لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 نان برتر فرانسوی

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1401/08/26نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 62

یک لیوان نوشیدنی، مقداری پنیر بدبو و یک تکه نان تازه خردشده  برای لذت بردن از طعم فرانسه، حتی نیازی به آشپزی ندارید! اکنون که مرزها به‌آرامی شروع به بازگشایی می‌کنند، بدون شک شما مشتاقانه منتظر بازدید بعدی خود از شش‌ضلعی هستید  و سفر بعدی خود به بولانجری، بین سور. برای اینکه دهانتان در انتظار آب شود، در اینجا پنج نان برتر ما آمده است که باید در هنگام رفتن به آن‌ها توجه کنید…

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پخت نان چالا

باگت
خیلی‌ها نان باگت را می‌شناسند . به بولنجریه بروید و در حین قدم زدن در شهر، یکی را بخرید تا یکی را زیر بغلتان بیندازید و تا جایی که ممکن است فرانسوی به نظر برسید. اما درواقع دو نوع باگت وجود دارد (البته که وجود دارد. (!کلاسیک ، که معمولاً به‌عنوان باگت ordinaire شناخته می‌شود  ازنظر کیفیت متفاوت است و می‌توان از مواد افزودنی استفاده کرد که آن را به نسخه ارزان‌تر تبدیل می‌کند. سنت باگت بزرگ‌تر و تردتر و خوش‌طعم‌تر است. قوانین مختلفی در مورد تجارت اعمال می‌شود، مانند اینکه باید در محلی که در آن فروخته می‌شود ساخته شود (بنابراین برخلاف کلاسیک، نمی‌توان آن را با خمیر منجمد از کارخانه تهیه کرد) فقط با استفاده از آرد، نمک، مخمر و آب)  هیچ افزودنی مجاز نیست) و باید دو بار مجاز به اثبات باشد. سنت باگت صنایع‌دستی توسط دولت در سال 1993 در واکنش به کاهش فروش نان در فرانسه معرفی شد، اگرچه بسیاری از فرانسوی‌ها همچنان به این کلاسیک متعهد هستند. برای تصمیم‌گیری اینکه کدام را ترجیح می‌دهید، احتمالاً باید هر دو را امتحان کنید.
آیا می‌دانستید که اولین نام شناخته‌شده کلمه باگت به سال 1920 برمی‌گردد، اگرچه ریشه نان به قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که شکل بلند و نازک آن برای جلوگیری از مالیات نان طراحی شد؟

نان روستایی
بزرگ‌تر و حجیم‌تر از پسرعموی شناخته‌شده خود باگت، pain de campagne -  به معنای واقعی کلمه نان روستایی، اگرچه ما احتمالاً آن را یک نان روستایی می‌نامیم ، پاسخ فرانسه به خمیرترش است. درست مانند خمیرمایه با استفاده از استارتر درست می‌شود و به‌طور سنتی از ترکیب آرد سفید و گندم کامل یا چاودار استفاده می‌شود. باگت در قرن بیستم سبقت گرفت، pain de campagne نه‌تنها در فرانسه بلکه در بریتانیا و ایالات‌متحده نیز از رنسانس لذت می‌برد.

PAIN POILÂNE
این نان گرد خمیرترش که توسط خانواده Poilâne ساخته‌شده است، استفاده از آرد سنگی و تخمیر طبیعی باعث شهرت جهانی برای نان باکیفیت و صنعتی شده است. حاوی 30 درصد اسپلت است، جد باستانی گندم که به 5000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و به‌عنوان جایگزین سالم‌تری برای گندم محبوبیت پیدا می‌کند. اگر دوست دارید آن را در راحتی در خانه خود امتحان کنید، می‌توانید از Poilâne به‌صورت آنلاین در ایالات‌متحده آمریکا سفارش دهید!

کروسانت
اگر تابه‌حال سعی کرده‌اید خودتان درست کنید، قدردان خواهید بود که چقدر تلاش برای تهیه این خوراکی‌های صبحانه پوسته‌پوسته و کره‌ای انجام‌شده است. خمیر را رول می‌کنیم، با کره پر می‌کنیم، تا می‌کنیم و دوباره چندین بار در فرآیندی به نام لمینت می‌چرخانیم، قبل از اینکه به شکل کروسان (هلالی) دربیاید. کیپفری که از نسخه قدیم اتریشی است، هیچ صبحانه قاره‌ای بدون کروسان کامل نمی‌شود که با مربای پر از میوه و قهوه غلیظ سرو می‌شود.

PAIN AU CHOCOLAT
به معنای واقعی کلمه به "نان شکلاتی" ترجمه‌شده است، این نان از همان خمیر کروسان درست می‌شود و چند مکعب شکلات تلخ در وسط آن قرار می‌گیرد. بهترین سرو گرم مستقیم از فر، سرد نیز خوشمزه است. سعی کنید آن را در قهوه خود فروکنید تا تجربه‌ای واقعاً فرانسوی داشته باشید. 


برای دیدن بهترین و نزدیکترین کافه و رستوران های اطراف خودتان روی لینک کلیک کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است