لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه سوپ گل کلم نیم ساعته!

تاریخ انتشار : 1400/08/09نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 1بازدید: 397

فصل سوپ فرا رسیده و این سوپ گل کلم، قطعاً یکی از آن غذاهایی است که به شما در گرم نگه داشتن دست و پاهایتان کمک می‌کند. این غذا مانند نسخه پیشرفته سوپ گوجه با پنیر گریل شده اما بدون نان است. طعم قوی پنیر بز واقعاً به این غذا بُعدی جدید از طعم و لذت اضافه می‌کند. اما بِیکن چی؟ خب بیکن روی همه چیز عالی می‌شود، هر چند که خودتان هم تا الان دیگر این را می‌دانید!

اگر شما رژیم غذایی بدون لبنیات را دنبال می‌کنید، به راحتی می‌توانید به جای خامه سنگین از شیر نارگیل استفاده کنید اما اگر با خوردن لبنیات مشکلی ندارید، حتماً  از خامه سنگین استفاده کنید. حالت  کرمی که به سوپ می‌دهد، واقعاً آن را بسیار متفاوت می‌کند، همچنین درست کردن یک سوپ ساده و آسان، روحیه و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. با من همراه شوید و خودتان یک کاسه از آن را امتحان کنید.

برشته کردن فلفل دلمه‌ای قرمز و گل کلم، مزه کاملاً جدیدی به این سوپ می‌دهد. طعم آن کمی قوی است اما غالب نیست. از آنجایی که این سوپ مقادیر بسیار زیادی چربی دارد، برای شروع کردن هر وعده غذایی سرشار ار پروتئین مناسب است. بهتر از همه، طعم سبزیجات آن واقعاً بیرون آمده و شما در هر لقمه خود کمی طعم دودی احساس خواهید کرد.

نکته: اگر شما به جگر چرب اردک دسترسی ندارید، می‌توانید از چربی مرغ یا گوشت استفاده کنید. اگر هیچ یک از آنها را در دسترس ندارید، می‌توانید از کره استفاده کنید. چربی، سوپ را غنی و طعم‌دار کرده که واقعاً به بهتر شدن مزه آن کمک می‌کند. اگر استفاده از جگر چرب اردک را برای خود ممنوع کردید یا تهیه آن بیش از حد برای شما گران است، بهتر اسن از چربی مرغ استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه  سوپ گل کلم

  • 2 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط، از وسط نصف شده و دانه‌های آن جدا شود
  • نصف سر گل کلم
  • 2 قاشق غذاخوری چربی اردک
  • 3 پیاز سبز متوسط، خرد شده
  • آب مرغ 3 فنجان
  • نصف فنجان خامه سنگین
  • 4 قاشق غذاخوری چربی اردک
  • 1 قاشق چایخوری پودر سیر
  • 1 قاشق چایخوری آویشن خشک شده
  • 1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی
  • یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • 113 گرم پنیر بزِ خرد شده
  • نمک و فلفل برای طعم‌دار کردن

سوپ گل کلم با جعفری

طرز تهیه  سوپ گل کلم

1. گریل بالای فر را روی دمای زیاد تنظیم کنید. فلفل دلمه‌ای‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده و دانه‌های آن را جدا کنید. آنها را جوری روی فویل قرار دهید که پوست آنها، رو به بیرون باشد و بگذارید به مدت 10 الی 15 دقیقه یا تا زمانی که پوست آن برشته و تیره می‌شود، پخته شود.

2. هنگامی که فلفل دلمه‌ای‌ها در حال برشته شدن هستند گل‌های گل کلم را جدا کنید. اگر گل‌های آن بزرگ است، هر گل را به دو یا چهار قسمت تقسیم کنید.

3. هنگامی که پختن فلفل دلمه‌ای تمام شد، آنها را از فر خارج کرده و در ظرف دردار یا در پلاستیک‌های زیپ‌دار قرار داده و زیپ آن را ببندید. در حالی که گل کلم‌ها در حال برشته شده هستند، بگذارید فلفل دلمه‌ای‌ها بخار کرده و جهت نرم شدن در ظرف بمانند.

4. از 2 قاشق غذاخوری چربی اردک آب شده، نمک و فلفل برای طعم‌دا کردن گل کلم استفاده کنید. اجازه دهید گل کلم با دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 الی 35 دقیقه در فر برشته شود.

5. با دقت پوست فلفل دلمه‌ای را جدا کنید.

6. در یک قابلمه، 4 قاشق غذاخوری چربی اردک را گرم کرده و پیاز سبز خرد شده را اضافه کنید. هنگامی که پیاز سبز کمی پخته شد، چاشنی‌ها را داخل قابلمه بریزید تا برشته شوند.

7. آب مرغ، فلفل قرمز و گل کلم را به ماهیتابه اضافه کنید. بگذارید به مدت 10 الی 20 دقیقه بجوشد.

8. گوش کوب برقی خود را برای مخلوط کردن از کابینت بیرون بیاورید. اطمینان حاصل کنید که هنگام پایان کار، بعد از 1 الی 2 دقیقه، تمام چربی‌ها با ترکیب مخلوط شدند. آن را با ادویه مزه‌دار کنید، سپس خامه را اضافه کرده و مخلوط کنید.

9. سوپ را با مقداری بیکن ترد و پنیر بز سرو کنید. می‌توانید با آویشن اضافی و پیاز سبز آن را تزیین کنید.


این دستور پخت در مجموع 5 وعده سوپ گل کلم با فلفل دلمه‌ای برشته شده به شما می‌دهد. هر وعده آن حاوی 345 کالری، 32 گرم چربی، 6.2 گرم کربوهیدرات خالص و 6.4 گرم پروتئین است.


سوپ گل کلم با خامه

بیشتر بخوانید:  دستور پخت سوپ بروکلی خامه‌ای و لذیذ


برای پیدا کردن بهترین رستوران اطراف خودت به بیزاَپ سر بزن!

نظرات
تصویر کاربر
ندا
عالی
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است