لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

4 ایده برای درست کردن میز غذاخوری در آشپزخانه

تاریخ انتشار : 1400/10/23نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 994

فضای غذاخوری در آشپزخانه، جایی دلپذیر برای خوردن یک وعده غذایی معمولی است که از فضای ناهارخوری رسمیت کمتری دارد اما رسمیت آن از جزیره آشپزخانه بیشتر است. ایده‌های بی‌شماری برای درست کردن این فضای غذاخوری خاص وجود دارد اما چند نکته اساسی در مورد طراحی جزئیات آن وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

1. از نیمکت توکار استفاده کنید

یک نیمکت توکارِ خاص، به شما اجازه می‌دهد تا ابعاد و اندازه فضای غذاخوری درون آشپزخانه را مناسب با فضا و سبک زندگی خود طراحی کنید. شما می‌توانید ساختار نیمکت توکار را جهت داشتن فضایی هماهنگ و یکدست در آشپزخانه با کابینت‌های خود سِت کنید یا اینکه جهت خاص و برجسته شدن فضا، آن را با ساختاری متفاوت بسازید، یعنی همان روشی که در این عکس برای ساختن نیمکت توکار با چوب رنگ روشن استفاده شده است.

اگر فضای آشپزخانه شما کشیده و مستطیل شکل است، در نظر داشته باشید که فضای غذاخوری خود را در انتهای اتاق و در امتداد دیوار طراحی کنید. آنجا باید حداقل مساحتی حدود یک متر و نیم برای قرار دادن یک میز مستطیل شکل وجود داشته باشد که چهار تا شش نفر بتوانند پشت آن نشسته و غذا بخورند.

نورپردازی همیشه برای چنین فضاهایی مورد توجه بوده است اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید از وسیله‌ای مانند لوستر برای روشنایی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که با استفاده از دیوارکوب‌ها این فضا را ساده و باز نگه دارید. در صورت استفاده از دیوارکوب، این فضا در شب حالتی شیک و ملایم خواهد داشت که غذاخوری شما را تبدیل به جایی عالی برای شب نشینی می‌کند.

طراحی میز غذاخوری برای آشپزخانه

راه‌حل دیگر برای طراحی نیمکت توکار تنها برای یک دیوار، این است که کابینت‌های آشپزخانه خود را برای داشتن ظاهری یکدست به صورت نیمکت طراحی کنید. یعنی دقیقاً همان کاری که ما در این عکس انجام دادیم. هنگام طراحی فضای غذاخوری در آشپزخانه همیشه رفت و آمد را در نظر داشته باشید. نباید میز یا صندلی‌های فضای غذاخوری تبدیل به مانعی برای اعضای خانواده شود. راه عبور در این مکان حداقل باید یک متر عرض داشته باشد تا بتوانید به راحتی در آشپزخانه حرکت کنید.

طراحی داخلی آشپزخانه

اگر آشپزخانه شما مربع شکل است، یک نیمکت توکار اِل شکل در گوشه آشپزخانه، می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد. طراحی نیمکت توکار در گوشه آشپزخانه، احساس صمیمیت و راحتی ایجاد می‌کند.

یک میز بیضی شکل و باشکوه و با پایه گرد، مانند میزی که در این عکس می‌بینید، به شما این امکان را می‌دهد که میز را به راحتی به سمت داخل و بیرون فضای نیمکت‌های توکار جابجا کنید. توجه داشته باشید که پنجره چگونه دقیقاً بالای فضای نیمکت توکار شروع می‌شود، این گونه سطح دیوار را می‌توانید با کوسن‌های خاص خود پر کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هنگام طراحی نیمکت‌های توکار، از فضای آن برای نگهداری وسایل دیگر استفاده می‌کنید. برای مثال در این عکس کشوهای زیر نیمکت مکانی در دسترس و آسان برای قرار دادن وسایل آشپزخانه یا وسایل غذاخوری کودکان است.

4 روش طراحی میز غذاخوری برای آشپزخانه

توجه داشته باشید که پایین پنجره‌ها در این گوشه به بالای صندلی‌های رسمی نزدیک‌تر هستند. در این صورت شما می‌توانید، با استفاده از کوسن‌های زیبا فضایی دنج و دلنشین به این طراحی بدهید.

