لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش رفع خط و خش کفپوش بامبو در خانه

تاریخ انتشار : 1401/01/29نویسنده: ثمین یزدانی زمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 881

 در حالی که کفپوش بامبو به گونه‌ای طراحی شده است که بادوام باشد، اما در برابر خراش‌های سطحی یا خراش‌هایی که عمیق باشند کاملاً مقاوم نیست. میزان مقاومت و ضد خش بودن کفپوش بامبو بسیار شبیه به کفپوش چوب‌های جنگلی است و همان محصولاتی که برای خراش و خوردگی‌های کفپوش چوبی استفاده می‌شود برای کفپوش بامبو نیز کار ساز است. مشکلات بزرگ‌تر کفپوش بامبو ممکن است نیاز به بتونه و یا حتی تعویض تخته داشته باشد.

رفع خراش‌های ریز روشن یا سفید از کفپوش بامبو

سطحی‌ترین نوع خراش روی هر دو کفپوش بامبو و چوب جنگلی یکی از ساده ترین نوع خراش‌ها برای تعمیر کردن است. یک خراش سفید که به قدری سطحی است که به سختی متوجه آن ‌می‌شوید، نشان دهنده‌ی آن است که آسیب جدی‌ای به صیقل محافظ کفپوش وارد نشده است.

  1. این نوع خراش‌ها را با یک پارچه سفید مرطوب و یک قطره از تمیز کننده همیشگی کفپوش بامبو یا چوب جنگلی ترمیم کنید.
  2. پارچه را بشویید، آن را بچلانید تا آب اضافی‌ آن خارج شود و دوباره روی خراش بکشید تا باقی‌مانده مواد شوینده کفپوش پاک شود.
  3. آن قسمت را با پارچه سفید دیگری خشک کنید.
  4. در نهایت، بر روی آن قسمت ترمیم شده را یک پارچه سفید نرم یا یک پد پولیش کف بکشید. خراش باید از بین رفته باشد.

کف پوش بامبو

رفع  خراش‌هایی که به قسمت جلا خورده آسیب زده‌اند

یک واکس یا بتونه حرارتی چوب که برای تعمیر خراش‌های وسایل چوبی طراحی شده است، روی کفپوش‌های بامبو نیز به خوبی جواب می‌دهد. این بتونه‌ها در ده‌ها رنگ رایج چوب موجود هستند. طیف رنگی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین رنگ را به کفپوش بامبو شما داشته باشد و اگر یک تخته اضافی از کفپوش از زمان نصب باقی مانده است، آن را هنگام خرید بتونه در فروشگاه‌های کفپوش سازی با خود ببرید. اگر نمی‌توانید رنگ دقیق را پیدا کنید، رنگی کمی تیره‌تر از کفپوش انتخاب کنید؛ زیرا بهتر از بتونه‌ای که خیلی روشن است، قسمت ترمیم شده را پنهان می‌کند.

  1. محل آسیب دیده را با کمی آب و پاک کننده همیشگی کفپوش چوبی و یک پارچه سفید مرطوب تمیز کنید.
  2. پارچه را بشویید. آن را بچلانید تا آب اضافی‌ آن خارج شود و دوباره روی کفپوش بکشید تا باقی‌مانده مواد شوینده کفپوش پاک شود.
  3. محل را با یک پارچه سفید بدون پرز خشک کنید. قبل از استفاده از بتونه مطمئن شوید که محل مورد نظر کاملاً خشک شده است.
  4. بتونه حرارتی را روی خراش بمالید، و همانطور که بر روی خراش حرکت می‌کنید، با زاویه‌ای ثابت روی آن کار کنید. این به مواد واکس یا بتونه کمک می‌کند تا خراش را پر کنند.
  5. لبه یک کارت ویزیت نازک، پلاستیکی یا مقوایی را روی قسمت پر شده بمالید تا بتونه اضافی برداشته شود.
  6. قسمت رویی کارت را بر سطح قسمت پر شده بکشید تا ترمیم تراز شود.
  7. به آرامی کفپوش و اطراف محل تعمیر شده را با یک پارچه سفید بدون پرز جلا دهید. با این کار بیشتر بتونه‌های باقی‌مانده باید پاک شوند.
  8. تکه‌های باقی‌مانده کوچک واکس و بتونه را از روی کفپوش برداشته، دور بیندازید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش زدن پلی اورتان یا روغن جلا روی کف در 9 مرحله

