لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تعیین جنسیت جنین در هفته ششم به روش دکتر رمزی

دسته بندی :سلامتی و پزشکی
تاریخ انتشار : 1400/08/16نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 499

یکی از مورد انتظارترین لحظات بارداری، کشف جنسیت نوزاد است. استفاده از نظریه‌ی رمزی (که روش رمزی نیز نامیده می‌شود) یک روش جایگزین است که برخی افراد سعی می‌کنند جنسیت نوزاد را پیش از شناخت جنین به اندازه‌ی کافی برای آزمایش با استفاده از روش‌های سنتی پیش‌بینی کنند.

مهم است که توجه داشته باشید که این نظریه یک روش اثبات شده برای تعیین جنسیت نوزاد شما نیست و با استفاده از آن به اطمینان دقیقی برای تعیین جنسیت نوزاد خود دست پیدا نخواهید کرد. در مورد پیشینه و دقت نظریه‌ی رمزی، همراه با روش‌های دیگر برای تعیین جنسیت نوزاد، این مقاله را مطالعه کنید و بیشتر بدانید.

توضیحات نظریه‌ی رمزی برای تعیین جنسیت جنین

این نظریه پیشنهاد می‌کند که یک ارائه‌دهنده‌ی خدمات درمانی می‌تواند از تصاویر سونوگرافی برای تشخیص جنسیت جنین در شش هفتگی بارداری استفاده کند.

سام رمزی اسماعیل، ایجاد کننده‌ی این روش، مدعی است که قرار دادن جفت در رحم می‌تواند جنسیت نوزاد را آشکار کند. نظریه نشان می‌دهد که:

  • اگر جفت در سمت راست کاشته شود، جنسیت نوزاد پسر است.
  • اگر جفت در سمت چپ کاشته شود، جنسیت نوزاد دختر است.

در ضمن آزمایش سونوگرافی هیچ خطری برای مادر و نوزاد ندارد.

دقت نظریه‌ی رمزی در تعیین جنسیت

طرفداران این روش اطمینان دارند که میزان دقت بالایی وجود دارد. با این حال، صحت نظریه‌ی رمزی به طور کامل اثبات نشده است. مطالعات محدودی در مورد اثربخشی آن انجام شده است، اما کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) از آن به هیچ عنوان پشتیبانی نمی‌کند!

اندام‌های جنسی جنین در حدود نه هفتگی بارداری شروع به رشد می‌کنند. مشکل اصلی برخی از کارشناسان با نظریه‌ی رمزی این است که ادعا می‌کند جنسیت کودک را در هفته‌ی ششم بارداری، قبل از تشکیل اندام‌های جنسی جنین تشخیص می‌دهد که البته این امر منطقی به نظر نمی‌رسد.

راه‌های دیگر برای تعیین جنسیت جنین

دقیق‌ترین راه‌ها برای تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد، عبارت‌اند از:

  • غربالگری بدون DNA (cfDNA) بدون سلول قبل از تولد: اگر نمی‌توانید تا سونوگرافی سه ماهه‌ی دوم صبر کنید، این روش می‌تواند جنسیت جنین را با دقت بالایی تشخیص دهد.
  •  سونوگرافی: هنگامی که اندام تناسلی جنین به صورت کامل رشد کرد، می‌توان آن‌ها را از طریق سونوگرافی مشاهده کرد.

عکس سونوگرافی و زمان بارداری

آزمایش خون برای تعیین جنسیت

در طول غربالگری DNA بدون سلول پیش از تولد، DNA مادر و جنین از نمونه خون مادر گرفته می‌شود و برای تشخیص احتمال بروز اختلالات خاص کروموزومی، مانند سندرم داون، غربالگری می‌شود.

افراد قادر هستند این آزمایش را در قسمت آخر سه ماهه‌ی اول (حدود 10 هفته شدن بارداری یا بعد از آن) انتخاب کنند. به عنوان یک امتیاز، آزمایش غربالگری DNA بدون سلول، قطعات کوچکی از کروموزوم جنسیت مردانه را در خون مادر جمع آوری می‌کند که جنسیت دختر یا پسر بودن جنین را تشخیص می‌دهد. همچنین حدود یک هفته طول می‌کشد تا به نتایج نهایی برسید.

سونوگرافی

سونوگرافی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن اطمینان حاصل کرد که جنسیت نوزاد را به درستی تشخیص می‌دهد. افراد باردار به طور معمول در هفته‌ی 20 بارداری خود سونوگرافی آناتومی انجام می‌دهند. پزشک برای اطمینان موارد زیر را بررسی می‌کند:

  • اندام‌ها و ساختارهای بدن نوزاد طبیعی است.
  • نوزاد با سرعتی طبیعی رشد می‌کند.
  • جفت سالم به نظر می‌رسد و موقعیت مناسبی برای رشد دارد.

شما همچنین ممکن است جنسیت نوزاد خود را در صورت انتخاب در همین زمان متوجه شوید؛ زیرا در آن زمان اندام تناسلی شکل گرفته است. در حالی که هیچ یک از این دو روش بی‌عیب و نقص برای تشخیص جنسیت نیستند، بسیار روش‌های قابل اعتمادی هستند و در بین متخصصان زنان همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند.

خلاصه‌ی مطالب

نظریه‌ی رمزی یک روش اثبات شده برای تعیین جنسیت نوزاد شما نیست. اگر می‌خواهید جنسیت نوزاد خود را دریابید، آزمایش خون یا سونوگرافی پس از رشد اندام تناسلی او از دقیق‌ترین روش‌ها جهت تشخیصی قابل اطمینان است. تعیین جنسیت نوزاد ممکن است به دلیل کنجکاوی یا دلایل پزشکی مهم باشد. در حالی که برخی به نظریه‌ی رمزی اعتقاد دارند، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که دقیق‌ترین آزمایش را برای شرایط خود دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانیدتاثیرات بی‌خوابی بر بارداری، باروری و دوران پس از زایمان


برای پیدا کردن بهترین پزشک زنان در نزدیکی خودت به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است