طراحی میز غذاخوری برای آشپزخانه

اگر میز غذاخوری درون آشپزخانه شما دارای ارتفاع استاندارد یعنی 76 سانتی‌متر باشد، پس نیمکت توکار شما باید حدود 50 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. داشتن فضایی حداقل به اندازه 25 سانتی‌متر میان نیمکت توکار و میز برای قرار دادن پاهایتان بسیار مناسب است. همچنین عمق نیمکت تو کار شما حداقل باید 38 تا 40 سانتی‌متر باشد و من همیشه توصیه می‌کنم که از کوسن‌های فوم‌داری که حداقل 15 سانتی‌متر ضخامت دارند، برای حداکثر احساس راحتی استفاده کنید.

در این عکس متوجه خواهید شد که چقدر نیمکت توکار در گوشه آشپزخانه با پنجره روی هر دو دیوار، زیبا و دلنشین است و ظاهری متقارن و قاب گرفته به آن قسمت از آشپزخانه می‌دهد.

طراحی میز غذاخوری کم جا برای آشپزخانه

2. از کاناپه تک استفاده کنید

اگر شما در حال حاضر برای انجام نیمکت توکار آماده نیستید، می‌توانید با استفاده از یک کاناپه تک در آشپزخانه خود فضای غذاخوری ایجاد کنید که دقیقاً به همان اندازه زیبا و کارآمد باشد. باید کاناپه را به گونه‌ای قرار دهید که پشت آن به دیوار باشد، اینگونه خطوط دید مختل نشده و هنگام رفتن به سمت میز لازم نیست مهمان‌هایتان برای دیدن شما سر خود را بچرخانند.

ارتفاع کاناپه‌ها به صورت معمول کمتر از صندلی‌های میز ناهارخوری است؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که میز شما هنگام استفاده از کاناپه برای نشیمنِ راحت ارتفاع مناسبی دارد. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است به فکر سفارش دادن یک کاناپه خاص باشید که ارتفاع آن برای اکثر میزهای غذاخوری مناسب باشد.

طر احی میز غذاخوری برای آشپزخانه مدرن

هنگامی که نوبت به انتخاب پارچه نیمکت یا کاناپه می‌رسد، همیشه در نظر داشته باشید که باید پارچه‌ای بادوام انتخاب کنید یا روی پارچه از یک اسپری محافظ برای مقاوم شدن سطح پارچه در مقابل لکه‌ها استفاده کنید. اگر کاناپه‌ مورد نظر شما کوچک است، چرم مصنوعی نیز انتخاب مناسب دیگری برای شماست.

طراحی میز آشپزخانه

3. یک جزیره کشیده طراحی کنید

برای دادن ظاهری مدرن و یکنواخت به خانه طراحی یک جزیره کشیده، در صورت داشتن فضای مورد نیاز، انتخاب مناسبی خواهد بود. ساختار فضای غذاخوری شما می‌تواند با دیگر وسایل آشپزخانه ست شود یا می‌تواند چیزی متفاوت باشد یا حتی می‌شود آن را مانند کابینت‌ها طراحی کرد، یعنی همان کاری که ما در این عکس انجام دادیم.

بیشتر بخوانید15 روش ایجاد کمد ورودی در خانه‌های کوچک
 

ایده میز آشپزخانه

همانطور که قبلاً هم گفتیم شما حداقل نیاز به فضایی یک متری اطراف میز خود دارید تا بتوانید به راحتی از آنجا عبور کرده و صندلی‌ها را بدون احساس ناراحتی عقب و جلو بکشید. جهت داشتن فضای کافی برای آرنج خود و مهمان‌هایتان، باید میان صندلی‌ها (یعنی وسط یک صندلی تا وسط صندلی دیگر) 61 سانتی‌متر فاصله باشد. همانطور که در این عکس می‌بینید ما از یک میز چرخدار استفاده کردیم که می‌توان در امتداد جزیره مورد استفاده قرار بگیرد یا به راحتی برای استفاده در محل دیگری جابه‌جا شود.

