لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بیست ایده برای پنجره هر اتاق

تاریخ انتشار : 1401/09/09نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 53

پنجره‌ها می‌توانند به‌اندازه بقیه اتاق‌ها خیره‌کننده باشند. شما فقط باید بدانید که چگونه آن‌ها را بپوشانید. ایده‌های زیادی برای بازسازی پنجره وجود دارد، ازجمله پرده‌ها، سایه‌ها و کرکره‌ها؛ و هرکدام مزایا و معایب خود را ازنظر حفظ حریم خصوصی، مسدود کردن نور و افزودن ارزش زیبایی به اتاق دارند. برخی از گزینه‌ها بیشتر برای ظاهر هستند درحالی‌که برخی دیگر اتاق را تاریک و خصوصی نگه می‌دارند. در اینجا 20 ایده بازسازی پنجره برای تمام پنجره‌های خانه شما آورده شده است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین راه برای پاک کردن پنجره بدون هیچ لکی

1. پانل‌های شفاف
پانل شفاف پرده‌ای است که از پارچه سبک و نیمه شفاف ساخته‌شده است. حریم خصوصی کمی‌دارد و مقداری نور را پخش می‌کند؛ و ازنقطه‌نظر طراحی، باعث نرم شدن پنجره می‌شود. این پنجره برای فضاهای زندگی که در آن نگران حریم خصوصی نیستید بهترین است.

2. پرده‌های فیلتر کننده نور
پرده‌های فیلتر کننده نور سنگین‌تر از پرده‌های شفاف هستند. آن‌ها مقدار خوبی از حریم خصوصی را ارائه می‌دهند، اگرچه اگر نور مستقیماً از طریق آن‌ها بتابد ممکن است مقداری دید به طرف دیگر وجود داشته باشد. آن‌ها را می‌توان از طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها تهیه کرد، بنابراین برای بسیاری از سبک‌های طراحی همه‌کاره هستند. آن‌ها برای ایجاد حریم خصوصی شبانه در فضاهای زندگی ایده آل هستند.

3. پرده‌های خاموشی
پرده‌های خاموشی بهترین قدرت مسدود کردن نور را ارائه می‌دهند. آن‌ها به‌طورکلی از یک پارچه تزئینی تشکیل‌شده‌اند که با پارچه سنگین دیگری پوشیده شده است که نور را دور نگه می‌دارد و همچنین اتاق را در برابر گرما و سرما که از پنجره وارد می‌شود عایق می‌کند. آن‌ها برای تاریک نگه‌داشتن اتاق‌خواب عالی هستند.

4. پرده ونیزی
پرده‌های ونیزی دارای نوارهای افقی هستند که می‌توان آن‌ها را از چندین ماده مختلف ازجمله فلز، چوب و وینیل ساخت. یک طناب برای بالا و پایین بردن پرده‌ها کشیده می‌شود و همچنین می‌توان لت‌ها را کج کرد. این پرده‌ها را می‌توان به‌اندازه اکثر پنجره‌ها اندازه‌گیری کرد و سطوح مختلف حریم خصوصی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، نوارهای افقی گرد و غبار را در خود جمع می‌کنند. آن‌ها برای اکثر اتاق‌ها خوب هستند، اگرچه نور اتاق‌خواب را به‌طور کامل مسدود نمی‌کنند.

5. پرده‌های عمودی
پرده‌های عمودی اغلب روی درهای کشویی و پنجره‌های بلند دیده می‌شوند. آن‌ها خیلی تزئینی نیستند، اغلب از پی‌وی‌سی ساخته می‌شوند؛ اما آن‌ها کار خود را ازنظر حفظ حریم خصوصی و مسدود کردن نور در هنگام بسته شدن به‌خوبی انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین به‌اندازه پرده‌های افقی گرد و غبار را در خود جمع نمی‌کنند.

6. کرکره
کرکره‌ها جایگزین تزئینی‌تری برای پرده‌ها هستند. آن‌ها معمولاً از چوب ساخته می‌شوند و می‌توانند رنگ‌آمیزی شوند تا با اکثر طرح‌های اتاق مطابقت داشته باشند. می‌توان آن‌ها را کج کرد تا مقداری نور به یک فضا ارائه شود. یا معمولاً می‌توان آن‌ها را برای دید بدون مانع باز کرد. آن‌ها هنگام بسته شدن نور را کاملاً مسدود نمی‌کنند، بنابراین برای فضاهای نشیمن و نه اتاق‌خواب بهترین هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند در حمام استفاده شوند.

7. سایه‌های لانه‌زنبوری
سایه‌های لانه‌زنبوری که به‌عنوان سایه‌های سلولی نیز شناخته می‌شوند، معمولاً از پارچه‌ای ساخته می‌شوند که به‌گونه‌ای تا می‌شوند که سایه‌ها از طرفین مانند لانه‌زنبوری به نظر می‌رسند. گزینه‌هایی برای فیلتر کردن مقداری نور به همراه سبک‌های کاملاً مسدودکننده نور وجود دارد. آن‌ها همچنین می‌توانند به عایق‌کاری پنجره‌ها کمک کنند. این سایه‌ها برای اکثر اتاق‌ها کار می‌کنند.

