لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 اشتباه مهلک در برس زدن مو

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/13نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 208

برس زدن موهایتان ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما درواقع یک راه اشتباه و درست برای انجام آن وجود دارد. استفاده از نوع نامناسب برس ممکن است تارهای شما را ضعیف و مستعد شکستن کند، درحالی‌که شانه کردن صحیح موها می‌تواند آن‌ها را براق، بدون موخوره و حتی رشد آن‌ها را تقویت کند. ما در بیزاپ هرگز پس از انجام این تحقیق قدرت برس زدن صحیح مو را دست‌کم نخواهیم گرفت؛ و در اینجا برخی از رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است بدون توجه مرتکب شوید آورده شده است.

مطلب پیشنهادی: 8 اشتباه که دندان های شما را نابود میکند
1. موهای خود را در جهت اشتباه برس می‌زنید
حرکت برس از بالا به پایین می‌تواند موهای شما را از فولیکول خارج کرده و منجر به آسیب و شکستگی آن شود. بهترین راه برای باز کردن گره‌ها این است که چند سانت از انتهای آن شروع کنید و با دقت به سمت ریشه‌ها بروید. بهترین روش این است که موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و گره‌های هر قسمت را به‌طور جداگانه از بین ببرید.
2. فقط انتهای موها را برس می‌زنید


فقط انتهای موها را برس می‌زنید


اگرچه بهتر است گره زدن موهای خود را از انتها شروع کنید، اما به این معنی نیست که از بالای سر غفلت کنید. پوست سر شما روغن‌های غنی از مواد مغذی تولید می‌کند که برای زیبایی و سلامت موهای شما ضروری است. توزیع این روغن‌ها تا انتهای موها آن‌ها را براق می‌کند و حتی ممکن است اثر ضد موخوره داشته باشد. برس زدن موها نیز ماساژ ملایمی به پوست سر می‌دهد که به‌نوبه خود جریان خون را افزایش می‌دهد و رشد موهای سالم را تحریک می‌کند.


3. از برس اشتباه استفاده می‌کنید


از برس اشتباه استفاده می‌کنید


استفاده از برس مناسب می‌تواند موهای شما را از شکستگی نجات دهد و از داشتن موهای ید جلوگیری کند. اگر موهای موج‌دار و مجعد دارید، برس پارویی را انتخاب کنید، زیرا گره‌ها را به‌راحتی باز می‌کند. اگر موهای شما لخت است و حجم ندارد، یک برس با موهای زبر به‌آرامی بدون آسیب رساندن به آن یا کشیدن ریشه مو مناسب است.
4. اغلب برس می‌زنید
برس زدن شدید موها به‌دفعات زیاد در روز ممکن است آن را ضعیف کرده و باعث شکستگی آن شود. سعی کنید به‌جای آن بر کیفیت برس زدن تمرکز کنید؛ و مهم نیست که تکنیک برس زدن موهای شما چقدر خوب است، مطمئن شوید که برس خود را مرتباً تمیز کنید. استفاده از یک برس کثیف به این معنی است که محصول قدیمی و سلول‌های مرده پوست را در موهای خود پخش می‌کنید.
5. چه موهایتان خیس باشد چه خشک از همان برس استفاده می‌کنید
موهای خیس مستعد شکستگی هستند و استفاده از نوع نامناسب برس مو می‌تواند به‌راحتی به آن آسیب برساند. بهترین ابزار برای برس زدن موهای خیس، شانه دندانه پهن است. اگر از شانه استفاده می‌کنید، با خیال راحت گره مو را باز می‌کند و یک شیوه حالت‌دهنده به مو است.
6. موهای مجعد خود را به‌صورت خشک شانه می‌زنید
متخصصان مراقبت از مو توصیه می‌کنند از برس زدن موهای مجعد هنگام خشک بودن خودداری کنید و قبل از آن از اسپری رفع گره مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک لایه‌بردار استفاده کنید و به‌آرامی فرها را بدون اعمال نیروی زیاد از هم جدا کنید. شانه کردن بیش‌ازحد شدید موها ممکن است منجر به آسیب و شکستگی بیشتر شود.
7. قبل از شستن موها را برس نمی‌زنید
شانه کردن موها قبل از دوش گرفتن می‌تواند از گره خوردن موها جلوگیری کند. شامپو را به‌جای مالش دادن، به‌آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و موهای خیس خود را به‌جای مالیدن، با حوله خشک کنید. این ممکن است باعث گره خوردن موهایتان شود و مجبور شوید دوباره آن‌ها را شانه کنید. آیا شما این اشتباهات را انجام داده‌اید؟ چه چیز دیگری می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است