لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دلیل پنهان شدن گربه ها چیست؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/02/25نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 827

گربه‌ها دوست دارند در چیزهایی مانند جعبه‌های مقوایی و کیسه‌های مواد غذایی پنهان شوند. حتی ممکن است گربه شما از پنهان شدن زیر یک میز، مبل یا صندلی لذت ببرد. چه دلیلی در علاقه شدید گربه‌ها به پنهان شدن وجود دارد و چگونه می‌توانید فضاهای امنی برای گربه خود فراهم کنید تا در آن پنهان شود؟

چرا گربه‌ها پنهان می‌شوند؟

آن‌ها از بودن در فضاهای بسته مانند زیر مبلمان و جعبه‌های مقوایی لذت می‌برند؛ زیرا دوست دارند احساس امنیت کنند. پنهان شدن یک رفتار طبیعی برای گربه است. گاهی گربه‌ها در جاهای غیر معمول دیگری هم پنهان می‌شوند، مانند پنهان شدن در کنار آبگرم‌کن یا خشک کن لباس در ماه‌های سردتر .نگرانی این موضوع زمانی ایجاد می‌شود که گربه در تعداد دفعات بیشتری به مخفی شدن ادامه می‌دهد. یک گربه معمولی و اجتماعی که به طور ناگهانی اغلب پنهان می‌شود ممکن است بیمار، مضطرب، دارای ترس یا ترکیبی از این سه باشد.

آیا سن گربه‌ها در پنهان شدن آن‌ها اثر دارد؟

اگر گربه شما بیشتر شروع به پنهان شدن می‌کند، مطمئن شوید که او به طور معمول غذا می‌خورد، مایعات می‌نوشد و دستشویی می‌کند. اگر آن‌ها احساس خوبی نداشته باشند، ممکن است بیشتر پنهان شوند و هر گونه درد یا ناراحتی ممکن است روی عادات غذایی و حمام آن‌ها تأثیر بگذارد. پنهان شدن بیشتر در علم پزشکی به عنوان یک علامت غیر اختصاصی در گربه‌ها در نظر گرفته می‌شود. این بدان معنی است که ممکن است گربه شما به دلیل یک مشکل پزشکی مخفی شده باشد،ولی تا زمانی‌که مشخص نشود که این پنهان شدن ناشی از یک مشکل پزشکی‌ست او کار غیرمعمولی انجام نداده‌است. دامپزشک گربه شما ممکن است بتواند با کمک معاینه فیزیکی کامل و همچنین آزمایشاتی مانند آزمایش خون و رادیوگرافی دلیل را بررسی کند.

گربه پنهان شده

اگر دامپزشک حیوان شما نتواند از نظر پزشکی مشکلی در مورد او پیدا کند، پس علاقه ناگهانی او به پنهان شدن دائمی ممکن است به یک نگرانی رفتاری واقعی تبدیل شده باشد. گربه‌ها به راحتی می‌توانند در اثر تغییرات محیطی دچار استرس شوند. چیزهایی مانند نقل مکان به یک خانه جدید، افراد جدید یا حیوانات خانگی تازه در خانه یا حتی فقط مرتب کردن و جابه‌جایی و تغییرات در مبلمان. در خانه‌ای که چندین گربه نگهداری شود، کاملاً طبیعی است که یکی به دیگری قلدری کند؛ بنابراین گربه کوچک و مظلوم ممکن است پنهان شده باشد؛ زیرا از بیرون بودن و این که در کجا ممکن است گربه قلدر او را ببیند، ترس دارد. این در واقع یک مشکل رایج در خانه‌هایی با چند گربه است و به آن پرخاشگری بین گربه‌ای می‌گویند. آن‌ها همچنین می‌توانند مانند سگ‌ها فوبیای صدا داشته باشند؛ بنابراین مواردی مانند رعد و برق و آتش بازی ممکن است گربه شما را به سادگی از ترس پنهان کند.