8. سایه‌های رومی
سایه‌های رومی اغلب از پارچه ساخته می‌شوند، اما در مواد دیگری مانند بامبو نیز وجود دارند. وقتی بالا می‌آیند به‌صورت چین‌دار تا می‌شوند؛ اما وقتی پایین می‌آیند سطح صافی دارند. می‌توان آن‌ها را تا حدی بالا برد تا امکان حفظ حریم خصوصی و مسدود شدن نور فراهم شود. بااین‌حال، هیچ راهی برای دیدن آن‌ها در هنگام پایین آمدن وجود ندارد، مگر اینکه از مواد خالص استفاده کنید. این سایه‌ها برای اکثر اتاق‌ها مناسب هستند.

9. پرده روی میله دوبل
پرده‌های آویزان روی یک میله دوتایی تطبیق‌پذیری زیادی را ارائه می‌دهد. یک ترکیب رایج، استفاده از مواد پرده ضخیم‌تر و تزئینی‌تر برای میله بیرونی و آویزان کردن شیارها در میله داخلی است. به‌این‌ترتیب، می‌توانید هر دو نوع پرده را برای حداکثر حفظ حریم خصوصی و مسدود شدن نور ببندید؛ اما شما همچنین می‌توانید فقط دریچه‌ها را ببندید تا نور وارد فضا شود و درعین‌حال کمی از حریم خصوصی خود را حفظ کنید. این ایده پنجره می‌تواند در فضاهای نشیمن و همچنین اتاق‌خواب استفاده شود. اگر در طول روز نیاز به انتشار کمی نور با پرده‌های شفاف دارید و می‌خواهید در شب با پرده‌های ضخیم‌تر، حریم خصوصی داشته باشید، از این نوع می‌توانید استفاده کنید، همچنین می‌تواند برای یک دفتر کار نیز مناسب باشد.

10. پرده کرکره‌ای
انتخاب پرده‌ها و کرکره‌ها گزینه‌هایی مشابه استفاده از پرده روی میله دوبل را ارائه می‌دهد. برای گزینه خاموشی می‌توانید هر دو را ببندید. یا فقط می‌توانید پرده‌ها را پایین نگه‌دارید اما برای نور و دید باز کرکره را کج کنید. افزودن پرده بر روی کرکره‌ها نیز به آرایش پرده‌ها و نرم شدن خطوط خشن آن‌ها در یک فضا کمک می‌کند. اگر پرده‌های قدیمی‌تری دارید که هنوز کاربردی هستند اما لزوماً برای شما جذاب نیستند، این گزینه عالی است. گزینه‌هایی که این ترکیب ارائه می‌دهد برای ایجاد شرایط مختلف نور و حریم خصوصی در اتاق‌خواب خوب است.

11. پرده به اضافه کرکره
مانند پرده‌های روی کرکره‌ها، پرده‌های روی کرکره‌ها باعث می‌شود که یک پنجره همه‌کاره را پوشش دهد. شما می‌توانید از پرده‌های خاموش برای تاریک کردن کامل اتاق‌خواب استفاده کنید. یا برای یک فضای نشیمن می‌توانید به‌سادگی یک پارچه پرده موردعلاقه خود را برای آرایش و نرم کردن کرکره‌ها انتخاب کنید. افزودن پرده بر روی کرکره نیز به عایق‌بندی پنجره‌ها کمک می‌کند.

12. بازسازی داخلی پنجره
بسیاری از پنجره‌ها خارج از قاب پنجره نصب می‌شوند؛ اما راه‌هایی وجود دارد ازجمله میله‌های پرده خاص، سایه‌بان‌ها و پرده‌ها که می‌توان آن‌ها را داخل قاب نصب کرد. اگر ظاهر تمیزتری را دوست دارید و نمی‌خواهید تزئینات اطراف پنجره خود را بپوشانید، این گزینه را انتخاب کنید؛ اما در برخی موارد، به‌خصوص برای سایه‌ها و پرده‌ها، این یک گزینه سفارشی بسته به‌اندازه پنجره شما خواهد بود؛ بنابراین ممکن است گران باشد.

13. سایه‌های خورشیدی
سایه‌های خورشیدی به‌طور خاص با پارچه ساخته‌شده‌اند که نور را مسدود کرده و از شما در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند. پارچه همچنین معمولاً در برابر محو شدن در برابر نور خورشید مقاوم است. گزینه‌ها از برخی توانایی مسدود کردن نور تا خاموشی کامل متغیر هستند. این سایه‌ها برای پنجره‌هایی که نور مستقیم خورشید زیادی دریافت می‌کنند ایده آل هستند.

