لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 ترکیب رنگ جذاب با قهوه‌ ای برای دکور خانه

تاریخ انتشار : 1400/09/27نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 467

رنگی که در خانه‌های اکثر ما ایرانی‌ها دیده می‌شود قهوه‌ای است. ما عادت کرده‌ایم که در ترکیب رنگ خانه، قهوه‌ای و کرم را کنار هم ببینیم. هرچند رنگ قهوه‌ای به اندازه نقره‌ای و طلایی، لوکس و مدرن نیست؛ اما با استفاده از یک ترکیب رنگ هماهنگ با قهوه‌ای، می‌توان خانه را به فضایی خیره‌کننده و مدرن تبدیل نمود. پس دست ‌به‌ کار شوید و مانند یک طراح، خانه خود را دکور کنید!

رنگ قهوه‌ای به تنهایی ممکن است باعث کسالت شود. اما در کنار برخی  رنگ‌ها، مکانی دنج و دلنشین ایجاد می‌کند که از دیدن آن لذت می‌بریم. این که چه طیفی از قهوه‌ای را انتخاب کنید و کدام رنگ را با قهوه‌ای ست کنید کاملاً بستگی به روحیات شما دارد. اگر به دنبال داشتن فضایی باز و لطیف در خانه هستید، از رنگ‌های روشن استفاده کنید و اگر ایجاد جذبه و دنج بودن برای شما اهمیت دارد، به سراغ رنگ‌های تیره‌تر بروید. در این مقاله قصد داریم 8 ترکیب رنگ منزل با رنگ قهوه‌ای را به شما معرفی کنیم.

8 ترکیب رنگ با قهوه‌ای برای دکوراسیون خانه

ترکیب اول: قهوه‌ای شکلاتی + کرم + قرمز = تعادل همه جانبه!

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با ترکیب این سه رنگ می‌توانید یک فضای رسمی و در عین حال انرژی بخش ایجاد کنید. استفاده از رنگ کرم یا سفید، تیرگی رنگ قهوه‌ای شکلاتی را متعادل کرده و از تیره و تاریک شدن بیش از حد فضا جلوگیری می‌کند. رنگ قرمز به دلیل ایجاد انرژی و نشاط به این ترکیب اضافه شده‌است. به کمک رنگ قرمز می‌توانید خنثی بودن رنگ سفید (یا کرم) و ساکن بودن رنگ قهوه‌ای را متعادل کرده و محیطی دلنشین و متوازن خلق کنید.

همچنین اگر از قهوه‌ای مسی به جای شکلاتی استفاده می‌کنید، بهتر است رنگ نارنجی یا هلویی را جایگزین رنگ قرمز کنید.

دکوراسیون قهوه‌ای با فرش قرمز

ترکیب دوم: قهوه‌ای + خاکستری = دنج و آرام

بله تعجب نکنید. می‌توانید رنگ خاکستری را با قهوه‌ای ست کنید و یک فضای جذاب و دنج داشته باشید.

استفاده از رنگی مانند خاکستری به فکر هیچ‌کس نمی‌رسد. اغلب افراد تصور می‌کنند همیشه باید رنگ قهوه‌ای در کنار رنگ کرمی قرار گیرد؛ در حالی که به کمک خاکستری می‌توانید جلوه رنگ‌ها را چند برابر کنید. این یکی از ویژگی‌های اصلی رنگ‌های خنثی است. بهتر است یکی از رنگ‌های طیف خاکستری را که ته رنگ گرم دارد، انتخاب کنید؛ البته توجه داشته باشید که طیفی بیش از حد گرم را انتخاب نکنید. حتی رنگ ذغالی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. خاکستری گرمای رنگ قهوه‌ای را متعادل کرده و فضایی آرام و دنج پدید می‌آورد.

