالوی شما عاشق خزیدن در گوشه متعلق به خودش است، مخصوصاً اگر ظرف غذا و کاسه آبش را نیز همراه خود داشته باشد. این کمدِ جادار، قلاده و دیگر وسایل سگ را تا نوبت بعدی بیرون رفتن نگه می‌دارد و غذا و اسباب بازی‌های اضافه او را در خود جای خواهد داد.

کمد ورودی جدید

11. ایده نیمکت برای ورودی

استفاده از نیمکت برای درست کردن ورودی، هم کاربردی و هم زیبا است. قدیمی بودن این نیکمت چوبی به آن ظاهری خاص داده و آن را مکان مناسبی برای مهمان‌ها کرده تا روی آن نشسته و کفش‌های خود را در بیاورند. جا لباسی بالای آن، فضای سنتی برای آویزان کردن لباس‌هاست و سبد زیر آن می‌تواند وسایل کوچک شما را در خود جای داده و مرتب نگه دارد.

طراحی ورودی خانه

12. جا لباسی و جاکفشی کامل و دست‌ساز برای ورودی

این ورودی که از قفسه پرونده‌ در اداره‌ها الهام گرفته است، برای همه وسایل شما جا دارد. به فرزندان خود قفسه‌های مخصوص خودشان را بدهید تا وسایل مدرسه یا بیرون رفتن خود را درون آنها بگذارند. شب‌ها، از فرزندان خود بخواهید که قفسه‌های خود را با وسایل مورد نیاز فردای خود پر کنند. نظم‌دهنده‌های دیواری بخرید و آن را به داخل این جا لباسی وصل کنید تا کلید، قبض، نامه‌ها و وسایل شما را مرتب نگه دارد.

کمد ورودی دست ساز برای خانه

13. وسایل قدیمی برای کمد ورودی

استفاده از وسایل قدیمی در ورودی خانه ایده بسیار خوبی برای دوباره استفاده کردن از آنهاست. یک میز قدیمی، جا لباسی یا گنجه نزدیک درِ خانه وسایل روزمره شما را درون خود جای داده و خانه شما را مرتب نگه می‌دارد. این کمد شیک اروپایی، با  قاب آینه‌ای طلایی و گلدان‌های نقش‌دار چشمگیر شده است.

کمد و آینه ورودی

14. راه‌حل برای ورودی پله‌دار

هنگامی که درب خانه شما مستقیماً رو به پله‌ باز می‌شود، پیدا کردن جایی برای کمد ورودی می‌تواند کاری سخت باشد. در این صورت، یک صندلی  طلایی، می‌تواند جایی برای نشستن و در آوردن کفش‌های مهمان‌های شما باشد، همچنین پایین نرده‌ها نیز می‌تواند جایی برای آویزان کردن کیف باشد.

طراحی کمد و جاکفشی برای ورودی خانه

15. ایده آینه برای ورودی

قرار دادن آینه در ورودی می‌تواند ایده‌ای هوشمندانه باشد. این وسیله دکوری به مشخص‌تر کردن ورودی کمک کرده و با انعکاس نور، فضای آن قسمت را بزرگتر نشان خواهد داد. همینطور استفاده از آینه در ورودی به شما اجازه می‌دهد که در ثانیه‌های آخر قبل از بیرون رفتن از خانه در آینه دوباره نگاهی به خود بیندازید. جهت زیبا کردن ورودی خانه خود درست بالای جا لباسی یا میز کوچک یک آینه آویزان کنید.

ایده کمد ورودی و آینه برای خانه


بهترین طراح داخلی  را در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است