لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 اشتباه در تمیز کردن استیل ضد زنگ + آموزش روش صحیح

تاریخ انتشار : 1400/08/27نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 434

استیل ضد زنگ درخشان و براق، حال و هوایی روشن و جذاب به هر آشپزخانه‌ای می‌بخشد. با این حال حفظ کردن آن درخشندگی کمی دشوار است. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم با چند تکنیک برای تمیز کردن استیل ضد زنگ دوباره ظاهری درخشان به تجهیزات استیل خانه خود بدهید.

6 اشتباهی که نباید با استیل ضد زنگ انجام دهید

اولین نکته‌ای که هنگام تمیز کردن وسایل استیل، سینک ظرفشویی و سایر سطوح استنلس استیل باید بدانید این است که چه کارهایی را نباید انجام دهید! برخی از محصولات تمیز کننده رایج به استیل ضد زنگ آسیب می‌رسانند و حتی آب معمولی نیز در صورت عدم استفاده صحیح می‌تواند باعث باقی ماندن آثار و لکه‌های ناخوشایندی روی سطح استیل شود؛ بنابراین قبل از هر چیز، برای تمیز کردن سطوحی از جنس استیل ضد زنگ، توجه کنید که از چه مواردی نباید استفاده کنید. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

  1. از سفید کننده حاوی کلر یا هر محصول حاوی کلرید استفاده نکنید.
  2. از پاک‌کننده‌های فر استفاده نکنید.
  3. از پشم فولاد، برس های فولادی، سیم ظرفشویی یا پدهای ساینده استفاده نکنید. این موارد می‌توانند باعث ایجاد خط و خش یا باقی ماندن ذرات ریز شوند که ممکن است در آینده باعث زنگ زدگی استیل شوند.
  4. از پاک‌کننده‌های ساینده همراه با اسکاچ برای شستشوی سینک یا سطوح استیل استفاده نکنید.
  5. سطح استیل ضد زنگ را تمیز نکنید مگر زمانی که هنگام لمس مرطوب باشد.
  6. از آب غلیظ، کثیف یا بیش از حد سخت استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است لکه‌های قهوه ای ایجاد کند.

تمیز کردن اجاق گاز استیل

روش صحیح تمیز کردن استیل ضد زنگ

اگرچه ممکن است لیستی از کارهایی که نباید انجام دهید شما را متعجب کرده باشد یا فکر کنید از هیچ چیز نمی‌توان برای تمیز کردن سطوح استیل استفاده کرد، اما واقعیت این است که کارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن وسایل استنلس استیل انجام دهید بدون این که به آنها آسیب برسانید.

برای تمیز کردن استیل ضد زنگ نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • دستورالعمل‌های ارائه شده برای نظافت و مراقبت از استیل را طبق دفترچه راهنما یا توصیه فروشنده دنبال کنید. برخی از وسایل استیل جدید با روکش شفاف در کارخانه پردازش می‌شوند و برخی از محصولات تمیزکننده می توانند آن را از بین ببرند یا خراب کنند. بسیاری از این محصولات دارای دفترچه راهنما هستند که در آن به نحوه تمیز کردن آن محصول نیز اشاره شده است. دفترچه راهنما را به دقت مطالعه کنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.
  • هربار که ظرف‌ها را می‌شویید، سطح استیل را با دستمال یا اسفنج آغشته به صابون یا مایع ظرفشویی پاک کنید. این یکی از بهترین عاداتی است که هنگام تمیز کردن استیل ضد زنگ باید داشته باشید. دستمال را با آب تمیز بشویید و دوباره استیل را پاک کنید تا کف صابون برداشته شود. سپس با یک دستمال مرطوب، سطح را خشک کنید.
  • همیشه در جهت رگه‌های طبیعی استیل آن را پاک کنید و دستمال بکشید. اگر سطحتان عمودی است، از بالای دستگاه شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.
  • برای پاک کردن لکه غذاهای پخته شده از برس نرم پلاستیکی، صابون مایع ملایم و آب گرم استفاده کنید. برای پاک کردن چربی‌های سنگین‌تر یا غذاهای پخته کمی ساییدن لازم است؛ اما مراقب باشید از وسایلی که باعث ایجاد خراش در سطح استیل می‌شوند استفاده نکنید. حتما بعد از تمیز کردن سطوح استیل ضد زنگ، سطح را بشویید و با حوله خشک کنید تا از ایجاد لکه‌های آب جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی تمیز کردن سینک استیل

تمیز کردن سینک استیل با دستمال

  • سخت‌ترین لکه‌ها را با خمیر جوش شیرین پاک کنید. جوش شیرین را با صابون مایع در ظرفی مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. سپس با استفاده از برس نرم پلاستیکی یا یک مسواک قدیمی به آرامی لکه را در جهت رگه‌های استیل بسایید. در صورت باقی ماندن لکه، آنها را با استفاده از سرکه خالص پاک کنید؛ اما تنها در صورتی این کار را انجام دهید که اطمینان حاصل کرده باشید که فولاد ضد زنگ شما دارای روکش اولئوفوبیک (روغن دافع) نیست. دوباره با یک برس نرم آن را به آرامی شستشو دهید. سپس سطح را آبکشی و با حوله خشک کنید.
  • برای ساختن یک ماده پاک‌کننده خانگی مناسب استیل ضد زنگ می‌توانید سرکه خالص را با اسنشیال اویل‌ها یا روغن‌های اسانسی مخلوط کنید. اگر می‌خواهید یک اسپری ساده و طبیعی را برای تمیز کردن معمولی بسازید، 32 اونس سرکه خالص (که دارای شش درصد اسید استیک ، بیشتر از نوع سرکه سفید) است را با 10 تا 20 قطره روغن اسانسی ترکیب کنید. این ترکیب را در یک بطری اسپری بریزید و تنها در صورتی استفاده کنید که مطمئن شوید سطح استیل مورد نظر شما دارای روکش اولئوفوبیک نیست.
  • درخشش استیل را با استفاده از روغن معدنی یا روغن لیمو برگردانید. اگر این روش جواب نداد، از جلادهنده استیل ضد زنگ، استفاده کنید. روغن یا جلادهنده استیل را به کمک یک پارچه بدون پرز، در جهت رگه‌های استیل بکشید. سپس با یک پارچه بدون پرز دیگر آن را خشک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله در مورد نحوه تمیز کردن استیل ضد زنگ، بر پاک‌کننده‌هایی تمرکز کردیم که بسیاری از افراد در خانه دارند. مانند صابون، مایع ظرفشویی، جوش شیرین، سرکه و حتی روغن اسانسی. دسترسی به این گزینه‌ها نه تنها آسان و ارزان است، بلکه به طور طبیعی برای استفاده در فضای آشپز خانه شما بی‌خطر است. در صورتی که مطمئن نیستید می‌توانید تمیز کننده استیل ضد زنگ خود را بر روی قسمتی از سطح که جلوی دید نیست، مانند پشت یا کناره‌ها، آزمایش کنید.

هنگام تمیز کردن سطح توجه داشته باشید که در جهت رگه‌های استیل دستمال یا اسفنج بکشید و از استفاده از مواد ساینده پرهیز کنید. استفاده از مواد نامناسب و دستمال کشی اشتباه می‌تواند به مرور زمان درخشش استیل را کاهش دهد و باعث زنگ زدگی آن شود.


اگه دنبال بهترین نظافت کار در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است