اگر به کمی لوکس بودن فضا نیاز دارید، می‌توانید رنگ نقره‌ای را اضافه کنید. همچنین استفاده از رنگ سفید همراه با این ترکیب رنگ، سکون و آرامش فضا را چندین برابر می‌کند. با توجه به روحیه خود تصمیم بگیرید کدام رنگ برای ست کردن با رنگ قهوه‌ای در خانه مناسب‌تر است.

دکوراسیون قهوه‌ای با مبل طوسی روشن

ترکیب سوم: قهوه‌ای + سفید = همکاری سنت و مدرنیته!

ترکیب سفید و قهوه‌ای، یک ترکیب رنگ مدرن برای خانه است.

این ترکیب برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند از دنج بودن فضا دست بکشند و در عین حال خواهان تجربه فضایی مدرن هستند. رنگ سفید تیرگی و گرمای بیش از حد رنگ قهوه‌ای را متعادل کرده و از تاریک شدن فضا جلوگیری می‌کند.

برای این که اندکی انرژی به فضا اضافه کنید می‌توانید از رنگ‌هایی مانند آبی، سرمه‌ای، مسی یا نارنجی ، قرمز یا حتی زرد استفاده کنید. در ادامه به تاثیر هر یک از این رنگ‌ها اشاره می‌کنیم:

  • آبی: آرامش، سکون و لطافت
  • سرمه‌ای: جذبه، جسارت و آرامش
  • قرمز: نشاط، انرژی و جسارت
  • مسی و نارنجی: گرما، انرژی و دنج بودن
  • زرد: نشاط، سرزندگی و گرما

دکوراسیون قهوه‌ای و سفید

ترکیب چهارم: قهوه‌ای + کرم + نارنجی = گرم و پرشور

همان طور که طبیعت در پاییز، رنگ‌هایی شگفت انگیز و دیدنی به نمایش می‌گذارد، شما نیز یک ترکیب پاییزی پرشور در خانه خود خلق کنید. از طیف‌های مختلف نارنجی، زرد و قرمز استفاده کنید و جذابیت پاییز را به خانه بیاورید. از زیباترین رنگ‌های هماهنگ با قهوه‌ای، رنگ‌های پاییزی هستند. نگران شلوغ شدن فضا نباشید. رنگ کرم و سفید برای همین کار ساخته شده است. ترکیب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و در نهایت کرمی یا سفید را اضافه کنید تا مشکل شلوغ بودن و تیرگی سایر رنگ‌ها را حل کند.

همچنین اگر قدرت ریسک خرید وسایلی به رنگ قرمز یا نارنجی را ندارید، می‌توانید مبلمان و وسایل اصلی منزل خود را از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای انتخاب کنید. در عوض در وسایل تزئینی مانند کوسن‌ها، گلدان‌ها یا حتی رومیزی‌ها از رنگ‌هایی که نام بردیم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید15 روش ایجاد کمد ورودی در خانه‌های کوچک
 

مبل زرد و آباژور سفید برای خانه

ترکیب پنجم: قهوه‌ای + آبی + سفید = عجیب، جذاب، مدرن

اگر به دنبال ظاهری مدرن، جذاب و آرامش بخش هستید، باید آبی و قهوه‌ای را با هم ست کرده، سفید را اضافه کنید و معجزه این ترکیب را با چشمان خود ببینید!

با استفاده از رنگ آبی در کنار قهوه‌ای، یک فضای مدرن و متعادل خواهید داشت و به لطف سفید سکون، آرامش و زیبایی فضا چندین برابر می‌شود. بهتر است از رنگ سفید یا آبی در مبلمان و از رنگ قهوه‌ای در وسایل تزئینی، آباژور‌ها و میزهای چوبی استفاده کنید؛ اما اگر مبلمان شما قهوه‌ای رنگ است، از رنگ آبی و سفید برای کوسن‌ها، تزئینات یا حتی دیوارها استفاده کنید.

