لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

استفاده طولانی مدت از هدفون چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/09نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 193

پزشکان یک قانون 60-60 برای استفاده ایمن از هدفون دارند، به این معنی که 60 درصد صدا برای هر 60 دقیقه گوش دادن بی‌ضرر است. وقتی این قانون را زیر پا بگذاریم، ممکن است احساس سرگیجه، حالت تهوع و حتی ممکن است دچار اختلالات خواب شویم. این‌ها تنها تعدادی از اثراتی هستند که هدفون‌ها ممکن است در صورت استفاده طولانی و زیاد از آن‌ها بر بدن ما داشته باشند. اینجا در بیزاپ، ما معتقدیم که هر وسیله‌ای که عاقلانه استفاده نشود می‌تواند به یک سلاح تبدیل شود. ما تصمیم گرفتیم به دنبال نظر یک متخصص بگردیم که در صورت استفاده بیش‌ازحد از هدفون چه اتفاقی ممکن است برایمان بیفتد و این چیزی است که متوجه شدیم.

مطلب پیشنهادی: روش اشتباه تمیز کردن گوش
ممکن است دچار سردرد فشاری شوید
افرادی که برای مدت طولانی از هدفون استفاده می‌کنند، سر خود را در معرض فشاری قرار می‌دهند که در حالت طبیعی وجود ندارد. درنتیجه پوست سر و گوش داخلی ما فشرده می‌شود و ممکن است دچار سردرد شویم. اگر شما مستعد ابتلا به میگرن هستید، استفاده از هدفون نیز ممکن است باعث بدتر شدن میگرن شود.
ممکن است دچار اختلال شنوایی شوید
طبق علم، بیشتر افراد 30 ساله باید بتوانند صدای 17 کیلوهرتز را بشنوند، به این معنی که می‌توانند پشه‌ای را که نزدیک می‌شود بشنوند؛ اما حقیقت این است که بیشتر جوانان در سن خود نمی‌توانند در این سطح بشنوند. علاوه بر این، همه ما در بدو تولد 15000 سلول شنوایی داریم، اما زمانی که یکی از آن‌ها را از دست بدهیم، قابل‌ترمیم نیست. دانشمندان این مشکل از دست دادن سلول را به استفاده مکرر از هدفون گره می‌زنند.
ممکن است انسداد موم در گوش خود داشته باشید

ممکن است انسداد موم در گوش خود داشته باشید


تجمع موم گوش به این دلیل اتفاق می‌افتد که هدفون‌ها مانع از خروج طبیعی موم از کانال‌های گوش می‌شوند. به‌نوبه خود، گوش‌های شما ممکن است مسدود شوند که می‌تواند منجر به عفونت گوش شود. علاوه بر این، هدفون‌ها مانند سواپ‌های پنبه‌ای عمل می‌کنند و می‌توانند موم را به عمق کانال گوش فشار دهند که ممکن است منجر به گوش‌درد و سرگیجه شود.
ممکن است دچار یک بیماری خاص به نام سرگیجه شوید
سرگیجه یک احساس چرخش از دست دادن تعادل است، یک توهم حرکتی که وجود ندارد. اغلب با حالت تهوع و سرگیجه همراه است. زمانی اتفاق می‌افتد که گوش‌های ما توسط هدفون‌های ایزوله کننده صدا مسدود می‌شوند. عامل اضافی که ممکن است باعث احساس چرخش شود، گوش دادن به موسیقی با بالاترین صدا است. درحالی‌که این اجسام کوچک را در گوش خود قرار می‌دهیم، عصب گوش داخلی را تحریک کرده و فشار غیرطبیعی در داخل آن ایجاد می‌کنیم.
ممکن است شروع به شنیدن صداهایی کنید که وجود ندارند، حتی در سکوت کامل
اگر در استفاده از گوشی زیاده‌روی کنید، ممکن است احساس آزاردهنده وزوز گوش داشته باشید. حتی زمانی که در سکوت کامل هستید و در حال استراحت هستید، ممکن است شروع به شنیدن صدای زنگ، کلیک، وزوز، خش‌خش یا غرش در گوش خود کنید. دانشمندان ادعا می‌کنند که این احساس هیچ درمانی ندارد، اما به‌راحتی می‌توان با کاهش زمان هدفون و کاهش صدای گوش‌گیر از آن جلوگیری کرد.
ممکن است دچار مشکلات پوستی و آکنه شوید
به گفته متخصصان پزشکی، کسانی که اغلب از هدفون‌های بزرگ و روی گوش استفاده می‌کنند، به‌خصوص زمانی که ورزش می‌کنند و عرق می‌کنند، به هزاران باکتری ناخوشایند اجازه تکثیر می‌دهند. این ممکن است منجر به آکنه و عفونت‌های پوستی شود. علاوه بر این، اگر از گوش‌گیر استفاده می‌کنید، ممکن است روغن بیش‌ازحد از داخل گوش شما شروع به جمع شدن کند و محلی مناسب برای باکتری‌هایی ایجاد کند که ممکن است باعث جوش‌های گوش شوند. آیا کسی را می‌شناسید که زمان زیادی را با گوش‌های بسته می‌گذراند؟ آن‌ها را در قسمت نظرات تگ کنید.
 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است