لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دسر شکلات لقمه‌ ای رژیمی با مغز موس

تاریخ انتشار : 1400/08/15نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 349

جدیدترین شکلات خوشمزه و سازگار با کتو اینجاست! این شکلات درون خود موسی لذیذ و غنی دارد. من این شکلات را از نظر طعم با بهترین انواع خود مقایسه می‌کنم، تنها تفاوت این شکلات سازگار بودن آن با رژیم غذایی کتوژنیک است. در ترکیب موس کمی ته مزه لیمو و نارگیل وجود دارد که کمی طعم تازگی و شادابی به این شکلات غنی می‌دهد اما اگر بخواهید می‌توانید از آنها در درست کردن موس استفاده نکنید.

اگر علاقه شما به شیرینی‌جات زیاد است، این شکلات انتخابی عالی برای شماست. می‌توان آن را به مدت طولانی در فریز نگه داشت، من دوست دارم هر موقع هوس شیرینی می‌کنم، تکه‌ای از آن را برای خودم جدا کنم. هنگامی که هوس شیرینی داشته باشم، هیچ‌چیز دیگری مانند این شکلات نمی‌تواند من را راضی کند. طعم آن مانند شکلات‌های پرشکر و پرکربوهیدرات است، اما مطمئن باشید که این شکلات کاملاً با رژیم کتو سازگار است.

چند نکته برای آماده سازی شکلات با مغزی موس

  • تنها فراموش نکنید که باید حدود یک ساعت و نیم به آنها استراحت دهید تا موس وسط آن نرم شود. گاهی حتی احتیاجی به این زمان طولانی هم نیست. روش مورد علاقه من انتقال مستقیم آنها به فریز است، زیرا ماندگاری بیشتری خواهند داشت.
  • این دسر منحصر به فرد در قالب یخ درست می‌شود که همچنین راهی عالی برای کنترل کردن وعده‌های غذایی است. من توصیه می‌کنم از یک قالب یخ سیلیکونی استفاده کنید، زیرا جدا کردن آنها بعد از یخ زدن راحت‌تر است. شما فقط به ظرفی نیاز دارید که مانند هر قالب یخ دیگری یا حتی قالب مینی مافین کوچک باشد.
  • هنگامی که سعی می‌کنید شکلات‌ها را از قالب یخ بیرون بیاورید، رویه شکلات از اطراف آن جدا نمی‌شود. حتماً شکلات اطراف قالب را آنقدر زیاد کنید تا ضخامت آن حداقل به 2-3 میلی‌متر برسد. بعد از ایجاد کردن اولین لایه، اگر لازم است لایه دوم را نیز به آن اضافه کنید. اگر شکلات کمی خنک شده باشد، باید تا زمان قرار داشتن در فریز در کناره‌های قالب بماند.
  • اگر با روش اول مشکل دارید، من این روش را هم امتحان کردم که شکلات را در قالب یخ ریخته و مقداری کمی از ترکیب موس را با قاشق درون شکلات مایع بریزم. این کار شکلات را در کناره‌ها از هم باز می‌کند. سپس در یک مرحله دیگر روی شکلات را پوشانده و در فریزر قرار دهید. این روش بسیار راحت است.
  • من چند شکلات تلخ بدون قند (شیرین کننده استویا) مختلف را امتحان کردم و هر دوی آنها در این دستور پخت خوب جواب می‌دهند. من در هر دو نوع این روش‌ها شکلات را به صورت‌های مختلفی از جمله تکه‌ای یا مایع استفاده کردم اما در شکل آنها تغییری ایجاد نشد (مگر اینکه شکلات تلخ معمولی باشد که کربوهیدرات دارد.)

در صورت نیاز به افزایش مصرف چربی در روز، از بمب‌های چربی استفاده کنید که فقط حاوی 1.02 کربوهیدرات خالص در هر وعده هستند. 


شکلات لقمه‌ای با مغزی موس

مواد لازم برای تهیه شکلات لقمه‌ای کتوژنیک

  • 300 گرم شکلات تلخ سازگار با کتو
  • 300 گرم روغن نارگیل
  • نصف فنجان خامه سنگین زده شده
  • 1 قاشق غذاخوری نارگیل، خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو

طرز تهیه  شکلات لقمه‌ای کتوژنیک با مغز موس

1. قالبی که می‌خواهید استفاده کنید را در فریزر قرار دهید. در یک ظرف مناسب مایکروویو، شکلات تلخ و روغن نارگیل را مخلوط کنید. در حین مخلوط کردن، در فاصله‌های 10 ثانیه‌ای مخلوط را مایکروویو بگذارید تا شکلات ذوب شود. مراقب باشید، نسوزد.

2. در یک کاسه جداگانه خامه را هم بزنید تا کمی سفت شود.

3. نارگیل و پوست لیمو خرد شده را اضافه کرده و داخل کرم بریزید.

4. حداقل دو سوم شکلات ذوب شده را برای قالب‌ها نگه دارید. به آرامی یک سوم شکلات ذوب شده را تا زمان به دست آمدن یک موس شکلاتی خوب به خامه اضافه کنید. موس را جهت خنک شدن در یخچال بگذارید.

5. سینی یخ را مستقیماً از فریزر برداشته و شکلات را در قالب بریزید. باید سینی را به اطراف حرکت دهید تا از هر طرف پوششی کافی به ضخامت 2-3 میلی متر به دست بیاید. خیلی مهم است که برای به دست آمدن لایه ضخیم مناسب در کناره‌های هر قالب شکلات خیلی داغ نباشد. قالب خود را حدود 15 دقیقه در فریزر قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. اگر لایه شکلات خیلی نازک است، این کار را تکرار کنید. البته مطمئن شوید که مقداری شکلات برای ته آن باقی می‌ماند.

6. اکنون ترکیب موس خنک شده خود را برداشته و هر قالب یخ را به میزان لازم با آن پر کنید. مطمئن شوید که جایی برای لایه آخر شکلات در نظر گرفتید.

7. روی هر قالب را با شکلات ذوب شده باقیمانده بپوشانید و 15 دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید تا سفت شود. در صورت تمایل می‌توانید کمی لیموترش به آن اضافه کنید.

8. پس از سرد شدن، قالب را بیرون آورده و به زیر سینی یخ ضربه بزنید. شکلات شما باید بیرون بیفتند. (اینجاست که ممکن است قالب سیلیکونی بهتر عمل کند). اگر بیرون نیامدند، سینی را کمی آرام بپیچانید، اینکار به شل شدن آنها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید  به آرامی کنار سینی را روی میز بکوبید.

9. این شکلات‌ها را در یخچال و یا فریزر نگهداری کنید و از آنها لذت ببرید! من دوست دارم همه مخلوط اضافی موس را در یک قالب یخ دیگر منجمد کنم و برای دسر نیز آنها را نیمه منجمد بخورم.


این دستور پخت در مجموع 12 وعده شکلات لقمه‌ای با مغز موس به شما می‌دهد. هر وعده آن 174.67 کالری، 13.75 گرم چربی، 1.02 گرم کربوهیدرات خالص و 1.98 گرم پروتئین دارد.


شکلات لقمه‌ای با مغزی موس

بیشتر بخوانیدطرز تهیه دسر شکلات و نارگیل کتوژنیک
 


برای پیدا کردن بهترین شیرینی فروشی اطراف خودت، کافیه به بیزاَپ سر بزنی!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است