لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه از آینه برای فنگ شویی و چیدمان خانه استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار : 1400/09/01نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 418

آینه یکی از رایج‌ترین وسایل دکوری برای تعدیل و تنظیم کردن فنگ شویی است و برای اهداف زیادی استفاده می‌شود. در سطح معمولی و پیش پا افتاده، آینه می‌تواند خانه شما را پرنور‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد. هر دوی این ویژگی‌ها انرژی کلی خانه را بالا می‌برد. چند دقیقه چشمانتان را ببندید و خودتان را در اتاقی کوچک با نوری بی‌جان تصور کنید و سپس همان اتاق را بزرگ و پرنور تصور کنید. تفاوت میان آنها را احساس می‌کنید؟

استفاده از آینه یا دیگر وسایل کوچک با هدف تنظیم جریان Qi یا همان انرژی، «روش اضافات جزئی» یا به زبان چینی «زی زی فا» نامیده می‌شود. هنگامی که از روش اضافات جزئی استفاده می‌کنید، مهم است که اهداف خود را نیز دخیل کنید. اگر تصمیم گرفتید که آینه را به عنوان قسمتی از فنگ شویی در خانه خود استفاده کنید، برای چند لحظه سعی کنید به هدف خود از این کار فکر کنید و بدانید که چرا یک آینه را در این مکان گذاشتید. در ادامه به ۴ کاربرد آینه برای فنگ‌شویی خانه اشاره می‌کنیم.


4 کاربرد آینه در فنگ‌شویی خانه


1. انعکاس هدفمند

از آنجایی که آینه‌ها منعکس کننده هستند، می‌توانند هوشمندانه در جایی قرار بگیرند که انرژی خاصی را در یک فضا دو برابر کنند. شما می‌تواند از آینه برای منعکس و دو برابر کردن هر چیزی استفاده کنید که قصد تقویت کردن آن را دارید. برای مثال، اگر شما آینه را طوری در محل کار خود قرار دهید که درخت‌های بیرون را منعکس کند، در نتیجه انرژی چوب بیشتری را وارد محل کار خود می‌کنید. این انرژی مظهر رشد و گسترش در حرفه شما است.

یکی دیگر از تعدیل‌های فنگ شویی منعکس کردن شعله اجاق گاز با آینه است. اجاق گاز شما نماینگر ثروت است؛ بنابراین از منظر تصویر و انرژی دو برابر کردن شعله‌های اجاق گاز می‌تواند موقعیت‌های شما را برای به دست آوردن ثروت دو برابر کند.

اگر تصمیم دارید که آینه را برای این کار در آشپزخانه قرار دهید، جهت نشکستن آینه با حرارت، مطمئن شوید که آینه به اندازه کافی از شعله گاز دور است.

دکوراسیون تیره سرویس بهداشتی با سینک مشکی

2. موقعیت فرماندهی را اصلاح کنید

موقعیت فرماندهی یکی از مهمترین عناصر فنگ شویی است. هنگامی که شما نمی‌توانید اجاق گاز، تختخواب یا میز کار خود را در موقعیت فرماندهی قرار دهید، آینه به کمک شما می‌آید.

برای مثال، اگر وقتی در تخت خواب یا پشت میز کار خود هستید، نمی‌توانید درب را ببینید، قرار دادن آینه در آن محل برای این مشکل مفید است. یک آینه قدی با قابلیت جابجا شدن، می‌تواند به راحتی به تعدیل فنگ شویی کمک کند و شما را موقعیت فرماندهی قرار دهد. آینه را در موقعیتی قرار دهید که بتوانید با استفاده از آن درب یا ورودی اتاق را ببینید. قرار داشتن در موقعیت فرماندهی در تختخواب، پشت میز کار یا اجاق گاز می‌تواند سطح استرس شما را کاهش داده و موقعیت‌های شما را افزایش دهید؛ زیرا شما آگاهی بیشتری نسبت به افرادی دارید که ممکن است وارد اتاق شما شوند.

