لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

14 حقیقت جالب در زندگی روزمره که نمی دانستید!

تاریخ انتشار : 1401/05/20نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 181

هیچ‌گاه نمی‌توان در مورد راه‌ها، عادات و نکات زندگی به‌اندازه کافی اطلاعات کسب کرد. ما می‌توانیم واقعیتی در مورد کالایی که روزانه استفاده می‌کنیم کشف کنیم و ناگهان همه‌چیز معنا پیدا می‌کند. چیزهای معمولی که در آشپزخانه، گاراژ یا دفتر خود داریم، داستان‌های غیرمنتظره‌ای برای گفتن دارند، همراه با حقایق جالبی که ما هیچ سرنخی درباره آن نداشتیم.

ما در بیزاَپ تصمیم گرفتیم برخی از حقایق جالب را روشن کنیم و همچنین فهرستی از کاربردهای هوشمندانه برای وسایل روزمره تهیه کردیم که ممکن است زندگی شما را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید:   8 ادعا درباره فواید آب لیمو؛ شایعه یا واقعیت؟

1. اگر غذای خود را خام بخورید، تمایل به کاهش وزن دارید. اگر همان غذا را به‌صورت پخته بخورید، تمایل به افزایش وزن دارید

بین مواد غذایی پخته‌شده و خام تفاوت کالری وجود دارد. بر اساس برخی تحقیقات، غذاهای پخته‌شده کالری بیشتری نسبت به غذاهای خام دارند. با این واقعیت توضیح داده‌شده است که غذای پخته‌شده از قبل، جذب مواد مغذی را برای بدن آسان‌تر می‌کند. از سوی دیگر، بدن در حین جذب غذای خام مقداری کالری می‌سوزاند، زیرا این فرآیند طولانی‌تر است.

2. قرار است دانه‌های ذرت بوداده را از سوراخ کوچک بیرون بیاورید

2. قرار است دانه‌ های ذرت بوداده را از سوراخ کوچک بیرون بیاورید 

بیایید با آن روبرو شویم، پیدا کردن دانه‌های باز نشده در ته کیسه پاپ کورن قابل گرم کردن ماکروویو واقعاً خسته‌کننده است؛ اما یک ترفند آسان برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیسه پاپ کورن خود را در ماکروویو قرار دهید، شکاف آن را خیلی کم بازکنید و دانه‌ها را روی یک کاسه تکان دهید تا از کیسه پاپ کورن جدا شوند.

3. می‌توانید کفش‌ها را با آویزان کردن از بندشان در خشک‌کن قرار دهید

3. می‌ توانید کفش‌ ها را با آویزان کردن از بندشان در خشک‌ کن قرار دهید 

همچنین می‌توان کفش‌ها را در خشک‌کن خشک کرد، بدون اینکه خراب شود یا صدای کوبیدن آزاردهنده ایجاد شود. راه‌حل آسان و کاملاً کاربردی است: با آویزان کردن کفش‌ها از بند آن‌ها شروع کنید. پس‌ازآن، کفش‌ها را در دستگاه آویزان کنید و در را ببندید. دستگاه خود را روشن کنید و صبر کنید تا خشک شوند.

4. سوراخ اضافی موجود در کفش‌های دویدنی «قفل پاشنه» نامیده می‌شود و به جلوگیری از تاول کمک می‌کند

قفل پاشنه 

کفش‌های دویدن حرفه‌ای دارای یک سوراخ اضافی در بالا هستند و به آن «قفل پاشنه» می‌گویند. برای بستن کفش با قفل پاشنه، توری را از سوراخ اضافی در همان سمت سوراخ قبلی عبور دهید و یک حلقه تشکیل دهید. این یک تکنیک عالی برای جلوگیری از ساییده شدن پاشنه پا به بالا و پایین در پشت کفش و تثبیت پاهایتان است.

5. ماشین ظرف‌شویی فیلترهایی دارد که باید ماهی یک‌بار آن را تمیز کنید

5. ماشین ظرف‌ شویی فیلترهایی دارد که باید ماهی یک‌ بار آن را تمیز کنید 

اگر متوجه شدید که برخی از ظروف شما با مقداری غذا از ماشین ظرف‌شویی خارج می‌شوند، احتمالاً وقت آن رسیده است که فیلترهای خود را تمیز کنید. شما باید فیلترها را به‌آرامی با استفاده از آب داغ جدا کرده و تمیز کنید و فراموش نکنید که زباله‌ها را از ناحیه نزدیک فیلتر تمیز کنید. بهتر است یک برنامه زمانی برای تمیز کردن فیلترهای خود ایجاد کنید تا از جمع شدن شن در ظروف خود جلوگیری کنید.

6. سبزی‌های منجمد می‌توانند سالم‌تر از سبزی‌های تازه باشند

سبزی‌های منجمد سالم هستند و گاهی اوقات می‌توانند بهتر از سبزی‌های تازه باشند. دلیل این امر این است که سبزی‌هایی که قرار است منجمد شوند درزمانی جمع‌آوری می‌شوند که تازگی و ارزش غذایی آن‌ها بهینه باشد. به گفته متخصصان تغذیه، سپس آن‌ها به‌گونه‌ای پخته می‌شوند که ارزش غذایی آن‌ها حفظ شود، هرگونه باکتری را از بین ببرد و از فاسدشدن آن جلوگیری کند، همه این‌ها قبل از انجماد آن‌ها است.