دکوراسیون آبی برای خانه

ترکیب ششم: قهوه‌ای + سبز خاکی = وقار، آرامش، طراوت

یکی از بهترین رنگ‌هایی که با قهوه‌ای ست می‌شود، رنگ سبز است. همان‌طور که می‌دانید، سبز از ترکیب رنگ‌های آبی و زرد پدید آمده است؛ بنابراین علاوه بر سردی رنگ آبی، کمی از گرمای رنگ زرد را نیز به همراه دارد.

استفاده از رنگ سبز، به خصوص سبز خاکی و زیتونی، در کنار رنگ قهوه‌ای، فضایی گرم، آرامش بخش و با طراوت به وجود می‌آورد. اگر به دنبال فضایی همراه با احساس وقار هستید باز هم رنگ سبز به کمک شما می‌آید. اضافه کردن رنگ سبز به دکور خانه، کار دشواری نیست. می‌توانید با یک گام ساده، مثلا افزودن گیاهان سبز شروع کنید. در واقع وقتی یک ترکیب رنگ را با الهام از طبیعت انتخاب کنید، بعید است که اشتباه از آب در بیاید. طیف‌های مختلف سبز به راحتی با قهوه‌ای ست شده و یک ترکیب انرژی بخش و زیبا خلق می‌کنند. در کنار سبز و قهوه‌ای می‌توانید از رنگ‌های دیگری مانند صورتی، آبی، زرد، کرم و قرمز استفاده کنید. در ادامه به طور مختصر، به تاثیر هر رنگ بر فضا اشاره کرده‌ایم:

  • صورتی: لطافت، طراوت، پویایی
  • آبی: آرامش، سکون
  • کرم: پایداری، آرامش، دنج بودن
  • زرد: نشاط، گرما، پویایی
  • قرمز: جذبه، جسارت، پر انرژی

دکوراسیون سبز با مبل سفید

ترکیب هفتم: قهوه‌ای + زرد = پر انرژی و درخشان

زرد یکی از رنگ‌هایی است که زیبایی و جذابیت قهوه‌ای را تکمیل می‌کند. استفاده از طیف‌های روشن رنگ زرد در کنار قهوه‌ای، لطافت و سرزندگی را به خانه شما می‌آورد؛ در حالی که با استفاده از طیف‌های میانی این رنگ مانند زرد قناری می‌توانید فضایی چشمگیرتر و پرانرژی‌تر داشته باشید.

همچنین استفاده از رنگ زرد کهربایی و اُکر، یک ترکیب رنگ زیبا برای خانه به وجود می‌آورد؛ ترکیبی که تلفیق احساس گرما، جوانی، نشاط و وقار است. ترکیب طیف‌های مختلف زرد با رنگ قهوه‌ای به تازگی در ایران مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و به خصوص قشر جوان‌تر، تمایل بیشتری برای استفاده از این ترکیب دارند.

دکوراسیون مدرن با مبل زرد

ترکیب هشتم: قهوه‌ای + رنگ‌های پاستلی = مدرن، لطیف، دنج

شاید تصور کنید رنگ‌های پاستلی بیشتر مناسب نوجوان‌ها است؛ اما مطمئن باشید بعد از اضافه کردن این رنگ‌های لطیف و زیبا از نتیجه متعجب خواهید شد!

اگر ریسک خرید مبلمان با رنگ‌های پاستلی، برای شما غیر قابل پذیرش است، به خود سخت نگیرید. می‌توانید مبلمان خود را قهوه‌ای انتخاب کرده و از رنگ‌های پاستلی در سایر عناصر خانه استفاده کنید. مثلا کوسن‌ها، گلدان‌ها یا وسایل دکوری خود را از این رنگ‌ها انتخاب کنید. طیف‌های ملایم رنگ صورتی یا سبز نعنایی در کنار مبلمان قهوه‌ای رنگ یا چوبی، فضایی دنج و مدرن ایجاد می‌کنند. رنگ‌های پاستلی احساس لطافت و آرامش را به وضوح منتقل کرده و یک ترکیب رنگ ملایم و زیبا برای خانه است.

دکوراسیون خانه با رنگ پاستلی


بهترین طراح داخلی  را در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است