لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

12 غذایی که به شما آسیب میزند!

تاریخ انتشار : 1401/05/31نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 201

امروزه،  مطابق با تحقیقات انجام شده، متوسط افراد در آمریکا حدود 20% بیشتر از گذشتگان خود در قرن اخیر کالری مصرف می‌کنند و اگرچه افراد نسبت به رژیم غذایی خود آگاه‌تر شده‌اند، رعایت تمام قوانین برای خوردن غذای سالم همیشه آسان نیست. برای مثال، خوردن سیب در زمان نادرست قطعاً می‌تواند موجب بروز مشکلات جدی شود تا بهبود هاضمه شما. خوشبختانه، اینها قوانین موشک نیست و پیگیری قوانین ابتدایی بسیار آسان است.

بیزاپ آماده است تا برخی از افسانه‌های مربوط به عادات غذایی سالم را رد کند و توصیه‌هایی را در مورد نحوه انتخاب زمان مناسب برای خوردن غذاهای مورد علاقه خود به اشتراک بگذارد تا از حداکثر سود بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:  بعد از خوردن غذای چرب چه کنیم؟

1. موز

اگرچه موز می‌تواند به ظاهر گزینه خوبی برای صبحانه باشد، اما اگر با معده خالی مصرف شود، می‌تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد. در ابتدا، احتمالاً به یُمن محتوای قند بالای آنها احساس می‌کنید انرژیتان افزایش پیدا کرده است، اما پس از چند ساعت، احساس خستگی و گرسنگی می‌کنید. خوردن موز می‌تواند برای افرادی که دچار سندرم روده تحریک‌ پذیر هستند تهدیدی ایجاد کند.

2. قهوه

برای بسیاری از آدمها، خوردن قهوه درست پس از بیدار شدن یک کار طبیعی است، اما در اصل بسیار بی‌فایده است. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن قهوه قبلاز غذا تلرانس شما به کافئین را بهبود می‌دهد. در ساعت اولیه صبح پس از بیدار شدن، بدن شما کورتیزول تولید می‌کند و برای از بین نبردن این فرایند و ریتم بیولوژیکی طبیعی ما ضروری است. 

بنابراین کمی صبر کنید و از خوردن یک فنجان قهوه لذت ببرید. اما در ذهن خود بسپارید که برای جلوگیری از بی‌خوابی بهتر است به مصرف روزانه توصیه شده کافئین پایبند باشید و نزدیک به عصر قهوه ننوشید.

3. برنج

3. برنج 

هر چقدر عاشق خوردن غذاهایی مثل سوشی و غذاهای هندی پس از یک روز کاری طولانی باشیم، این نمی‌تواند بهترین گزینه باشد. برنج حاوی کربوهیدرات بسیاری است که دیر هضم می‌شود. چیز خوبی است، چراکه برای مدت طولانی به ما انرژی می‌دهد. اما کالری برنج بالا است و می‌تواند به طور بالقوه باعث اضافه وزن شود اگر در شب خورده شود.

بهترین زمان برای خوردن برنج وقت ناهار است. متابولسیم شما طی این ساعات بهتر کار می‌کند و هضم آن برای بدن شما راحت‌تر است. بعلاوه، برای داشتن یک روز پربار به تقویت انرژی نیاز دارید و کربوهیدرات‌های پیچیده می‌توانند به این امر کمک کنند.

4. قند

اگر رژیم سالمی را دنبال می‌کنید بهتر است از قند فرآوری‌شده دوری کنید، اما گاهی‌اوقات غیرممکن است که وسوسه نشوید. اشتباه رایجی که ما می‌کنیم زمانی است که شیرینی را به عنوان اسنک می‌خوریم. به این ترتیب سطح قند خون شما بالا می‌رود و باعث افزایش قند و سقوط می‌شود و شما را خسته و عصبی می‌کند. اگر نمی‌توانید در برابر وسوسه مقاومت کنید، پس از غذا کمی دسر مصرف کنید. به این ترتیب سطح قند خون شما خیلی بالا نمی‌رود.