7. اگر قهوه‌تان خیلی تلخ است، می‌توانید چندتکه نمک به آن اضافه کنید تا یکدست شود

افزودن نمک به قهوه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تلخی قهوه را بهتر از شیر یا حتی شکر کاهش می‌دهد. به گفته یک متخصص علوم غذایی، به ازای هر فنجان آب و 2 قاشق چای‌خوری قهوه آسیاب شده، باید نصف قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید تا تلخی قهوه خنثی شود.

8. می‌توانید از لیوان برای افزایش صدای گوشی خود استفاده کنید

8. می‌ توانید از لیوان برای افزایش صدای گوشی خود استفاده کنید

اگر بلندگوی بلوتوث ندارید یا نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، راهی وجود دارد که صدای گوشی خود را کمی بلندتر کنید. کافی است گوشی خود را داخل لیوان قرار دهید تا صدا تقویت شود. این تکنیک بسیار ساده و مؤثر است فقط مطمئن شوید که لیوان شما خالی است و هیچ مایعی داخل آن نیست.

9. ماکروویو به حفظ ارزش غذایی مواد شما بهتر از هر روش پخت دیگری کمک می‌کند

جای تعجب نیست که ماکروویو بسیار مفید بوده است، اما بسیاری از مردم هنوز در مورداستفاده از آن شک دارند زیرا ما شنیده‌ایم که چقدر برای سلامتی ما خطرناک است. بااین‌حال، ثابت‌شده است که ماکروویو عملکرد بهتری در حفظ ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی دارد. به این دلیل که بهترین روش پخت، روشی است که به‌سرعت پخته شود، غذا در کمترین زمان گرم شود و تا حد امکان از مایعات کمتری استفاده شود.

10. کلاهک‌های خودکار دارای یک سوراخ کوچک در قسمت بالایی هستند تا در صورت بلعیده شدن از خفگی جلوگیری شود

سوراخ‌های بالای درپوش‌های خودکار یک ویژگی طراحی تصادفی نیستند، درواقع برای کاهش خطر خفگی در صورت بلعیده شدن خودکار وجود دارند؛ بنابراین حتی اگر خودکار به‌طور تصادفی در گلوی شما فرو برود، بازهم می‌توانید از طریق آن سوراخ کوچک در کلاهک نفس بکشید. این یک راه شگفت‌انگیز و ابتکاری برای مدیریت بی‌احتیاطی انسان است.

11. فلش کوچک به شما می‌گوید که درب بنزین در کدام سمت خودروی شما قرار دارد

در خودروی خود، احتمالاً از قبل می‌دانید که باک بنزین در کجا قرار دارد، اما اگر از خودروی دیگری استفاده می‌کنید، اوضاع ممکن است دشوار شود. در این صورت، فقط می‌توانید میزان گاز را بررسی کنید، زیرا فلشی را به سمتی که باک بنزین قرار دارد می‌بینید. این راه‌حل در سال 1986 توسط طراح تزیینات داخلی فورد، جیم مویلان، ایجاد شد که در هنگام رانندگی یک ماشین شرکتی، از یافتن باک احساس ناامیدی کرد.

12. اگر غذای چینی سفارش می‌دهید، می‌توانید جعبه را باز کنید تا بشقاب داشته باشید

12. اگر غذای چینی سفارش می‌ دهید، می‌ توانید جعبه را باز کنید تا بشقاب داشته باشید 

هنگام سفارش غذا از بیرون، معمولاً ترجیح می‌دهیم به‌جای جستجوی بشقاب غذا، از جعبه غذا بخوریم. ظروف غذای چینی برای این موضوع عالی هستند، زیرا می‌توانید با تا کردن کناره‌های جعبه، بشقاب درست کنید.

13. ظروف استارباکس درواقع به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که مایع روی درب می‌ریزد تا از لکه‌های ناخوشایند روی میز جلوگیری شود

13. ظروف استارباکس درواقع به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده‌ اند که مایع روی درب می‌ ریزد تا از لکه‌ های ناخوشایند روی میز جلوگیری شود

یک راه عالی وجود دارد که کاربران استارباکس برای جلوگیری از لکه‌های چسبناک قهوه که معمولاً روی میزها باقی می‌مانند، فاش کرده‌اند. این ترفند شامل برداشتن درب نوشیدنی و استفاده از آن به‌عنوان زیرلیوانی است. به‌این‌ترتیب، هنگام لذت بردن از نوشیدنی خود، سطح میز را بدون هیچ‌گونه آشفتگی تمیز می‌کنید.

14. سوراخ داخل قاشق ماکارونی شما قرار است یک وعده اسپاگتی را اندازه‌گیری کند

 

برای دوستداران ماکارونی، یک راه آسان برای دانستن اینکه یک وعده اسپاگتی چقدر است وجود دارد. به‌جای اینکه اسپاگتی زیاد بپزید یا به‌اندازه کافی نباشد، می‌توانید قاشق پاستا را با سوراخی که در وسط آن قرار دارد بردارید تا به شما در حل مشکل کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک‌مشت اسپاگتی خشک‌شده را در آن قرار دهید تا یک وعده شام را اندازه بگیرید.

آیا ترفندهای جالب دیگری وجود دارد که بتوانیم از آن استفاده کنیم و بتوانید به این لیست اضافه کنید؟ ما دوست داریم در مورد آن‌ها نظرات شما را بشنویم!

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است