لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 درمان خانگی معجزه آسا برای ناخن شما

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1401/06/13نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 174

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، ناخن‌های انسان به اندازه سم اسب‌ها قوی است. اما با این وجود باز هم می‌شکنند. شکستن ناخن‌های دست مشکل رایجی است که علت آن می‌تواند به خاطر خشکی، رطوبت بیش از حد، استفاده زیاد از لاک‌ پاک‌کن و غیره باشد. خوشبختانه، چند راه ساده درمان طبیعی وجود دارد که می‌توانید بر اساس آن بدون رفتن به آرایشگاه ناخن‌های خوبی داشته باشید.
بیزاپ برخی از این درمان‌های خانگی را در این یادداشت در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. خوب بریم ببینیم این راه‌ها در ادامه چه هستند!

مطلب پیشنهادی: 5 راهکار ساده برای مراقبت از ناخن در منزل


1. استفاده از خیار

استفاده از خیار


اگر اغلب ناخن شما شکننده است، طبیعتاً می‌توانید با استفاده کردن از خیار این مشکل را رفع کنید. خیار سرشار از ویتامین A, E, B1, B2, B3 و C نیست، اما حاوی کلسیم و آهن است. فقط کافی است در روز ناخن خود را به مدت 5 دقیقه داخل عصاره آب خیار کنید.
2. از Vicks VapoRub استفاده کنید


از Vicks VapoRub استفاده کنید


اگرچه این پماد برای درمان سرفه و سرماخوردگی معروف است، اما برای  قارچ ناخن هم بسیار معجزه‌ می‌کند. مقاله‌ی که در مجله هئیت آمریکایی پزشک خانواده منتشر شد ادعا می‌کند که استفاده از Vicks VapoRub می‌تواند ناخن‌های شکننده را درمان و با قارچ ناخن مبارزه کند. شما می‌توانید این پماد را یکبار در روز روی ناحیه موردنظر بمالید.
3. اسانس درخت چای را روی ناخن‌های خود بمالید
اسانس درخت چای علاوه بر خاصیت ضد قارچی عجیب خود، به سالم نگه داشتن ناخن‌ها هم کمک شایانی می‌کند. اگر مشکل قارچ ناخن دارید می‌توانید با استفاده از پد پارچه‌ای این اسانس را روی ناخن خود بمالید. 
4. ناخن خود را با آب لیمو و جوش شیرین لایه‌برداری کنید
برای اینکه به آرایشگاه نروید و خودتان در خانه ناخن‌تان را سفید کنید، ناخن‌های خود را با لیمو بشویید یا آب لیمو را به پنبه‌ای آغشته کرده و سپس روی ناخن خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی ناخن‌های شما بماند. برای پاکسازی عمیق‌تر، آب لیمو را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نازکی به دست آید و ناخن‌های خود با کمک مسواک بشویید. 
5. دمنوش دم‌ اسبی مصرف کنید
گیاه دم اسب ثابت کرده است که خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد. نوشیدن 2 فنجان دمنوش دم اسب روش ساده و آسان برای قوی نگه داشتن ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن مداوم آنهاست.
6. استعمال روغن پونه کوهی
درحالیکه این روغن در سوپرمارکت‌های نزدیک خانه شما به راحتی قابل دسترس است، می‌توانید به جای اسانس درخت چای از این روغن برای محافظت از ناخن‌هایتان استفاده کنید. این روغن حاوی تیمول است که ثابت کرده است دارای خاصیت ضد باکتری است. اگر دچار قارچ تاخن یا مشکلات باکتریایی شده‌اید، به آرامی مقداری از این روغن را با یک پنبه روی ناخن خود بمالید.
7. غذاهای سرشار از بیوتین را مصرف کنید


غذاهای سرشار از بیوتین را مصرف کنید

برای رشد سریعتر ناخن‌ها، لازم است غذاهای سرشار از بیتوین، نوعی ویتامین B را مصرف کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده، بیوتین می‌تواند ناخن ضعیف شما را پس از چند هفته مقاوم کند. برخی غذاهایی که حاوی این ویتامین هستند: آجیل، گل کلم، تخم مرغ پخته شده، موز و قارچ. آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
8. ناخن خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید
روغن نارگیل می‌تواند ناخن شما را مقاوم و مرطوب کند و کوتیکول‌های شما را سالم نگه دارد. چند قطره از آن را بردارید و روی ناخن خود بمالید تا اینکه کاملاً جذب شود. انجام این کار باعث درمان و قوی شدن ناخن می‌شود. 
9. در سرکه سیب و آب خیس کنید
برای درمان ناخن‌های آسیب‌دیده، آنها داخل محلولی از آب و سرکه سیب قرار دهید. ناخن خود را به مدت 30 دقیقه درون این محلول بگذارید. یا برای درمان سریعتر، می‌توانید سرکه سیب را با استفاده از یک پد پنبه‌ای روی ناخن آسیب‌دیده بمالید. 
10. از سیر استفاده کنید
استفاده‌هایی زیادی از سیر می‌شود و همه از خواص متعدد آن اطلاع داریم، اما سیر یک درمان عالی برای قارچ ناخن پا است. حبه‌های سیر حاوی خواص آنتی باکتری هستند که می‌تواند قارچ‌های مزاحم را از شما دور کند. چند حبه سیر را خرد کنید و به صورت خمیر در بیاورید، سپس آن را به ناحیه آسیب‌دیده بزنید.
ناخن‌های ضعیف نیز می‌تواند نشانه‌ی از شرایط مهم باشد. اگر مطمئن نیستید که آیا مشکل فقط آرایشی است یا خیر، توصیه می‌شود قبل از استفاده از درمان خانگی حتماً با پزشک خود مشورت کنید. 
 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است