14. سایه‌های غلتکی
سایه غلتکی یک روش بسیار ساده برای پنجره است که ارزش زیبایی‌شناختی زیادی ندارد. این سایه‌ها در مواد مختلفی ازجمله پارچه و وینیل وجود دارد. وقتی آن‌ها باز هستند، صاف است؛ و هنگامی‌که بسته می‌شوند، روی یک رول‌پلاک می‌پیچند. آن‌ها از فیلتر نور تا خاموشی متغیر هستند، بنابراین می‌توانند برای اکثر اتاق‌ها مناسب باشند.

15. پرده‌های کف تا سقف
مگر اینکه پنجره‌های کف تا سقف داشته باشید، لزوماً برای جلوگیری از نور و حفظ حریم خصوصی به فضا نیازی به پرده‌های کف تا سقف ندارید. بااین‌حال، چنین پرده‌هایی اغلب ازنقطه‌نظر طراحی استفاده می‌شوند تا کمی حالت درام به اتاق اضافه کنند. آن‌ها برای قاب‌بندی منظره‌ای زیبا از پنجره بسیار عالی هستند و برای درهای شیشه‌ای نیز ایده آل هستند. پرده‌های کف تا سقف علاوه بر تأثیرگذاری بر طراحی پارچه موردنظر شما، چشم را به سمت بالا می‌کشند و باعث بلندتر شدن سقف می‌شوند. آن‌ها برای فضاهای نشیمن و همچنین اتاق‌خواب عالی هستند.

16. پرده‌های میله‌ای جیبی
پرده‌هایی با یک جیب میله‌ای آماده آویزان شدن هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را از طریق جیب پارچه در بالا روی میله پرده خود بکشید. اگر دوست دارید پنجره‌تان نرم‌تر باشد، پرده‌های جیب میله‌ای بهترین راه هستند، زیرا پارچه روی میله را می‌پوشاند. بااین‌حال، گاهی اوقات بسته به‌اندازه جیب و قطر میله، لغزش آن‌ها از روی میله دشوار است. به‌علاوه، مهم است که جیب برای انواع پرده‌های سنگین به‌خوبی دوخته شود. در غیر این صورت ممکن است درنهایت به دلیل وزن پارچه و نیروی لیز خوردن پرده‌ها پاره شود.

17. پرده با گرومت
برخی از پانل‌های پرده دارای حفره‌هایی هستند که در قسمت بالایی آن دوخته شده‌اند. این گیره‌ها را روی یک میله پرده بکشید تا بتوانید پرده‌های خود را به‌راحتی باز و بسته کنید. گیره‌ها همچنین به پرده‌ها کمک می‌کنند تا در هنگام باز بودن به‌خوبی روی‌هم چیده شوند. بااین‌حال، مانند جیب‌های میله‌ای، اگر خوب ساخته نشده باشند، به‌خصوص با پارچه‌های سنگین، مستعد پارگی هستند. به‌علاوه، ازآنجایی‌که گرومت‌ها همیشه قابل‌مشاهده هستند، ممکن است با هر اولویت طراحی مناسب نباشند.

18. پرده با حلقه
یکی دیگر از گزینه‌ها برای چسباندن پرده به میله پرده، حلقه‌ها است. حلقه‌ها دور میله می‌لغزند و گیره‌های کوچکی دارند که روی پارچه پرده می‌چسبانید. اگر یک میله تزئینی دارید که نمی‌خواهید پارچه پرده آن را بپوشاند، این گزینه ایده آل است. بااین‌حال، گاهی اوقات گیره‌ها برای نگه‌داشتن پارچه‌های سنگین به‌اندازه کافی قوی نیستند.

19. نیم‌پرده
لنگه پارچه کوتاهی است که درست در بالای پنجره آویزان می‌شود. این برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود، زیرا برای حفظ حریم خصوصی یا مسدود کردن نور کار زیادی انجام نمی‌دهد. والانس‌ها اغلب برای تزئین پنجره‌های آشپزخانه استفاده می‌شود که در آن حریم خصوصی در شب مشکلی نیست. همچنین می‌توان از آن‌ها در بالای پانل‌های پرده برای ظاهری رسمی استفاده کرد.

20. پرده ردیفی
این معمولاً یک پرده پارچه‌ای است که قسمت پایین پنجره را می‌پوشاند. بیشتر برای دکوراسیون است، اما بسته به ارتفاع پنجره، حریم خصوصی را نیز ارائه می‌دهد. بعلاوه، این ایده بازسازی پنجره را می‌توان همراه با یک دریچه برای حفظ حریم خصوصی بیشتر و مسدود کردن نور استفاده کرد.

برای خرید بهترین و با کیفیت ترین محصولات دکوراسیون داخلی میتوانید همین الان به فروشگاه دکوراسیون داخلی دولانه مراجعه نمایید


بهترین و نزدیکترین متخصص خدمات خانه و ساختمان را در بیزاپ پیدا کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است