5. شیر

5. شیر

یک لیوان قبل خواب

برخی افراد از کودکی عادت به خوردن یک لیوان شیر دارند، اما این عادت برای بزرگسالی چندان خوب نیست. هضم شیر سخت است، بنابراین نوشیدن آن در صبح و ترکیب آن با غذاهای دیگر می‌تواند باعث سوزش سر دل شود. عصر بهترین موقع برای نوشیدن یک لیوان شیر گرم است. خوردن شیر باعث آرامش بدن و تقویت خواب شب می‌شود.

6. گوشت

گوشت منبع غنی پروتئین و ویتامین B است، اما می‌تواند بار اضافی روی سیستم هاضمه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است قبل از خواب از خوردن استیک اجتناب کرد. در حقیقت، باید از خوردن گوشت یا هر چیز دیگر حداقل 3 ساعت قبل از خواب اجتناب کرد.

7. آجیل

7. آجیل 

آجیل منبع غنی چربی‌ها و کالری‌های سالم است، اما خوردن آنها در شب بهترین گزینه نیست. قطعاً خوردن مقداری از آن خوب است، اما اگر بیش ازحد بخورید، زمان زیادی طول می‌کشد تا هضم شود که باعث بروز مشکلاتی در خوابیدن می‌شود.

8. پنیر پرچرب

خوردن نون تست با پنیر قبل خواب می‌تواند وسوسه‌کننده باشد، اما بهتر است از خوردن آن دوری گزینید. پنیر پرچب می‌تواند مشکلاتی برای هضم‌کردن داشته باشد که یعنی می‌تواند باعث ناراحتی و بد خوابیدن شود اگر در زمان نزدیک به خواب خورده شود.

خوردن مقداری پنیز برای صبحانه به بدن شما کلسیم می‌رساند که باعث رشد عضله و سلامت استخوان می‌شود.

9. میوه‌های خانواده مرکبات

شروع کردن روز با خوردن یک لیوان آبمیوه تازه از خانواده مرکبات ممکن است سالم به نظر برسد، اما اینطور نیست. مرکبات بسیار اسیدی هستند و خوردن آنها با یا پس از غذای اصلی اسید معده را افزایش می‌دهد که می‌تواند موجب یکسری مشکلات هاضمه ناخوشایند مثل سوزش سر دل، احساس سنگینی در معده و کندی جذب مواد مغذی شود. پس از خوردن غذا کمی صبر کنید و سپس آبمیوه بخورید.

10. لوبیا

لوبیا سرشار از فیبر است، بنابراینخوردن آن در شب باعث نفخ وکاهش کیفیت خواب در برخی افراد می‌شود. بهتر است مراقب این محصول باشید. لوبیا برای ناهار یا شام زودهنگام غذای کاملی است. تمام مواد مغذی هضم خواهد شد اما احتمال کمی وجود دارد احساس نفخ یا سیری کنید.

11. سیب

سیب سرشار از فیبر است و حاوی اسید طبیعی است که هضم و عملکرد روده را بهبود می‌دهد. اما اگر در عصر سیب بخورید، اسید آنها می‌تواند در معده باعث ناراحتی شود. خوردن سیب در شب نیز منجر منجر به تشکیل بیش از حد گاز و مشکلات در حرکات روده شود. به این دلیل اتفاق می‌افتد که در شب هضم کند است و لذا هضم غذا زمان زیادی طول می‌کشد.

بهترین زمان برای خوردن سیب صبح است. به همین ترتیب می‌تواند حرکت روده را پس از خواب طولانی تحریک کند. اگر دیر شام بخورید یا غذای ناسالم زیاد بخورید، به ویژه مفید خواهد بود.

12. ماست

12. ماست

بهتر است قبل از غذا یا با معده خالی ماست نخورید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که می‌تواند اسید معده را کاهش دهد. درحالیکه غذای اصلی را می‌خورید، هضم را کُند می‌کند.

خوردن ماست 1 الی 2 ساعت پس از غذای اصلی باعث می‌شود تمام مزایای اسید لاکتیک برای هاضمه شما را فراهم کند. خوردن مقدا کمی ماست قبل از رفتن به رختخواب به نظر گزینه خوبی است چراکه بدن شما را با پروتئین پر می‌کند که به ایجاد عضله کمک می‌کند.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است