لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه شستن کت بارانی و سایر لباس های ضد آب

تاریخ انتشار : 1401/05/25نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 323

یکی از لذت بخش ترین اتفاقات برای اکثر آدم ها بارش باران هست که میشه گفت بیشتر مردم به اون علاقه دارند؛ اما یک روی دیگه سکه، خراب کردن لباس های شما هست! لباس هایی که شما برای مرتب و تمیز شدنش وقت و انرژی زیادی گذاشتین، بخصوص در فصل های زمستان و بهار؛ فصلی که استفاده از بارانی و کاپشن‌های ضدآب برای خشک نگه‌داشتن شما ضروری است. اما برخلاف لباس‌های دیگر، کت‌های بارانی از پارچه‌های ضدآب/مقاوم ساخته شده‌اند که برای شستن آن‌ها به مقداری  کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) نیاز دارید. برای آگاهی از اینکه چگونه آن‌ها را تمیز و آماده برای باران نم‌نم و یا شدید نگهدارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:  جلوگیری از قارچ و کپک لباس؛ با مطمئن ترین راه

ابتدا برچسب را بررسی کنید

اولین گام هنگام شستن هر وسیله‌ای، بررسی برچسب مراقبت از لباس برای دستورالعمل‌های شستشوی توصیه‌شده و دمای آب پیشنهادی است. دراین‌صورت، اگر نمی‌توانید دمای دقیق را پیدا کنید، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که هیچ دستورالعملی برای شستشوی ماشین وجود ندارد، کت‌های بارانی را با دست بشویید... فقط برای اینکه مطمئن شوید کت شما آسیب نمی‌بیند. ما همچنین به‌طور خاص نحوه شستشوی کت‌های بارانی  بدون آسیب‌رساندن به ماشین‌لباسشویی را در ادامه ذکر کرده‌ایم.

شستشو با دست

یک وان یا لگن را با آب سرد یا ولرم پر کنید. سپس یک ماده شوینده ملایم در آن بریزید. خوب مخلوط کنید تا کاملاً در آب حل شود.

بارانی خود را به‌آرامی در آب غوطه‌ور کنید، این فرآیند کمی وقت گیرتر از استفاده از ماشین‌لباسشویی است، اما بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند.

بارانی خود را به‌آرامی در آب بچرخانید و به قسمت‌هایی که دارای لکه‌های درشت و یا بوی بد هستند توجه بیشتری کنید. برای برخی از لکه‌ها ممکن است مجبور شوید کت بارانی را تا سی دقیقه خیس کنید.

پس‌از آن آماده خشک‌کردن شوید. می‌توانید از خشک‌کن با حرارت کم نیز برای این کار استفاده کنید و یا اجازه دهید بارانی شما به مرور زمان روی چیزی مانند بند رخت خشک شود.

شستن با ماشین لباس‌شویی

گل‌ولای را از روی بارانی خود پاک کنید. البته بهتر است این کار را هر زمان که لکه یا کثیفی قابل‌توجهی دیدید انجام دهید؛ چه قصد دارید بارانی را به‌طور کامل بشویید یا نه این کار را انجام دهید.

قبل‌از ادامه‌دادن، حتماً برچسب مراقبت روی بارانی را بخوانید. برخی از پارچه‌های خاص ساخته شده‌اند که نیاز به مواد شوینده خاص و یا مراقبت ویژه دارند.

اگر برچسب مراقبت اجازه می‌دهد، حدود 2 قاشق غذاخوری از مواد شوینده ملایم را در ظرف شوینده ماشین‌لباسشویی خود بریزید و کت بارانی خود را داخل درام/حوض لباسشویی قرار دهید. ما پیشنهاد می‌کنیم بارانی را به‌تنهایی در چرخه "سریع" که اکثر لباسشویی‌ها ارائه می دهند، بشویید که برای حجم کم لباس تعبیه شده است.

     از طرف دیگر، می‌توانید کت بارانی را با مجموعه‌ای از حوله‌ها برای یک دور کامل شستشو با ماشین‌لباس‌شویی داخل آن قرار دهید.

     گزینه شستشو ملایم و دمای سرد یا گرم را برای بدست‌آوردن بهترین نتیجه انتخاب کنید.

بارانی‌ها چند وقت یکبار نیاز به تمیزکردن دارند؟

با خواندن این مطلب تا اینجای کار، احتمالاً تمام کت‌های بارانی خود را جمع کرده‌اید تا آن‌ها را تمیز کنید. اما به خاطر داشته باشید، واقعاً نیازی به تمیزکردن آن‌ها در هرزمانی وجود ندارد. ما توصیه می‌کنیم کت بارانی را فقط زمانی بشویید که به‌وضوح کثیف، بدبو  شده باشند و یا تقریباً پس از هر 4 تا 6 بار استفاده (بسته به میزان کثیفی آن، میزان تعریق و میزان تماس آن‌ها با محصولات مراقبت از پوست مانند ضدآفتاب) می‌توان آن‌ها را شست.

از سرمایه خود محافظت کنید

در بسیاری از مناطق کشور، به‌ویژه مناطقی که اغلب در طول سال باران زیادی می‌بارد، همچنین مکان‌هایی که باران‌های بهاری، طوفان‌ها و حتی آب‌وهوای شدید دارند، خریدن کت بارانی سرمایه‌گذاری است که می‌خواهید برای مدت طولانی دوام بیاورد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است