 

بیشتر بخوانید: چرا گربه ها عاشق جعبه هستند؟

ترس و اضطراب

اگر حیوان شما بیشتر به دلیل استرس یا ترس پنهان می‌شود، دامپزشک او ممکن است داروهای ضد اضطراب مانند آمی تریپتیلین، کلومیپرامین یا فلوکستین را توصیه کند. داروهایی مانند گاباپنتین نیز قادر هستند به کاهش استرس در طول رویدادهای استرس‌زای حاد، مانند مراجعه به دامپزشک کمک کنند.

کربه مضطرب

در هنگام رعد و برق، نمایش‌های آتش بازی یا سفر این داروها ممکن است اثر داشته باشند. با این حال، مانند بسیاری از مشکلات رفتاری، داروها راه حل دائمی نیستند. در عوض، آن‌ها به کاهش استرس در گربه شما کمک می‌کنند ولی هر دوی شما باید روی مشکل استرس گربه کار کنید. استفاده از انواع عطرهای آارم بخش به شرط آن‌که به تایید پزشک گربه‌تان رسیده باشد می‌تواند حال او را بهتر کند.نگران نباشید، این راهکار باعث سردرد نمی‎شود، اما بویی که آزاد می‌کند می‌تواند در گربه‌ها اثر آرام بخش داشته باشد. اجازه دهید گربه شما خودش به آرامی با افراد جدید در خانه شما ارتباط برقرار کند. گربه با کسی که بهتر می‌تواند به فضای زندگی و شخصی‌اش احترام بگذارد، خیلی سریع‌تر ارتباط می‌گیرد. پرخاشگری بین گربه‌ها مشکل اساسی‌تری است و مشاور حیوانات ممکن است تغییراتی را در چیدمان خانه شما پیشنهاد دهد، مانند اضافه کردن قفسه‌های گربه در مناطق پرتردد مانند راهروها و افزایش منابع مورد علاقه‌اش مانند کاسه‌های غذا، آب و جعبه‌های کارتونی که پنهان شدن در آن‌ها لذت بخش است.

چگونه فضاهای امن برای پنهان شدن گربه‌ها را فراهم کنید؟

از آنجایی که پنهان شدن در گربه‌ها یک رفتار طبیعی است، بهتر است به جای جلوگیری از مخفی شدن او، فضاهای امنی برای پنهان شدن فراهم کنید. به این ترتیب آن‌ها در فضاهای ناامن مانند ماشین لباسشویی و خشک کن یا پشت وسایل خانه مخفی نمی‌شوند و برای شما نگرانی بیش از اندازه ایجاد نمی‌کنند. بیشتر گربه‌ها دوست ندارند روی زمین بخوابند؛ بنابراین فراهم کردن فضاهای دنج، مانند تخت گربه در یک قفسه کتاب محکم یا درخت گربه که با فضای مکعبی ساخته شده، می‌تواند یک مخفی‌گاه جذاب باشد.

پنهان شدن گربه

گربه‌های مسن‌تر ممکن است آرتروز داشته باشند، حتی اگر آن را نشان ندهند؛ بنابراین گربه‌های مسن‌تر ممکن است از مخفی شدندر فضاهای گفته شده دوری کنند. این می‌تواند شامل جعبه‌های مقوایی، خانه‌های مخصوص حیوانات یا فضاهای کوچک باشد، اما می‌تواند حامل آن‌ها نیز باشد. در واقع، انتخاب حامل به عنوان  مکان پنهانی یک گربه همراه با رختخواب راحت در داخل آن، می‌تواند  بردن او را به دامپزشکی آسان‌تر کند. اگر گربه شما حامل خود را به عنوان یک مخفیگاه امن می‌بیند، هنگامی که زمان رفتن به جایی فرا می‌رسد، راحت‌تر به حامل رفته و نمی‌ترسد.

پنهان شدن یک رفتار کاملاً طبیعی برای گربه شما است. شما فقط باید زمانی نگران باشید که آن‌ها بیشتر پنهان می‌شوند یا اگر در مناطق ناامن خود را مخفی می‌کنند. برای ایده‌های بیشتر در مورد چگونگی ایجاد مکان‌های امن برای گربه خود یا برای اطلاعات بیشتر در مورد این که چه زمانی باید نگران مخفی شدن او باشید با دامپزشک و مشاور حیوانات صحبت کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است