لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه استرس گربه را موقع رفتن به دامپزشکی کم کنیم؟

تاریخ انتشار : 1401/02/17نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 683

رفت و آمد به دامپزشکی بخش مهمی برای مراقبت از گربه ما است. بسیاری از گربه‌ها رفتن از خانه را تجربه‌ای ناخوشایند می‌دانند. بیشتر آن‌ها تجربه زیادی در سفر ندارند و وقتی دارند، حالشان خوب نیست؛ بنابراین منطقی است که چرا بسیاری از گربه‌ها طرفدار دور شدن از محل زندگی خود نیستند. اگرچه جابه‌جایی می‌تواند استرس‌زا باشد، اما کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید تا این جابه‌جایی و وسایل حمل کننده‌ی گربه را برای گربه‌ها کمتر استرس‌زا و حتی لذت‌بخش کنید.

همه چیز از خانه شروع می‌شود

همه چیز از وقتی شروع می‌شود که می‌خواهید گربه را آماده کنید تا در باکس حامل قرارگیرد. اولین قدم انتخاب حامل مناسب برای او است. حاملی که برای حیوان خانگی کوچک خود انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که گربه بتواند در آن بایستد و بچرخد و همچنین باید به راه‌های خروج و ورود به راحتی دسترسی داشته باشد. حامل باید این قابلیت را داشته باشد که از هم جدا شود؛ زیرا به این ترتیب باید گربه‌ها را از روی حامل‌هایشان جدا کرد و آن‌ها را بیرون کشید. در نهایت، حامل باید ایمن و محکم باشد.

مثبت نشان دادن حامل و آموزش گربه خود برای رفتن به آن

شما حامل مناسب برای گربه خود را خریداری کرده‌اید؛ بنابراین اکنون گام‌های بعدی این است که به او کمک کنید تا حامل را با چیزهای خوب مرتبط کند. به این ترتیب حامل در نظر گربه‌ی شما به عنوان جعبه ترسناکی دیده نمی‌شود که فقط زمانی که به دامپزشک می‌رود باید از آن استفاده کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که چگونه به گربه خود کمک کنید تا حامل را دوست داشته باشد.

باکس حمل گربه

  • حامل را در مکانی بگذارید که گربه شما دوست دارد وقت خود را در آن‌جا بگذراند. در بیشتر موارد جایی است که شما وقت خود را سپری می‌کنید. اگر گربه شما از حامل می‌ترسد، ابتدا خودتان با حامل بازی کنید و نشان دهید که باکس حامل بامزه و بی‌خطر است.
  • خوراکی‌ها و اسباب بازی‌ها را در حامل قرار دهید. این کار گربه شما را تشویق می‌کند تا زمانی که هنوز در خانه است، وارد حامل شود. شما همچنین می‌توانید با گربه خود در اطراف حامل او بازی کنید تا به ایجاد ارتباط مثبت کمک کنید.
  • ملافه‌های آشنا را در حامل قرار دهید. همچنین، سعی کنید وسیله‌ای آغشته به عطر خود را در داخل آن قرار دهید.
  • به گربه خود برای رفتن به حامل جایزه بدهید. به محض این که آن‌ها خودشان به داخل حامل رفتند، یک جایزه به او بدهید.
  • صبور باشید. گربه خود را به زور یا تعقیب به داخل حامل هدایت نکنید. اجازه دهید او انتخاب کند که خودش به داخل حامل برود و به سبب آن رفتار پاداش بگیرد.
  • در حالت ایده‌آل، روی ایجاد ارتباط مثبت با حامل کار کنید. هنگامی که گربه شما نیاز دارد برای معاینه دامپزشک به داخل حامل برود، می‌توانید از غذا و اسباب بازی‌های مورد علاقه برای جذب او به داخل حامل استفاده کنید

ماشین را طوری آماده کنید که محیطی آرام را ایجاد کند

همه ما روش خاص خود را برای آماده شدن برای رویدادهای استرس‌زا داریم. برخی از ما ممکن است مدیتیشن کنیم یا به موسیقی کلاسیک گوش دهیم، در حالی که برخی دیگر ممکن است بدوند یا موسیقی خشن و متال را گوش کنند. گربه‌ها هم با ما تفاوتی ندارند، اما برای آرام کردن محیطشان به ما تکیه می‌کنند. در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا استرس کمتری به گربه وارد شود.