میز آشپزخانه

پشت جزیره شما می‌تواند انتخاب مناسبی برای درست کردن فضای غذاخوری در آشپزخانه باشد.

ارتفاع استاندارد تا سطح جزیره یک متر است؛ بنابراین اگر شما نیمکتی با ارتفاع 60 سانتی‌متر طراحی کرده باشید، فضایی به اندازه 40 سانتی‌متر برای تکیه دادن به جزیره دارید. تنها باید اطمینان حاصل کنید که لبه جزیره شما مسطح و راحت است تا وقتی که شخص هنگام نشستن روی نیکمت به آن تکیه می‌دهد، احساس ناراحتی نکند.

ایده دکور آشپزخانه

4. میز و صندلی انتخاب کنید

اگر آشپزخانه شما اُپن است، قرار دادن یک ست میز و صندلی در وسط فضای آشپزخانه بسیار مناسب خواهد بود. میز گرد یا بیضی شکل انتخابی بسیار مناسب است زیرا احساس خطی ایجاد شده در آشپزخانه به وسیله کابینت‌ها از بین می‌رود و یک وسیله دارای شکلی نرم‌تر به آنجا اضافه خواهد شد. به علاوه جابه‌جایی آنها راحت‌تر است. برای تامین نور آن قسمت، استفاده از لوستر را در نظر داشته باشید که راهی جالب برای برجسته کردن آن قسمت از آشپزخانه است.

میز و صندلی آشپزخانه

گاهی هنگام داشتن فضایی محدود، انتخاب دکوراسیون به سبک کافه‌ بهترین انتخاب است، مخصوصاً برای آشپزخانه‌های فانتزی. میز و صندلی‌هایی را در نظر داشته باشید که ظاهری سبک دارند، مانند میز دارای پایه گرد و صندلی‌هایی از جنس فلز نازک، که از دادن جلوه‌ای زمخت به آشپزخانه شما جلوگیری می‌کند.

ایده طراحی میز آشپزخانه

در اینجا گزینه غیرقابل منتظره‌ای را خواهید دید. صندلی‌های راحتی که پشت آنها انعطاف‌‌پذیر است و عقب و جلو می‌شود، می‌تواند مکانی مناسب برای استراحت کردن و غذا خوردن باشد. این انتخاب معمولاً برای آن دسته از افرادی مناسب است که در خانه خود بچه ندارند و یا می‌خواهند خانه آنها حال و هوایی غیررسمی‌تر داشته باشد. قرار دادن این صندلی‌ها مقابل شومینه و در مکانی که منحصراً برای این کار درست شده باشد، به این سبک زیبایی جالب و انعطاف‌پذیری می‌دهد.

مدل میز غذاخوری

اگر به میزان کافی فضای خالی در آشپزخانه خود دارید، اضافه کردن یک میز معمولی مستطیلی یا دایره شکل را که می‌تواند تعدادی از مهمانان شما را جا بدهد، به عنوان فضای غذاخوری در آشپزخانه خود مد نظر باشید.

درست کردن این استایل خانوادگی محیطی گرم و دوستانه به آشپزخانه شما می‌دهد. چنین آشپزخانه‌هایی غذا پختن را هنگام حرف زدن با مهمان‌ها امکان پذیر می‌کند و سرو کردن غذا و تمیز کردن آشپزخانه نیز راحت‌تر خواهد شد. این دیزاین برای آن دسته از اشخاصی مناسب است که فضایی فعال را برای آشپزخانه خود ترجیح می‌دهند.

مثل همیشه دور میز خود حداقل یک متر فضای خالی داشته باشید تا رفت و آمد شما راحت‌تر باشد.

ایده طراحی آشپزخانه

جهت ایجاد کردن تضاد، میز شما می‌تواند ساختاری کاملاً متفاوت با بقیه آشپزخانه داشته باشد. توجه کنید که چگونه یک سطح شیشه‌ای برای داشتن ظاهری شیک در آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است. لوستر بزرگ استفاده شده در بالای میز نیز می‌تواند هنگام غذا خوردن، دقیقاً همان جایی که غذا آماده شده است، برای هماهنگ شدن فضا کم نور شود.


بهترین طراح داخلی   را در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است