لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نکات طلایی تمیز کردن سینک استیل

تاریخ انتشار : 1400/07/20نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 525

سینک‌های استیل محبوب‌ترین انواع سینک هستند. این سینک‌ها اغلب با استیل ضد زنگ یا "استنلس استیل" تهیه می‌شوند، زیرا بسیار مقرون به صرفه و بادوام هستند. استیلی که در ساخت این سینک‌ها به کار می‌رود فولادی است که حاوی مقداری کروم و نیکل است که باعث مقاومت آن در برابر خوردگی و روشن شدن رنگ آن می‌شود. سینک‌های استیل انواع مختلفی دارند و تنوع، کیفیت، سبک بودن و دوام آنها باعث شده که به سرعت جایگزین سینک‌های سرامیکی و چدنی در آشپزخانه‌ها شوند. گرچه بسیاری از مواد شیمیایی تأثیر خاصی روی این سینک‌ها ندارند و اغلب می‌توان به سادگی آنها را تمیز کرد، اما گاهی اوقات مواد معدنی موجود در آب سخت و تمیز کردن به روش‌های نامناسب می‌تواند لکه‌ها و رگه‌هایی به جا بگذارد. خبر خوش این است که با چند ماده ساده در آشپزخانه می‌توانید سینک خود را تمیز کنید بدون آن که نیاز به تعویض آن داشته باشید.

سینک‌های استیل چند وقت یک بار باید تمیز شوند؟

در ایده‌آل‌ترین حالت توصیه ما این است که سینک ظرف‌شویی به صورت روزانه و پس از هر بار استفاده تمیز شود تا باکتری‌ها و ذرات مواد غذایی در آن باقی نماند. با این حال می‌توانید هفته‌ای یکبار را به تمیز کردن سینک اختصاص دهید. در این صورت باید آن را بیشتر و عمیق‌تر تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن سینک

  • 1 عدد اسفنج نرم
  • 1 عدد برس مویی نرم
  • 2 عدد پارچه نخی یا دستمال میکروفایبر
  • 1 بطری اسپری
  • مقداری مایع ظرف‌شویی
  • مقداری جوش شیرین
  • مقداری سرکه سفید
  • مقداری روغن زیتون
  • مقداری کرم تارتار

دستورالعمل نظافت روزانه سینک ظرف‌شویی

آبکشی و تخلیه سینک

پس از استفاده از سینک، آن را با آب داغ به خوبی آبکشی کنید. سینک را کاملاً تمیز کنید و اگر زباله جامدی در آن باقی مانده است آن را تخلیه کنید تا باعث گرفتگی سینک نشود.

نظافت سریع سینک

چند قطره مایع ظرف‌شویی را روی یک اسفنج مرطوب و نرم یا پارچه بریزید. با استفاده از اسفنج و مایع ظرف‌شویی لکه‌های باقی‌مانده از غذاها را پاک کنید. اطراف سینک، نزدیک دیوار و مرز کابینت و سینک را به خوبی تمیز کنید تا از تجمع میکروب و باقی‌مانده مواد غذایی در این قسمت‌ها جلوگیری شود. سطح سینک را یکبار دیگر آبکشی کنید.

خشک کردن سینک

با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا پارچه نخی سینک را خشک کنید. این کار به براق شدن سینک کمک می‌کند و از خشک شدن لکه‌های آب روی سینک که باعث ایجاد لکه‌های جدید می‌شود جلوگیری می‌کند. دستمال‌های میکروفایبر یا پارچه‌های نخی فاقد پرز هستند، آب را به خوبی جذب می‌کنند و به سرعت خشک می‌شوند؛ بنابراین گزینه‌ای ایده‌آل برای خشک کردن سینک هستند.

آبکشی سینک استیل

دستورالعمل نظافت هفتگی سینک

  • سینک را به صورت کلی آبکشی کنید. آبکشی سینک را از شیر آب شروع کنید و تمام سینک را به خوبی آبکشی نمایید. برای تمیز کردن شیر آب می‌توانید از یک دستمال یا پارچه مرطوب استفاده کنید.
  • مقدار کافی جوش شیرین را روی تمام سطح سینک ظرف‌شویی، از جمله شیر آب بپاشید. جوش شیرین ساینده ملایمی است که کمک می‌کند چربی‌ها و مواد غذایی چسبیده به سینک به راحتی جدا شوند. همچنین یک ماده مؤثر در از بین بردن بوی بد است؛ بنابراین بوی چربی و غذای باقی‌مانده بر سینک را به سادگی از بین می‌برد. برای بهتر پخش کردن جوش شیرین می‌توانید از یک الک استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن سینک در این مرحله از یک برس مویی نرم یا اسفنج استفاده کنید. سینک‌های استیل دارای خطوط نازکی هستند که در جهت مشخصی قرار دارند. برای جلوگیری از خش خوردن سینک، در جهت این خطوط برس یا اسفنج را حرکت دهید. همچنین می‌توانید از یک مسواک قدیمی و غیر قابل استفاده برای تمیز کردن اطراف شیر یا لبه‌های سینک استفاده کنید. اگر زباله جامدی در سینک باقی مانده است آن را تخلیه کنید. در این مرحله سینک را آبکشی نکنید.

نکته: هرگز از سیم ظرف‌شویی یا هرگونه اسکاچ زبر برای تمیز کردن سینک استفاده نکنید. استفاده از این ابزار باعث خش خوردن و حتی زنگ زدگی استیل سینک می‌شود.

  • سرکه را اسپری کنید. در این مرحله مقدار کافی سرکه سفید یا سرکه سیب را در بطری اسپری بریزید و روی سینک اسپری کنید. ترکیب جوش شیرین و سرکه مقداری کف تولید می‌کند؛ این موضوع نگران‌کننده نیست. اسیدی بودن سرکه به از بین بردن رسوبات معدنی کمک می‌کند. این رسوبات باعث ایجاد لکه‌ها و رگه‌هایی در استیل می‌شوند. پس از متوقف شدن کف کردن سرکه، سینک ظرف‌شویی و شیر آب را با آب گرم یا داغ به خوبی آبکشی کنید.
  • سینک را خشک کنید. برای خشک کردن کامل سینک، از دستمال میکروفایبر یا پارچه نخی استفاده کنید. اگر لکه‌های سختی مشاهده کردید که ناشی از تغییر رنگ یا زنگ زدگی هستند، فوراً برای برطرف کردن آنها اقدام کنید. در ادامه به نحوه برطرف کردن این لکه‌ها اشاره کرده‌ایم.
  • لکه‌های سخت را از بین ببرید. برای برطرف کردن لکه ناشی از زنگ زدگی و سایر لکه‌های سخت، با استفاده از یک‌چهارم پیمانه کرم تارتار (پتاسیم تارتارات) و یک پیمانه سرکه سفید خمیری تهیه کنید. کرم تارتار را می‌توانید در مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید. محل لک شده را با خمیر بپوشانید و آن را با یک اسفنج کمی مالش دهید. اجازه دهید خمیر 5 دقیقه روی لکه باقی بماند، سپس آن را بشویید. در صورت نیاز این مرحله را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: 

یک قدم تا درخشش سینک

هنگامی که سینک ظرف‌شویی کاملاً تمیز و خشک است، پارچه نخی یا دستمال میکروفایبر را به چند قطره روغن زیتون یا نارگیل آغشته کنید و پارچه را روی سینک بکشید. دقت کنید که پارچه را بیش از حد چرب نکنید. تنها چند قطره کافی است. روغن باعث درخشش و جلای استیل می‌شود.


اگه دنبال بهترین نظافت کار در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است