 

تخته کف پوش

رفع سوراخ، خراشیدگی و تو رفتگی‌های بزرگتر از کفپوش بامبو

در مواردی که بیشتر تخته سالم است به جز یک قسمت که سوراخ یا تو رفتگی دارد، می‌توان آسیب وارد شده را با بتونه چوب پر کرد. بتونه‌ای بر پایه آب که سریع خشک می‌شود را انتخاب کنید که بعد از خشک شدن آب نرفته و کوچک نمی‌شود؛ زیرا برخی از بتونه ها آب رفته، ترک می‌خورند و به مرور زمان از سوراخ خارج می‌شوند. یک بتونه با بتونه‌ی یک مارک دیگر بسیار متفاوت است، بنابراین دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید. بسیاری پیشنهاد می‌کنند که سوراخ‌های عمیق را لایه لایه پر کنید و زمان خشک شدن زیادی را بین هر لایه داشته باشید. به دنبال محصولی باشید که رنگی شبیه به رنگ کفپوش بامبوی شما داشته باشد یا بتونه‌ای باشد که بتوان آن را رنگ کرد.

  1. با استفاده از یک پارچه بدون پرز، گرد و غبار و خرده‌های کفپوش را از روی قمست آسیب دیده جمع کنید.
  2. اگر پارچه گیر کرد یا احساس کردید که در اطراف سوراخ قسمتی زبر است، آن‌ها را با کاغذ سنباده ریز سنباده بزنید و در جهت رگه‌ها این کار را کنید. گرد و غبار را با یک پارچه مرطوب، یا جاروبرقی تمیز کنید.
  3. بتونه را طبق دستورالعمل روی برچسب مخلوط کنید و سپس آن را با یک کاردک بتونه‌ی پلاستیکی در لایه‌های نازک یا طبق سفارش کارخانه، روی سوراخ بگذارید. بتونه اضافی را با کاردک بردارید.
  4. اجازه دهید بتونه با توجه به مقدار زمان پیشنهادی درج شده روی برچسب محصول، خشک شود. برخی از بتونه‌ها ممکن است با سشوار تنظیم شده روی حرارت کم یا متوسط، سریع خشک شوند.
  5. در صورت نیاز، لایه‌های بیشتری از بتونه بزنید، و بین هر لایه زمان زیادی را اجازه دهید تا بتونه خشک شود. هنگامی که سوراخ پر و بتونه خشک شد، به آرامی آن قسمت را با کاغذ سنباده ریز در جهت رگ‌های کفپوش بامبو سنباده بزنید. فقط مواد بتونه را سمباده بزنید و تمام تلاش خود را بکنید تا خود کفپوش خراشیده نشود.

رفع آسیب شدید بر روی تخته کفپوش بامبو

اگر یک جسم بسیار سنگین یا نوک تیز بر روی کفپوش بامبو شما بیفتد، ممکن است برخی از تخته‌ها به نحوی غیر قابل تعمیر، آسیب ببینند. در این صورت برخی از تخته‌ها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. در ایده‌آل‌ترین حالت، تعدادی تخته از هنگام نصب باقی مانده است یا حداقل در فاکتور یا توضیحات تخته‌ها رنگ و مدل دقیق تخته نوشته شده است. همیشه چند تخته بیشتر از مقدار لازم بخرید.