  • موسیقی کلاسیکی را که به طور خاص برای گربه‌ها یا دیگر حیوانات ساخته شده است، پخش کنید.
  • 10 تا 15 دقیقه قبل از ورود گربه، یک عطر آرام بخش یا عطر خود را در ماشین یا حامل اسپری کنید.
  • قبل از این که گربه خود را داخل آن بگذارید، ماشین را تا دمای مناسب خنک یا گرم کنید.

آداب مناسب حمل گربه را تمرین کنید

بله، آداب و رسوم مناسبی وجود دارد که باید هنگام حمل گربه توسط شخص حمل‌کننده آن‌ها رعایت شود! هنگامی که گربه خود را حمل می‌کنید، باید حامل را از پایین نگه دارید، به طوری که حامل را به خود تکیه دهید. گربه شما نمی‌خواهد سوار ترن هوایی شود! حمل حامل به این روش به گربه شما کمک می‌کند تا احساس ثبات و امنیت بیشتری داشته باشد. حمل حامل از پایین ایمن‌تر نیز هست و از جدا شدن حامل و شل شدن تصادفی گربه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: چرا گربه ها عاشق جعبه هستند؟

کیف حمل گربه

حامل را در خودرو به درستی قرار دهید.

بسیاری از صاحبان گربه ممکن است وسوسه شوند که حامل را روی صندلی شاگرد قرار دهند و از کمربند ایمنی برای محکم کردن آن استفاده کنند. اگرچه ممکن است فکر کنیم گربه ما در نزدیکی ما احساس امنیت بیشتری می‌کند، اما این امن‌ترین گزینه نیست. در عوض، ما باید حامل را در کف وسیله نقلیه پشت صندلی جلو یا سرنشین قرار دهیم. این منطقه امن‌ترین مکان است.

قبل از حرکت، یک پارچه یا ملافه اسپری شده با عطر خود یا هر رایحه آرامش‌بخش دیگری را روی حامل قرار دهید و یک طرف آن را بدون پوشش بگذارید. این به گربه اجازه می‌دهد در صورت تمایل پنهان شود و محرک‌های بینایی او را محدود می‌کند. همچنین باید یک سطح غیر لغزنده را در داخل و زیر جعبه قرار دهید. در نهایت، هنگام رانندگی، برای جلوگیری از تکان خوردن بیش از حد خودرو، از توقف به شدت خودداری کنید، برای جلوگیری از ترمز ناگهانی، فاصله بیشتری بین خودروی خود و خودروهای دیگر بگذارید و آرام و به نوبت بپیچید.

به یاد داشته باشید، این خطرناک است که به گربه خود اجازه دهید بدون ایمنی در اطراف وسیله نقلیه شما راه برود. این می‌تواند در رانندگی شما اختلال ایجاد کند و باعث تصادف شود.

از احساس عجله بپرهیزید

قبل از مراجعه ، از سابقه پزشکی گربه خود مطلع باشید. همچنین بهتر است کمی زودتر حرکت کنید تا زمان زیادی برای رسیدن طبق برنامه داشته باشید و از عجله جلوگیری کنید. زمانی که ما عجله داریم، بیشتر دچار استرس و اضطراب می‌شویم و گربه‌های ما این نشانه‌های عاطفی را به راحتی دریافت می‌کنند.

زمان

هنگام ورود به تیم بیمارستان دامپزشکی اطلاع دهید

به جای این که گربه خود را مستقیماً به بیمارستان دامپزشکی بیاورید، با قسمت پذیرش تماس بگیرید و به آن‌ها اطلاع دهید که در پارکینگ هستید. به این ترتیب وقتی فضای معاینه و تست آماده است می‌توانند با شما تماس بگیرند یا پیامک بدهند. این امر به جلوگیری از عوامل استرس‌زا که ممکن است در لابی رخ دهد، کمک می‌کند (پارس سگ‌ها، راه رفتن آن‌ها با بو کشیدن حامل و غیره).

گربه‌ها به پنج تا ده دقیقه نیاز دارند تا با محیط جدید خود سازگار شوند و احساس امنیت کنند.

همچنین می‌توانید با دامپزشک او در مورد برنامه‌ریزی قرار ملاقات گربه خود در ساعات خلوت روز صحبت کنید. با تعداد افراد کمتر در ساختمان، صداها، عطرها مناظر ترسناک کمتری برای او وجود خواهد داشت.

همراه با نکات بالا، می‌توانید گربه‌تان را آموزش دهید که با خوشحالی سوار شدن در ماشین را بپذیرد و همچنین اگر گربه استرس شدیدی را در سفر تجربه کرد، از قبل بدانید که چه باید کنید تا او آرامش بگیرد.

دامپزشک و گربه


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است