لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش ساخت شمع دفع حشره؛ حشرات را هنرمندانه دفع کنید!

تاریخ انتشار : 1400/12/18نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 673

یکی از بهترین قسمت‌های تابستان غذا خوردن در عصرهای خنک تابستانی در فضای باز است. تنها نکته منفی در آن فضای دوستانه پشه‌های مزاحمی هستند که می‌خواهند بر غذاها سرک بکشند و لحظات زیبای شما را خراب کنند. با استفاده از شمع‌های سیترونلا (نوعی شمع دفع حشره)  هم سفره‌ی خود را زیبا کنید، هم به دور شدن پشه‌ها و دیگر حشرات مزاحم کمک کنید. این شمع‌ها ضمن جلوگیری از ایجاد آفات مزاحم، لحظات شما را زیباتر و صمیمی‌تر می‌کند.

شما می‌توانید شمع ضد حشره دلخواه خود را به سرعت و به راحتی در خانه تهیه کنید! در ادامه نحوه درست کردن شمع دفع حشره را به شما آموزش داده‌ایم.

شمع خانگی با تزئین کنف

آموزش درست کردن شمع سیترونلا 

وسایل خود را آماده کنید

شمع‌های دفع حشرات نیازی به ظروف شیشه‌ای عجیب و غریبی که با یک توری پلاستیکی نه چندان جالب پوشانده شده است، ندارند. استفاده از شیشه‌های مربای معمولی کاملاً کافی است؛ بنابراین با خیال راحت بر اساس دکوراسیون ایوان یا محوطه خود از هر ظرف ضد حرارتی که دوست دارید، استفاده کنید. همچنین، در مورد برخی از مواد تشکیل دهنده و تجهیزاتی که توصیه می‌کنیم، چند نکته قابل ذکر است: موم به صورت بسته‌ای فروخته می‌شود و ذوب شدن ذرات آن را بسیار ساده‌تر می‌کند.

در نهایت، مطمئن شوید که یک اسانس سیترونلا خالص بخرید؛ زیرا نسخه‌های مصنوعی یا رقیق شده واقعاً به دور نگه داشتن حشرات کمکی نمی‌کنند.

مواد لازم برای درست کردن شمع

مواد لازم برای درست کردن شمع ضد حشره در خانه

  • 10 سانتی‌متر از موم تراشیده
  • قابلمه یا دیگ بخار قدیمی (برای ذوب موم)
  • 5 فتیله
  • اسانس سیترونلا
  • قاشق‌های اندازه گیری
  • سیخ‌های کوچک بامبو
  • دست‌کش اجاق
  1. موم را ذوب کنید: تکه‌های موم را در قابلمه کوچک در حرارت کم روی اجاق گاز قرار دهید. همان‌طور که موم در حال ذوب شدن است، صبور باشید. بدانید در حالی که به نظر می‌رسد مقدار زیادی موم وجود دارد، پس از ذوب شدن به نصف آن کاهش می‌یابد! بهتر است از یک قابلمه قدیمی راحت استفاده کنید. هنگامی که موم کاملاً ذوب شد، باید 1 قاشق چایخوری روغن سیترونلا را به موم اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شود.
  2. خمیر را در ظروف قرار دهید: همه شیشه‌های خود را روی میز بگذارید، تا زمانی که موم ذوب شد به سرعت آماده پر شدن باشند.
  3. فیتیله را در ظرف قرار  دهید: قرار دادن فتیله در ظرف واقعاً مهم است. اگر آن‌ها صاف نباشند و در وسط ظروف قرار نگیرند، می‌تواند بر نحوه سوختن شمع و مدت زمان سوختن آن تأثیر بگذارد.
    برخی از فتیله‌هایی که می‌توانید بخرید، دارای نقاط چسبنده کوچکی هستند که به قرارگیری آن‌ها در کف ظرف کمک می‌کند. اگر از کیفیت آن‌ها راضی نیستید، می‌توانید چند بار کف فتیله (قسمت فلزی) را در موم داغ فرو کنید، بگذارید کمی خنک شود و سپس آن را در ته هر شیشه فشار دهید. برای این که فتیله‌ها صاف بایستند، آن‌ها را بین دو سیخ بامبو که در بالای هر شیشه قرار داده شده است، نگه دارید.
  4. موم را در ظرف بریزید: ریختن موم سخت‌ترین و البته مهم‌ترین مرحله است، به خصوص اگر نگران قرارگیری ثابت فتیله با یک دست آزاد خود هستید. اگر نمی‌خواهید موم را مستقیماً از قابلمه درون ظروف بریزید، می‌توانید آن را که بسیار داغ است (با دقت زیاد) به یک لیوان اندازه‌گیری قدیمی یا ظرفی که می‌تواند گرما را تحمل کند و دهانه‌ای دارد، مانند قیف (اما نه از نوع پلاستیکی)، منتقل کنید. موم را به آرامی از طریق آن در هر ظرف بریزید.
    نکته:  قبل از ریختن موم، ظروف شیشه‌ای خود را در آب داغ قرار دهید تا به گرم شدن شیشه آن‌ها کمک کند. آن‌ها را درست قبل از آماده شدن برای ریختن موم از آب خارج کنید.

    تزئین میز با شمع و گلدان

  5. برای خنک شدن به موم زمان دهید: کمی به موم زمان دهید تا شروع به سفت شدن کند. بسته به نحوه شکل‌گیری شمع، ممکن است لازم باشد کمی موم ذوب شده روی آن بریزید تا سطح شمع به صورت یکنواخت باقی بماند و از شر هر گونه ترک‌های عجیب و غریب در اطراف فتیله‌ها رهایی یابید. هنگامی که از ظاهر شمع‌های خود مطمئن شدید، بگذارید آن‌ها کاملاً خنک شوند. ترجیحاً یک شب کامل برای خنک شدن به آن‌ها زمان بدهید. دقت کنید که این شمع‌ها برای استفاده در همان لحظه مناسب و آماده نیستند؛ بنابراین مطمئن شوید بین لحظه آماده سازی و استفاده از آن‌ها زمان کافی در نظر گرفته‌اید.

مجموعه‌ای از این شمع‌ها را در ایوان یا محوطه بیرونی خانه خود در طول هر وعده غذایی یا جهت زیبایی محیط به صورت روشن، قرار دهید. مانند هر شمع دیگر، هرگز آن‌ها را بدون مراقبت روشن نکنید و در دسترس کودکان یا حیوانات خانگی قرار ندهید.

بیشتر بخوانید:آموزش درست کردن شمع با شمع‌های قدیمی
 


اگه دنبال  بهترین و نزدیکترین  آموزشگاه هنری در اطرافت هستی توی  بیزاَپ  پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است