  1. اگر تخته‌های کفپوش در یکدیگر چفت شده‌اند، تخته‌ها را باید به راحتی بتوانید با برش دادن و برداشتن تخته قدیمی جایگزین کنید. اگر در بعضی جاها تخته‌ها میخ شده‌اند، باز هم می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. اگر آن‌ها به زمین چسبانده شده‌اند، از یک متخصص کفپوش بخواهید تا کار را برایتان انجام دهد، زیرا برداشتن تمام تخته‌های قدیمی فوق العاده دشوار خواهد بود.
  2. از ضخامت تخته‌ی جایگزین استفاده کرده تا عمق اره برقی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که کف زیرین را برش ندهید. دو برش بر روی وسط تخته آسیب دیده ایجاد کنید و قسمت برش خورده را حدود دو سانتی‌متر جدا کنید.
  3. از یک مغار و چکش چوبی برای جدا کردن بخش میانی تخته آسیب دیده استفاده کرده و سپس تخته را در هر گوشه شل کنید.
  4. تخته‌های آسیب دیده را جدا کنید. اگر برداشتن آن‌ها دشوار است، از مغار یا یک دیلم برای بیرون آوردن آن‌ها استفاده کنید. مراقب باشید که به تخته‌های کناری آسیب وارد نشود.
  5. قسمت خالی را تمیز کنید یا جاروبرقی بکشید تا مطمئن شوید که هیچ تکه‌‌ی ریزی در آن قسمت که برای تخته جدید خالی شده است، باقی نمانده است.
  6. تخته جایگزین را در کنار قسمت خالی قرار دهید تا شیارهای کنار تخته با زبانه تخته سالم نزدیک به قسمت خالی در یک راستا قرار بگیرند. اگر تخته جدید باید برش داده شود تا اندازه شود، مانند قمست‌هایی در نزدیک دیوارها، آن را اندازه بگیرید و برای برش علامت گذاری کنید.
  7. با استفاده از اره مدور، اره مویی یا اره دستی، تخته را به اندازه مورد نیاز برش دهید. قسمت پایینی شیار را از تخته جایگزین جدا کنید. برای برخی از کفپوش‌ها، یک تیزبر برای انجام این کار کافی است، اما برای بقیه، اره مویی بهترین کارایی را دارد.
  8. تست کنید که تخته در جای خود قرار می‌گیرد. در صورت نیاز اصلاحات را انجام دهید تا تخته اندازه شود.
  9. تخته جدید را، که حالا اندازه قسمت خالی شده است، بردارید و یک چسب کفپوش بامبو به پشت آن بزنید. سپس تخته را در جای خود فشار دهید. اگر ترجیح می‌دهید تخته را به طور دائم به کف زیرین نچسبانید، به لبه‌ی زبانه نزدیکترین تخته کناری چسب بزنید.
  10. تخته جدید را تا زمانی که چسب آن خشک شود، با استفاده از وزنه یا نوار چسب قوی در جای خود محکم کنید.

جلوگیری از آسیب‌ در آینده

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد خراش روی کفپوش بامبو، تمیز کردن منظم است، از جمله جارو کردن چندین بار در هفته. هنگامی که وارد خانه می‌شوید کفش‌ها را در بیاورید و آن‌ها را روی پادری نزدیک در قرار دهید. حداقل، همه اعضای خانه و مهمانان را تشویق کنید تا قبل از ورود به داخل خانه، پاهای خود را روی پادری کشیده و تمیز کنند. هر زمان که متوجه سنگ‌ها یا زباله‌های کوچک شدید آن‌ها را بردارید.

از زیرپایه‌ای نمدی در زیر مبلمانی استفاده کنید که ممکن است در حین استفاده سر خورده یا جابجا شوند. برای صندلی هایی که امکان کشیده شدن آن‌ها بر روی زمین زیاد است، مانند صندلی میز ناهارخوری، زیرپایه‌ای نمدی را به هر پایه صندلی بچسبانید. پایه‌های صندلی معمولا باعث خراش‌های جزئی بر روی کفپوش می‌شوند.


بهترین تعمیرات کفپوش تهران  را در بیزاپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است