لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 ایده ساده و جذاب برای تغییر دکوراسیون

تاریخ انتشار : 1401/01/21نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 944

ایجاد تغییرات دکوراسیون در خانه شما نیازی به زمان زیادی ندارد و طاقت فرسا نیست. اغلب اوقات، بروزرسانی‌های ساده می‌تواند کمک زیادی به تغییر انرژی و ظاهر خانه شما کند. در این مقاله 7 ایده ساده برای تغییر دکوراسیون فضاهای مختلف خانه وجود دارد.

1. یک اتاق را مجدداً چیدمان کنید

اولین ورود من به دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون به عنوان یک "طراح مجدد" بود. من معتقدم که در عنوان این شغل اغراق شده است، اما کار یک "طراح مجدد" این است که اتاقی را تنها با استفاده از آنچه مشتری از قبل در اختیار دارد، تغییر دهد.

نتایج  از این جهت برایم شگفت انگیز بود که می‌توانستم با چرخاندن مبلمان به اطراف و تعویض لوازم جانبی و آثار هنری از سایر قسمت‌های خانه به دست بیاورم. صرفاً با جابجایی اشیا به اطراف، انرژی‌ها نیز جابه‌جا می‌شوند و مانند یک فضای تازه تزئین شده، احساس می‌شود. مشتریان من همیشه از اینکه تنها چند تغییر می‌تواند چه تفاوتی ایجاد کند، شگفت‌ زده می‌شوند.

برای طراحی مجدد یک اتاق، همه چیز را به جز قطعات اصلی مبلمان از فضا خارج کنید. سعی کنید یک فضای خالی را تجسم کنید. آیا دیوار دیگری وجود دارد که مبل را بتوان در جلوی آن قرار داد؟ آیا صندلی‌های کناری در مقابل مبل بهتر به نظر می‌رسند یا باید مانند صندلی‌های میزبان در کنار کاناپه‌ها قرار گیرند؟

شاید تخت وقتی جلوی پنجره باشد بهتر است! شاید هم وقتی زیر شیروانی باشد بهتر با فضا همخوانی دارد. ذهن خود را برای چیدمان مبلمان متفاوت باز کنید. اگر کار نکرد، همیشه می‌توانید چیزها را به عقب برگردانید. سعی کنید همه ایده‌های ممکن را برای بزرگ‌تر کردن فضای خود در نظر بگیرید تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

در نهایت، لوازم جانبی و آثار هنری را از اتاق‌های دیگر به مکان اصلی جابجا کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

2. تغییر رنگ را امتحان کنید

رنگ، یکی از کارهای مورد علاقه من است. رنگ برای درب ورودی خانه، دیوار برجسته، برای اتاق یا یک قسمتی از مبلمان قدرت تغییر دادن را دارد.

برای مثال رنگ سبز تغییر بسیار زیادی به یک کابینت قدیمی و چوبی می‌دهد تا بهتر به نظر برسد.

اگر یک مبلمان قهوه‌ای قدیمی دارید که شکل و شمایل خوبی دارد  اما چوب قهوه‌ای سبک شما نیست، جسورانه عمل کنید و رنگی تازه به آن بدهید تا فضای خود را روشن‌تر کنید.

3. کوسن‌های مبلمان را تغییر دهید

یکی دیگر از ایده‌های تزیین ساده و مورد علاقه من، تعویض بالش‌های مبلمان است. تغییر و جایگزینی بالش‌های قدیمی یک تغییر آسان است اما تأثیر زیادی دارد.

اگر مردد هستید؛ زیرا فکر می‌کنید بالش‌هایتان هنوز کاملاً خوب هستند، به این نکته توجه کنید که این کوسن‌ها بعد از پنج سال پر از ذرات گرد و غبار می‌شوند؛ در صورتی که شما آن‌ها را به خوبی نمی‌بینید. نه برای این که شما را بترسانم یا به خرید کوسن وادار کنم، اما این یک حقیقت محض است.

4. درهای کابینت را تعویض کنید

جایگزین کردن ابزارهای قدیمی یا ارزان خانه یکی دیگر از ایده‌های تزیین آسان مورد علاقه من است؛ زیرا تغییر بسیار کوچکی است اما تأثیر زیادی بر جذابیت خانه شما می‌گذارد.

برای مثال ما وقتی به یک خانه جدید نقل مکان کردیم، یکی از اولین کارهایی که انجام دادم، تعویض قطعات و درهای کابینت آشپزخانه بود. این یک بروزرسانی سریع و آسان است که می‌تواند در چند ساعت انجام شود.

دکوراسیون بوهو

5. کاغذ دیواری پشت قفسه کتاب

کاغذ دیواری در حال حاضر برای دکوراسیون خانه‌ها بسیار رایج و محبوب است و البته جلوه قابل توجهی هم دارد؛ با این حال، استفاده از کاغذ دیواری در یک اتاق برای تمام دیوارها، هم زمان‌بر و هم گران است.

یکی از روش‌های مورد علاقه من برای استفاده از کاغذ دیواری، به کاربردن آنها در قسمت‌های کوچک‌تر مانند پشت قفسه کتاب یا یک دیوار برجسته است. کاغذ دیواری راه راه آبی و سبز یا هر رنگ آرامش‌بخش دیگری که مورد علاقه‌ی شما است، رنگ و طرحی را به دیوارها یا قفسه‌های ساده امی‌دهد و باعث چشمگیرتر شدن آن فضا خواهد شد.

اگر فکر می‌کنید که استفاده از کاغذ دیواری خیلی سخت به نظر می رسد، کاغذ دیواری‌های موقت را امتحان کنید. کاغذ دیواری موقت اخیراً بسیار محبوب شده است و اکثر برندها آن را به عنوان یک گزینه ارائه می‌کنند.

مطالب مرتبط:  12 ترکیب رنگ با صورتی برای دکوراسیون داخلی

6. پریزها نو کنید

می‌دانید که اگر مدتی در خانه‌تان زندگی کرده باشید، سوییچ و پریزها اولین قسمتی هستند که زرد شده و کهنه به نظر می‌رسند. یک راه سریع و آسان این است که همه آن‌ها را با رنگ سفید جایگزین کنید.

7. یک گیاه جدید و تازه اضافه کنید

اضافه کردن یک یا دو گیاه سبز شاداب و سالم، پیشنهاد شماره یک من برای یک ایده تزیین آسان است. گیاهان علاوه بر ظاهر خوب در اتاق، مزایای بسیاری نیز دارند. آن‌ها هوا را فیلتر و تصفیه می‌کنند، رنگ و بویی به آن اضافه می‌کنند و با اتصال ناخودآگاه ما به طبیعت، فضای اتاق را بهتر و تمیزتر جلوه می‌دهند.

اگر علاقه‌ای به نگهداری گل و گیاه در خانه خود ندارید، آن‌ها را به صورت فصلی تعویض کنید یا از کاکتوس‌هایی استفاده کنید که نیاز به مراقبت زیادی ندارند؛ اما مطمئن باشید اگر نگهداری گیاهان را امتحان کنید، انرژی خوبی دریافت می‌کنید.

مراقب گیاهان باشید؛ آن‌ها سرمایه‌های آرامش‌بخش مهمی در این دنیا هستند که بیشتر افراد از انرژی خوب و طراوت آن‌ها بی‌خبرند.

تغییر دکوراسیون منزل


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است