لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه کوکی‌ نارگیلی شکلاتی برای رژیمی‌ ها!

تاریخ انتشار : 1400/09/10نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 416

این کوکی‌ انتخابی عالی برای اضافه شدن به برنامه دسر همه افراد است. نارگیل و دانه‌های کاکائو، این کوکی‌ها را ترد و جویدنی کرده و بافت خاصی به آن می‌دهد. این کوکی‌ها دارای ریز مغذی‌های زیادی از جمله منیزیم هستند که یک روش طبیعی خارق‌العاده برای مبارزه با ولع مصرف شکلات است. تکه‌های کاکائو از دانه‌های میوه درخت کاکائو تهیه می‌شوند که معمولاً بو داده شده و از پوسته خود خارج شدند. ممکن است شیرین و نرم به نظر برسند اما کاملاً تلخ و سخت هستند. آنها مملو از منیزیم هستند که باعث می‌شود مواد غذایی عالی برای رژیم غذایی کتوژنیک باشند؛ اما چیزی که به آنها برتری می‌بخشد، فلاونوئیدها یا مواد شیمیایی گیاهی آنها است. این ماده غذایی فوق‌العاده همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است، حتی بیشتر از زغال اخته و چای! مواد شیمیایی گیاهی آن به سلامت قلب کمک کرده و باعث تقویت سیستم دفاعی می‌شود. اضافه کردن عصاره وانیل به گلیز اختیاری است. من ترجیح می‌دهم برای بیشتر کردن طعم نارگیل، آن را به مواد لازم اضافه نکنم. اگر شما می‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌توانید با اضافه کردن هر عصاره‌ای به مواد کوکی ته مزه کم و خوشمزه‌ای را به آن اضافه کنید، برای ایجاد تغییری عالی در طعم می‌توانید، مقداری عصاره بادام یا موز بیشتر به آن اضافه کنید.

توجه: اطلاعات غذایی که در انتها آمده است شامل گلیز نمی‌شود. اضافه کردن گلیز به کوکی‌ها حدود 12 کالری و 1.2 گرم چربی به درشت دانه‌ها اضافه می‌کند.

مواد لازم برای تهیه کوکی کم کربوهیدرات نارگیل و کاکائو

  • 1 فنجان  آرد بادام
  • نصف فنجان دانه کاکائو
  • نصف فنجان تکه‌های نازک شده نارگیل، شیرین نشده
  • یک سوم فنجان اریتریتول
  • نصف فنجان کره بادام
  • یک چهارم فنجان کره ذوب شده
  • 2 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 25 قطره استویا مایع
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • گلیز (اختیاری)
  • یک چهارم فنجان خامه سنگین زده شده
  • یک هشتم قاشق چایخوری صمغِ گوار
  • 10 قطره استویا مایع
  • اختیاری: نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل

 کوکی نارگیل و کاکائو کتوژنیک

طرز تهیه کوکی کم کربوهیدرات نارگیل و کاکائو

1. فر را از قبل در دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید. مواد خشک را با هم مخلوط کنید: دانه کاکائو، آرد بادام، تکه‌های نارگیل نازک شده (شیرین نشده)، اریتریتول و نمک.

2. کره را در مایکروویو ذوب کنید، سپس همه مواد مرطوب را با هم مخلوط کنید: کره، کره بادام، تخم مرغ و استویا مایع. در صورت تمایل می‌توانید در این مرحله مقداری عصاره وانیل اضافه کنید.

3. مواد خشک را به آرامی درون مواد مرطوب ریخته و کاملاً با هم مخلوط کنید.

4. با قاشق مواد کوکی را روی یک کاغذ پوستی پخش کنید، کوکی‌ها باید فاصله‌ای یکسان با یکدیگر داشته باشند. در کل باید حدود 16 کوکی تهیه کنید.

5. خمیر کوکی را با انگشتان (یا پشت قاشق) صاف کنید. کوکی‌ها را بیش از حد فشار ندهید، ضخامت آنها باید تقریباً 3 سانتی‌متر باشد.

6. اجازه دهید کوکی‌ها به مدت 20-25 دقیقه یا تا زمان قهوه‌ای - طلایی شدن لبه‌ها پخته شوند. آن را از فر خارج کنید و برای خنک شدن بیرون بگذارید.

7. به دلخواه، با ترکیب خامه سنگین، شیرین کننده و عصاره وانیل گلیز کنید. از مخلوط کن کوچک (یا گوشت کوب برقی) برای مخلوط کردن این مواد با هم استفاده کنید. در حالی برای غلیظ شدن مواد را مخلوط می‌کنید، صمغ گوار را نیز کم کم اضافه کنید.

8. گلیز را روی کوکی‌ها بریزید. این مخلوط باید نسبتاً غلیظ باشد اما بهتر است آن را در یخچال قرار دهید تا بیشتر حالت جامد به خود بگیرد.

9. سرو کرده و نوش جان کنید!

بیشتر بخوانید:  کوکی‌های شکلاتی مغذی فوق‌العاده آسان


این دستور پخت در مجموع 16 کوکی‌ کم کربوهیدرات با تکه‌های نارگیل به شما می‌دهد. بدون گلیز، هر کوکی حاوی 192.38 کالری، 17.44 گرم چربی، 2.17 گرم کربوهیدرات خالص و 4.67 گرم پروتئین است.


بهترین آموزشگاه آشپزی نزدیک خودت رو در بیزاَپ پیدا کن.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است