لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش درست کردن شمع با شمع‌ های قدیمی

تاریخ انتشار : 1400/12/16نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 526

برای هر کسی که به شمع علاقه دارد یا شمع درست می‌کند در نهایت مقدار زیادی موم باقی می‌ماند. با بازیافت موم شمع‌های باقی‌مانده می‌توانید در عین حال صرفه‌جو و دوست‌دار محیط زیست باشید. با ضایعات مومی رنگی یا معطر، می‌توانید شمع سیترونلا بسازید، یا از موم برای آزمایش قالب‌ها یا تکنیک‌های جدید برای تهیه کردن شمع استفاده کنید.

موم شمع قدیمی از مخلوطی از موم‌های مختلف به دست می‌آید. بهترین گزینه این است که شمع‌هایی را با هم مخلوط کنید که در یک دسته مشابه هستند. در ادامه به شما نحوه درست کردن شمع با ته مانده شمع‌های قدیمی را آموزش می‌دهیم.

آموزش درست کردن شمع با باقی‌مانده شمع‌ها

وسایل مورد نیاز

  • قابلمه جهت ذوب موم
  • تنگ
  • چنگال یا انبر
  • وان، سطل یا قالب
  • صافی (اختیاری)
  • خرده موم یا باقی مانده‌ی شمع‌های سوخته

انواع شمع

نحوه شمع سازی در خانه با موم بازیافتی

1- ضایعات را جدا کنید: ضایعات و قطعات را به دسته‌های شمع بدون بو یا بدون رنگ و شمع‌های معطر یا رنگی جدا کنید.


نکته: ضایعات دارای اسانس را به خانواده‌های معطر مشابه (برای مثال مرکبات، گل، ادویه) اضافه کرده و با یکدیگر ترکیب کنید تا کارها ساده‌تر شود. همچنین ممکن است نتیجه را در قالب رایحه دلپذیری به شما تحویل بدهد.


2- وسایل را آماده کنید: با شمع بدون بو یا فاقد رنگ شروع کنید، تا جایی که ممکن است فتیله سوخته را برش دهید. هر زبانه یا برچسب فتیله‌ای را جدا کنید و هرگونه خاک یا قسمت‌های کثیف شده موم را با استفاده از مسواک یا برس کوچک پاک کنید.

3- موم را ذوب کنید: قطعات را در قابلمه ذوب موم خود قرار دهید و آن‌ها را به آرامی ذوب کنید. پس از ذوب شدن، تمام فتیله‌ها و زبانه‌های فتیله را از موم ذوب شده با استفاده از چوب‌های کوچک، انبر یا چنگال جدا کنید.

4- موم را صاف کنید: اگر هنوز مقدار زیادی زباله در موم وجود دارد، می‌توانید آن را از طریق یک الک قدیمی آرد یا یک صافی دیگر فیلتر کنید. همچنین ممکن است قسمت‌های خوب و قابل استفاده را نگهداری کنید و بقیه را دور بریزید.

5- موم را ذخیره یا آماده کنید: هنگامی که موم کاملاً تمیز و عاری از مواد اضافی شد، آن را در یک سطل، ظرف بزرگ بریزید یا برای استفاده بعدی آن را نگهداری کنید. به درستی، آن را خوشبو کرده و رنگ بزنید تا مثل همیشه مجدداً برای تهیه کردن شمع از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدآموزش ساخت شمع دفع حشره؛ حشرات را هنرمندانه دفع کنید!
 


اگه دنبال 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است