استفاده از آینه بالای کنسول

3. عناصر پنج گانه فنگ‌شویی را با اشکال هندسی آینه وارد فضای مورد نظر خود کنید

به صورت کلی، آینه با عنصر آب در ارتباط است. اما با انتخاب اشکال هندسی یا قاب‌های خاص برای آینه خود، می‌توانید عناصر دیگر را نیز وارد فضای مورد نظر خود کنید.

  • آینه‌ گرد: نماینگر عنصر فلز است که شفافیت، دقت و لذت را به همراه می‌آورد.
  • آینه مربع یا مستطیل شکل: نماینگر زمین است که می‌تواند به پایداری، ثبات و مراقبت از خود در زندگی شما کمک کند.
  • یک آینه قدی مستطیل شکل (به تنه درخت فکر کنید): عنصر چوب را وارد فضا می‌کند که می‌تواند برای انعطاف پذیری و عشق و مهربانی مفید باشد.
  • آینه مثلثی شکل: در حالی که کمی غیرمعمول است، می‌تواند هم زیبایی زیاد و هم انرژی آتش را وارد فضا کند. اگر به دنبال اشتیاق، الهام یا قدرت دید هستید، آوردن میزان بیشتری از انرژی آتش می‌تواند انتخابی خوب برای شما باشد.

دکوراسیون مدرن با آینه گرد و شمع

4. عناصر پنج‌گانه را با رنگ قاب آینه وارد فضا کنید

راه دیگر برای آوردن عناصر پنچ‌گانه به فضای مورد نظر شما می‌تواند از طریق انتخاب رنگ قاب آینه انجام شود. رنگ قاب آینه همچنین می‌تواند روی نوع انرژی که وارد خانه خود می‌کنید، تاثیر بگذارد.

  • عنصر فلز: رنگ‌های سفید و طوسی با عنصر فلز همراه هستند؛ بنابراین قاب‌هایی که این رنگ‌ها را دارند، انرژی فلز را در خانه شما فعال خواهند کرد. قاب‌های درست شده از فلز نیز این عنصر را به فضای مورد نظر شما اضافه می‌کنند.
  • عنصر خاک: عنصر خاک با رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی یا زرد به فضای خانه شما اضافه می‌شود. این دسته‌بندی شامل قاب‌های چوبی آینه در رنگ‌های قهوه‌ای یا خنثی می‌شود.
  • عنصر چوب: برای آوردن انرژی چوب به خانه، قاب‌هایی با رنگ‌های آبی، سبز یا سبز کله غازی انتخاب کنید.
  • عنصر آب: برای عنصر آب، رنگ‌های مشکی یا آبی تیره را برای قاب آینه خود انتخاب کنید.
  • عنصر آتش: اگر شما به دنبال داشتن انرژی بیشتری از آتش در خانه خود هستید، قابی با رنگ قرمز یا نارنجی روشن را برای آینه انتخاب کنید.

آینه گرد قاب طلایی در سرویس بهداشتی

آینه‌های که نباید در فنگ شویی استفاده شوند

از منظر فنگ شویی بهتر است که از آینه‌ای با سطح صاف، محدب یا مقعر استفاده کنید. از استفاده آینه‌های شکسته، موج‌دار، کدر یا آنهایی که تصاویر را تحریف شده منعکس می‌کنند، خودداری کنید. این گروه می‌تواند شامل گروهی از آینه‌های کوچک شود. یک آینه کشیده و یک دست انتخاب مناسب‌تری است.

نگران نباشید، این بدان معنی نیست که شما باید آینه قدیمی و دوست داشتنی خود یا آینه چند تکه زیبای خود دور بیندازید. لازم نیست که همه چیز در خانه شما برای تعدیل فنگ شویی استفاده شود.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که لازم است آن را به خاطر بسپارید این است که خانه شما باید در جهت ایجاد احساس خوب درون شما چیده شده باشد؛ بنابراین همیشه می‌توانید تنها به دلیل علاقه خود به یک وسیله و بدون در نظر گرفتن این مسئله که آیا از نگاه سنتی برای فنگ شویی مناسب است یا نه، آن را در خانه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان برای عوض کردن حال و هوای خانه (طبق فنگ‌شویی)


برای پیدا کردن بهترین خدمات دکوراسیون منزل اطراف خودت، کافیه به بیزاَپ سر بزنی!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است