لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین راه شستشوی محافظ تشک که نمی دانید!

تاریخ انتشار : 1401/03/10نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 681

نگاهی کلی بر روی پروژه

مدت زمان کار: 10 تا 30 دقیقه

زمان کلی: 1 تا 4 ساعت

سطح مهارت: مبتدی

تشک جزو آن دسته خریدهای گرانی است که امیدواریم 7 تا 10 سال دوام بیاورد. استفاده از یک محافظ تشک نه تنها از تشک شما محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید. بسته به نوع محافظ تشکی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند لکه‌ها را دفع یا مانع ایجاد آن‌ها شود، کنه‌های گرد و غبار و ساس‌ها را دفع کند یا لایه‌ای از راحتی را اضافه کند. مهم نیست که چه نوع محافظی را انتخاب می‌کنید، در هر صورت باید محافظ تشک خود را بشویید.

سه مدل اصلی محافظ تشک وجود دارد. هر مدل به صورت پر شده از الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی یا پلی اورتان ضد آب موجود می‌باشند.

محفظه زیپ‌دار: این محافظ تمام تشک را از بالا به پایین می‌پوشاند. این بهترین محافظ برای جلوگیری از هجوم ساس و کنه‌های گرد و غبار در تشک است.

محافظ کشدار: شبیه به ملحفه کشدار طراحی شده است، محافظ روی تشک را کامل گرفته و به طور کامل تا زیر تشک رفته و گیر می‌کند.

محفاظ تشک بندی: محافظ تشک با بندهایی در هر گوشه محکم روی تشک قرار می‌گیرد.

هر مدلی از محافظ تشک را می‌توان در خانه شست. با این حال، نحوه صحیح شستن محافظ تشک بستگی به نوع مواد استفاده شده برای ساخت آن دارد.

چند بار یک محافظ تشک را بشوییم

از آن‌جایی که محافظ تشک توسط ملحفه زیرین پوشانده شده است، تنها یک بار در ماه باید شسته شود. افرادی که مبتلا به آلرژی هستند شستن محافظ تشک را هر دو هفته یکبار پیشنهاد می‌کنند و اگر فردی به سرماخوردگی یا بیماری ویروسی مبتلا است، محافظ تشک را بیشتر بشویید. با این حال، اگر چیزی بر روی تخت ریخت یا قبل از خواب اتفاقی همراه با خون یا ادرار رخ داد، محافظ تشک باید فوراً شسته شود.

وسایلی که نیاز دارید:

تجهیزات /ابزار:

ماشین لباسشویی یا وان حمام

خشک کن، بند رخت یا طناب رخت شویی

توپ‌های خشک کن پشمی

برس شستشو با موهای نرم

مواد:

مواد شوینده معمولی

لکه بر آنزیمی

شوینده

مواد شوینده همیشگی

دمای آب

گرم یا سرد

نوع شستشو در ماشین لباسشویی

معمولی یا شستشوی تکه‌های بزرگ

نوع خشک کردن

معمولی یا کم

محافظ‌های تشک پلی اورتان در هوای آزاد خشک شوند

اتو

نیازی به اتو ندارد

01 ملافه را جدا کرده و برچسب آن را بخوانید

برای دسترسی به محافظ تشک، تمام ملافه‌ها و تشک را از تخت جدا کنید. سپس محافظ‌ها را از تشک خارج کنید. هر محافظ تشک دارای یک برچسب مراقبت است که شما را در انتخاب دمای مناسب شستشو و خشک کردن راهنمایی می‌کند.

ایده خوبی است که برای هر تخت دو محافظ تشک داشته باشید تا اگر زمان لازم برای شستن و خشک کردن محافظ قبلی را نداشتید، یک محافظ تمیز در دسترس داشته باشید. داشتن محافظ اضافی مخصوصاً برای گهواره، تخت کودکان کوچک یا بزرگسالانی که در بستر هستند مفید است.

02 لکه‌ها را بررسی و تمیز کنید

اگر لکه‌های خون، غذا یا نوشیدنی قابل مشاهده است، آن‌ها را با یک لکه‌بر آنزیم‌دار یا مقداری مایع شوینده خوب تمیز کنید. لکه‌بر را با یک برس شستشوی نرم روی محافظ تشک بکشید. قبل از اینکه محافظ را بشویید، اجازه دهید لکه‌بر حداقل 10 دقیقه روی لکه بماند تا بافت مولکول‌ها را بشکند.

بیشتر بخوانید:  از شر قارچ و کپک تشک خلاص شوید!

03 مواد شوینده را انتخاب کرده و اضافه کنید

مواد شوینده همیشگی شما برای شستن هر نوع پارچه محافظ تشک به جز محافظ‌های پر شده بسیار مناسب است. برای محافظ‌های پر شده، باید از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خاک و بو را از بین ببرند و در عین حال از ویژگی‌های دفع رطوبت پرها محافظت کنند. اگر چنین ماده شست‌وشو در دسترس ندارید، از شوینده‌ای ملایمی که کف کمی دارد، استفاده کنید. شوینده‌های قوی‌تر می‌توانند روغن طبیعی پرها را از بین ببرند.

از سفید کننده کلر استفاده نکرده یا محافظ تشک ضدآب را خشکشویی نکنید. مواد شیمیایی می‌تواند به کیفیت ضد آب محافظ آسیب برساند.

04 دمای آب و چرخه شستشو ماشین را انتخاب کنید

آب گرم یا سرد بهترین انتخاب برای شستشوی محافظ‌های تشک است. از سیستم شستشوی معمولی یا شستشوی تکه‌های بزرگ استفاده کنید. شستشوی تکه‌های بزرگ سرعت چرخش نهایی پایین‌تری دارد تا به حفظ تعادل ماشین لباسشویی کمک کند. برای جلوگیری از آسیب به محافظ تشک باید آن را به تنهایی بشویید.

05 ‌یک روش خشک کردن را انتخاب کنید

اکثر محافظ‌های تشک را می‌توان روی بند رخت، طناب رخت‌شویی یا در خشک کن با چرخه معمولی و زمان بندی شده خشک کرد. یک استثناء محافظ‌های تشک پلی اورتان یا ضد آب است. باید در هوای آزاد یا با حرارت بسیار کم خشک شوند. محافظ‌های تشک پر شده باید با حرارت کم و توپ‌های خشک‌کن پشمی که در خشک‌کن گذاشته شده است خشک شوند تا از جمع شدن پرها جلوگیری شود.

همیشه مطمئن شوید که محافظ تشک قبل از پهن کردن مجدد روی تشک کاملاً خشک شده است. رطوبت مجود در آن‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند رشد کپک روی تشک شود.

تعمیر محافظ تشک

پارگی‌های کوچک و بندهای کشی شل را می‌توان با دست یا با چرخ خیاطی تعمیر کرد. پوشش‌های محافظ ضد آب در صورت پاره شدن باید عوض شوند. معمولاً تعویض محافظ زیپ‌داری که زیپش شکسته است مقرون به صرفه‌تر از تعویض خود زیپ است.

نگهداری

محافظ‌های تشک برای نگهداری در کمد باید مانند یک ملحفه تا شده یا حتی رول شوند. قبل از جمع کردن  مطمئن شوید که محافظ تشک کاملاً خشک شده باشد.

 


بهترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است