لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه استفاده از رنگ ها برای بزرگ نشان دادن خانه

تاریخ انتشار : 1401/02/03نویسنده: یزدانیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 608

اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه برای تغییر ظاهر اتاق هستید، استفاده از رنگ ممکن است به شما کمک کند. فرقی نمی‌کند به دنبال کشیده کردن، بزرگ کردن، کوچک کردن فضا و یا افزایش ارتفاع سقف باشید، استفاده از رنگ به صورت برنامه‌ریزی شده می‌تواند راه حلی بدون نیاز به تخریب دیوارها باشد. در ادامه می‌خوانید که چگونه رنگ می‌تواند یک اتاق را شکل دهد.

بزرگ و کوچک نشان دادن اتاق

            ساده ترین روش برای تغییر اندازه‌ی اتاق، انتخاب رنگ‌ها است. رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند در حالی که رنگ‌های تیره فضا را می‌بندند. اگر اتاق کوچکی دارید، استفاده از طیف‌هایی از سفید، خاکستری روشن یا آبی روشن را در نظر بگیرید تا فضا بزرگتر به نظر برسد. و برعکس، اگر اتاق بزرگی دارید، استفاده از رنگ‌های تیره‌تر را برای داشتن فضایی رمانتیک تجربه کنید.

میز نهارخوری

  • رنگ آمیزی دیوارها و سقف با رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. 
  • رنگ‌های تیره می‌توانند اندازه اتاق را کوچک‌تر نشان دهند.

بیشتر بخوانید: 12 ترکیب رنگ با صورتی برای دکوراسیون داخلی

 

کشیده و کوتاه نشان دادن اتاق

شما می‌توانید با استفاده از رنگ فضا را کشیده و طولانی یا کوتاه نشان دهید. سقف و دیوار دورتر را با رنگ‌های پررنگ رنگ کنید تا اتاق طولانی‌تر به نظر آید. برعکس، رنگ کردن فقط دورترین دیوار با یک رنگ پررنگ باعث کوتاه نشان دادن فضا می‌شود.

طیف رنگی تیره‌تر روی سقف و دیوار دورتر می‌تواند اتاق را طولانی‌تر نشان دهد.

دکوراسیون اتاق با رنگ تیره

 

  • تنها یک دیوار با رنگ پررنگ می‌تواند اتاق را کوتاه جلوه دهد.
  • کاملا باز و وسیع: چگونه رنگ می‌تواند یک اتاق را شکل دهد

 رنگ کردن یا استفاده از گچ بری بر روی نصف پایینی دیوار یک قالب تزئینی کاربردی است. اگر از رنگ تیره‌تری برای قسمت پایینی دیوار استفاده می‌کنید، این رنگ می‌تواند اتاق را وسیع‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد.ظاهر یک اتاق با رنگ پررنگ که تا نصف پایینی دیوار را پوشانده است، وسیع‌تر به نظر می‌آید.

            اگر تا کنون خواسته‌اید اتاقی را باریک‌تر نشان دهید، این روش را امتحان کنید. سقف و دیوار دورتر را روشن کنید، در حالی که سایر دیوارهای باقی مانده تیره‌تر هستند. این باعث بسته شدن فضا شده و یک اتاق عریض را باریک‌تر نشان می‌دهد. دیوار تیره با سقف و دیوار عقبی روشن می‌توانند یک اتاق عریض را باریک‌تر نشان دهند.

ارتفاع یک سقف را با رنگ کم و زیاد کنید

            آیا از سقف کوتاه رنج می‌برید؟ رنگ کردن دیوارها با طیف رنگی تیره‌تر و سقف با رنگ روشن را امتحان کنید. این کار می‌تواند ظاهری با یک سقف بلندتر را به وجود آورد. از سوی دیگر، سقف تیره با دیوارهای روشن، باعث کوتاه‌تر نشان دادن سقف می‌شود.

دکوراسیون با سقف تیره


ارتفاع سقف را با رنگ تیره‌تر، کم کنید.ارتفاع کم سقف را می‌توان با رنگ کردن سقف با رنگی روشن‌تر از دیوارها جبران کرد.

جلب توجه بیشتر

در نهایت، اگر می‌خواهید یک دیوار را مرکز توجه اتاق قرار دهید- آن را روشن نگه داشته و بقیه دیوارها را تیره کنید. چشم بلافاصله به سمت دیوار روشن جذب می‌شود. این راهکاری است ایده آل برای جلوه دادن یک اثر هنری، یک شومینه یا طبقه‌ی بالای شومینه.

دکوراسیون اتاق روشن


یک دیوار را از طریق تضاد رنگ روشن و تیره مطرح کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است