لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه می‌ توان کفپوش چوبی را تمیز و درخشان کرد؟

تاریخ انتشار : 1401/02/07نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 629

نصب کف‌های چوبی جدید،حال و هوای خانه را عوض می‌کند. آن‌ها بادوام هستند، در زمان فروش مجدد ارزشمند هستند و می‌توانند با همه چیز به خوبی سازگار شوند.

در حالی که ممکن است تعداد کمی از افراد به روکش مات علاقه داشته باشند، اکثر صاحبان کفپوش‌های چوبی، روکش‌هایی با درخشندگی بالا را ترجیح می‌دهند. عادات تمیز کردن شما می‌تواند بخشی از دلیل کدر بودن آن‌ها باشد یا این که چرا آن‌ها بدون توجه به زمان زیادی که سپری شده‌است درخشش خود را حفظ کرده‌اند.

کفپوش شما چه نوع پرداختی دارد؟

یکی از اطلاعات کلیدی برای براق نگه داشتن کفپوش‌های چوبی این است که بدانید چه نوع پوششی روی چوب اعمال شده است. آیا چوب با روکش پلی اورتان یا پلی اکریلیک اورتان مهر و موم شده یا با موم خمیری آب‌بندی شده است؟ اگر نمی‌دانید، در اینجا آزمایشی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را برای تمیز کردن آن‌ها انجام دهید:

در نقطه‌ای با تردد معمولی پا، یک قطره آب روی زمین قرار دهید. اگر آب به سرعت جذب شود یا باعث ایجاد لکه بر روی سطح شود، این نشان می‌دهد که چوب مهر و موم نشده است و هرگز نباید با آب تمیز شود، اما اگر قطره آب بدون این که جذب شود روی سطح بنشیند، به این معنی است که چوب به صورت کامل مهر و موم شده است.

برای تست واکس خمیری، مقداری پشم فولادی خوب بردارید و آن را به آرامی روی زمین در گوشه‌ای قرار دهید. اگر کف زمین واکس زده شده باشد، یک لایه خاکستری و مومی مانند روی پشم فولادی باقی می‌ماند.

7 دلیل که کفپوش‌های چوبی کدر  به نظر می‌رسند

اکنون که متوجه شده‌اید چه نوع پرداختی روی کفپوش‌های چوبی شما وجود دارد، هفت مشکل رایج وجود دارد که قادر است باعث کدر بودن آن‎ها شود.

هنگامی که فقط کثیفی را مجدداً بیشتر می‌کنید: استفاده از یک تی کثیف یا جارو نزدن مداوم، گردگیری یا از بین بردن لکه‌های کف قبل از تمیز کردن، به سادگی کثیفی را ماندگار می‌کند. تصور کنید که همه آن گرد و غبار و کثیفی در محلول تمیزکننده شما محبوس شده و به سادگی روی سطح زمین باقی می‌مانند، اما با این حال شما متوجه آن‌ها نخواهید شد.

پاک کننده مخصوص کف چوبی شما بیشتر مضر است تا مفید: بسیاری از واکس‌های مایع مبتنی بر اکریلیک که تاثیر زیادی بر درخشندگی کف چوبی شما دارند، در واقع ممکن است ظاهر آن‌ها را به مرور بدتر کنند. برای از بین بردن ظاهر شیری واکس‌های اکریلیک، می‌توانید از مواد معدنی و گریس در یک قسمت کوچک استفاده کنید، اما برای بازیابی کامل درخشش، باید کف‌ها را جدا کرده و دوباره آن‌ها را این دفعه به خوبی آب‌بندی کنید. علاوه بر این، مواد شیمیایی قوی و سخت مانند کلر، آمونیاک، سرکه رقیق نشده یا روغن کاج می‌توانند به آسیب رساندن به پوشش کف منجر شوند. روی برچسب‌های آن‌ها را قبل از استفاده بخوانید، یک محصول تجاری مانند تمیزکننده کف چوبی مخصوص را انتخاب کنید که برای کفپوش‌های چوبی فرموله شده است. همچنین دستورالعمل‌های سازنده را برای استفاده دنبال کنید.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده مخصوص: حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، استفاده بیش از حد از محصول تمیزکننده یا آب باعث بدتر شدن کف خانه می‌شود. بیشتر همیشه بهتر نیست!

نیمه تمام گذاشتن کار: پس از تمیز کردن به صورت مرطوب یا واکس زدن کف چوبی ، کار باید با صاف کردن کف به خوبی تمام شود تا از ایجاد رگه و لکه جلوگیری شود. به سادگی از یک میکروفیبر خشک برای صاف کردن سطح و اطمینان از براق شدن آن استفاده کنید.

خراش‌ها: اگر حیوانات خانگی با چنگال‌های تیز دارید و فراموش کنید که در داخل و خارج قسمت‌های ورودی را تمیز کنید یا به طور مکرر کفش‌هایی با پاشنه تیز و محکم در خانه بپوشید، خراش‌هایی روی کف خواهید دید. خراش‌ها و آسیب‌ها برابر با کف‌های کدر و کهنه هستند.

کف نیاز به صافکاری دارد: اگر کف دارای آسیب و برآمدگی یا تو رفتگی باشد، هیچ روکشی روی کفپوش‌های چوبی برای همیشه باقی نمی‌ماند. کف‌های چوبی جامد را می‌توان چندین بار بازسازی و آب بندی کرد. حتی چوب‌های سخت مهندسی شده که دارای روکش نازک‌تری هستند، می‌توانند قبل از نیاز به تعویض، چند بار بازسازی و مهر و موم شوند.


بیشتر بخوانید: تعمیرات کفپوش بامبو: رفع خط و خش


چگونه می‌توان کفپوش چوبی را تمیز و درخشان کرد؟

تجهیزات و وسایل مورد نیاز

  • جارو
  • اسفنج
  • تی نخی یا جاروبرقی
  • ابر میکروفیبر
  • محلول تمیزکننده طراحی شده برای کفپوش چوبی (در صورت نیاز)

تمیزکاری و نظافت

نحوه صحیح تمیز کردن کفپوش های چوبی

1- پاک کردن نشت

برای جلوگیری از ایجاد لکه و برآمدگی، فوراً هرگونه لکه و نشت مرطوب را در صورت وقوع پاک کنید.

2- کثیفی‌های روزانه را از بین ببرید

برای از بین بردن کثیفی که می‌تواند باعث خراشیدگی و فرسودگی سطح شود، روزانه تی بکشید یا جاروبرقی کنید و گرد و غبار را پاک کنید. فراموش نکنید که زیر فرش‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند کثیفی‌هایی را که کف را خراش می‌دهند، به خود جذب کنند.

3- تغییر فصل همراه با تمیز کردن مرطوب

با یک پاک‌کننده میکروفیبر کمی مرطوب شده، در جهت نقش چوب، کف را تمیز کنید. هرگز از شستشوی مرطوب استفاده نکنید؛ زیرا آب بیش از حد ممکن است حتی باعث از بین رفتن کف‌های آب‌بندی شده شود. برای پاک کردن کثیفی‌های زیاد از حدود 2/1 قاشق چایخوری پاک‌کننده به ازای هر دو مترمربع کف استفاده کنید.

4- ابر خشک

برای جلوگیری از ایجاد رگه، یک ابر میکروفیبر کاملاً خشک را روی کف‌ها بکشید تا براقی و درخشندگی اولیه خود را به دست آورند.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است